|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۱۷

گزارشی از اختلافات موجود در تیم ملی؛

با اینکه ملی پوشان کشورمان این روز ها به دور از هیاهو و حاشیه های داخلی در اتریش مشغول آماده سازی خود برای جام جهانی هستند، اما در ایران اخبار خوشایندی از آینده تیم ملی به گوش نمی رسد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ از گوشه و کنار خبر می رسد که سرمربی تیم ملی از برخی اتفاقات ماه های اخیر عده ای از مسئولین ورزش کشور ناراحت است و همین موضوع می تواند در آینده فوتبال ایران تاثیرگذار باشد.

*** مصوبه ای که اجرا نشد / چرا کفاشیان طفره می رود؟

طبق اخباری که به دستمان رسیده، در تاریخ ۲۶ بهمن ماه سال ۹۲ هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که بعد از مجمع بالا ترین مقام فوتبالی به شمار می رود، تصویب می کند که فدراسیون برای تمدید قرارداد این سرمربی پرتغالی اقدام کند، اما با گذشت حدود ۳ ماه، تازه خبر می رسد که فدراسیون در ایمیلی به کروش تقاضا می کند که پیشنهاد اولیه خود را ارائه کند و سرمربی تیم ملی که از طریق برخی دوستانش در فدراسیون متوجه مصوبه هیئت رئیسه فدارسیون فوتبال شده بود و می دانست که ۳ ماه پیش از این می بایست برای تمدید قرارداد با او اقدام می شد، از این تاخیر کفاشیان و همکارانش ناراحت است و این طفره رفتن برای تمدید قرارداد را دلیل بر نخواستن خودش می داند و احساس می کند با نتایج کسب شده تیم ملی در راه جام جهانی، این کار به نوعی پایین آوردن شان او می باشد.



*** کی روش چقدر می خواهد؟ / رقم های «من درآوردی» برای توجیه

با اینکه هنوز کی روش به ایمیل فدراسیون پاسخی نداده و رقم درخواستی خود را برای تمدید قرارداد اعلام نکرده، از گوشه و کنار رقم هایی اعلام می شود که تعجب را بر پیشانی هر شنونده ای می نشاند. اینکه این مبالغ چقدر است یا کم و زیادش اصلا مهم نیست، چیزی که در این میان جلب توجه می کند، این است که اصلا این قیمت های «من درآوردی» از کجا ساخته شده و هدفش چیست؟

آنطور که نزدیکان کی روش خبر داده اند، او در قرارداد قبلی خود از فدراسیون مبلغی کمتر از ۳ میلیون دلار گرفته که در این مبلغ پاداش ها و جریمه ها هم تعریف شده است.

دوستان نزدیک کی روش بر این باورند که او برای تمدید قرارداد مبلغ بسیار ناچیزی را اضافه خواهد کرد که نسبت به مبلغ قبلی حدود ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر است. ظاهرا این مبلغی که کی روش قصد اضافه کردنش را دارد هم به خاطر تفاوت قیمت دلار نسبت به یورو است و این یعنی خواسته کی روش بسیار منطقی و قابل قبول می باشد.



*** فدراسیون پول کی روش را دارد!

اولین بهانه ای که فدراسیون برای تاخیر در تمدید قرارداد کی روش آورده، بحثمالی و عدم توان فدراسیون برای برآورده کردن خواسته سرمربی تیم ملی بود. موضوعی که حتما به سازمان ورزش و جوانان هم کشیده شد و کفاشیان تمدید قرارداد کی روش را منوط به کمک مالی وزارت ورزش دانست.

اما خبر ها حاکی است که مرد پرتغالی تیم ملی با شنیدن این حرف ها با صدای بلند خندیده و اعتقاد داشته که این حرف ها برای منحرف کردن ذهن فوتبال دوستان ایرانی است، چرا که او خبر دارد فدراسیون فوتبال حدود ۸ میلیون دلار موجودی داردکه این مبلغ بابت صعود تیم ملی به جام جهانی و چند پاداش دیگر است که از فیفا به فدراسیون فوتبال ایران تعلق گرفته است.

جالب است که کی روش در صحبت با دوستانش به ۲ میلیون دلار صعود به مرحله دوم هم اشاره کرده و اعتقاد دراد که تیمش توانایی صعود از گروه خود را دارد که اگر این اتفاق بیفتد، فدراسیون فوتبال صاحب ۱۰ میلیون دلار می شود و با کمتر از نصف این مبلغ آن هم به صورت پرداخت در چند مرحله می تواند قرارداد سرمربی پرتغالی را تمدید کند.


*** ۴ پیشنهاد برای کی روش؛ ۲ تیم ملی و ۲ تیم باشگاهی مرد پرتغالی را می خواهند!

کی روش مربی کوچکی نیست و همه خوب می دانند که اگر فدراسیون فوتبال کشورمان با او تمدید قرارداد نکند، او روی زمین نخواهد ماند و بلافاصله جذب تیم های دیگر می شود.

شنیده ها حکایت از آن دارد که ۲ تیم ملی و ۲ تیم باشگاهی معتبر خواهان به خدمت گرفتن کی روش هستند که هنوز جوابی از این مربی نگرفته اند.

کی روش به دوستانش گفته که به یک دلیل خیلی دوست دارد که با تیم ملی ایران تمدید قرارداد کند، آن دلیل هم فقط و فقط مردم ایران هستند. این مرد پرتغالی معتقد است مردم کشورمان بسیار قدر شناس هستند و این محبوبیت کی روش در بین مردم ایران، او را بر آن داشته که سال های بیشتری را با مردم کشورمان باشد، موضوعی که یک سمت آن به فدراسیون فوتبال مربوط می شود.



*** مبلغ کی روش بعد از جام جهانی چقدر است؟

خیلی ها معتقدند که فدراسیون فوتبال منتظراست تا ببیند تیم ملی در جام جهانی چه نتایجی کسب می کند و اگر این نتایج باب میل آن ها بود، نسبت به تمدیدقرارداد کی روش اقدام کنند، اما مرد پرتغالی زرنگ تر از این حرف هاست و دست کفاشیان و همکارانش را خوانده است.

طبق شنیده ها او با لبخندی خاص به دوستانش گفته که قرار نیست بعد از جام جهانی با این مبالغ قراردادش را تمدید کند.

طبق شنیده ها، اگر قرارداد کی روش قبل از جام جهانی تمدید نشود و ملی پوشان موفق شوند به دور دوم رقابت های جهانی صعود کنند، سرمربی تیم ملی مبلغی در حدود ۱۰ میلیون دلار برای تمدید قرارداد درخواست خواهد کرد که این رقم بیش از ۲ برابر مبلغ فعلی خواهد بود.



*** بدهی اسپانسر به کی روش چیست؟

یکی دیگر از حاشیه های این روز ها در فوتبال مربوط به اسپانسر پیراهن تیم ملی می شود. جایی که کی روش بنابر دلایلی با این شرکت به مشکل برخورد کرده و دلیلش هم عدم پایبندی این شرکت به تعهداتش عنوان می شود.

اطرافیان کی روش معتقدند که مدیر شرکت اسپانسر پیراهن پیش از اینکه با فدراسیون قرارداد ببندد، با سرمربی تیم ملی پای میز مذاکره نشسته است و توافق کرده که در صورت پوشیدن پیراهن های آن شرکت توسط کی روش برای هر بازی مبلغ ۵ هزار دلار پرداخت خواهد کرد. در کنار این مبلغ قرار بر این شده که هرگاه کی روش به امارات سفر کرد، هزینه هتل ۵ ستاره این مربی هم توسط شرکت اسپانسر پیراهن تیم ملی پرداخت شود، اما بعد از ۵ بازی که کی روش پیراهن این شرکت را برتن کرد، متوجه عدم پایبندی طرف قرارداد به تعهداتش شد و این موضوع عامل اصلی اختلاف کی روش و شرکت اسپانسر پیراهن تیم ملی بود.

البته مدیر این شرکت از وجود همچنین توافقی اظهار بی اطلاعی می کند و موضوعاتی را هم نسبت به وکیل کی روش مطرح کرده که معلوم نیست تا چه اندازه صحت دارد.

البته در این بین مسئول امور بین الملل فدراسیون فوتبال شاهد این توافق بوده و حتی عنوان کرده که حاضر است به عنوان شاهد به نفع کی روش در هر محکمه ای حضور پیدا کند.



*** توافق کی روش و اسپانسر

شنیده می شود فدراسیون قصد دارد موضوع لباس ها را ختم به خیر کند و در این خصوص گفته می شود مدیر شرکت اسپانسر تیم ملی قرار است به زودی به ایران سفر کند و این موضوع را با توافق با وکیل کی روش حل و فصل کند.

ظاهرا مدیر این شرکت قبول کرده که به تعهداتش عمل کند و حالا اختلاف بر سر این است که کی روش در چند بازی لباس این شرکت را برتن کرده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار