|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۲۴

هیئت مدیره استقلال برای یک بار نقش واقعی خود را ایفا کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: افشارزاده با تجربه ای که دارد می تواند تصمیمات تاثیرگذاری بگیرد و تیم را به باشگاه تبدیل کند.

امیر رضا واعظ آشتیانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، در خصوص معرفی اعضای هیئت مدیره جدید استقلال اظهار داشت: باید به تصمیمات وزارت ورزش احترام گذاشت چون وقتی تصمیم می گیرند، تبعات آن را نیز بر عهده خودشان است.

وی با بیان اینکه هیئت مدیره جدید استقلال کار سختی در پیش دارد، تصریح کرد: اعضای جدید باید ساختارسازی باشگاه را در اولویت قرار دهند. هر چند زمان ما هم ساختارسازی در اولویت بود ولی هیچ نظارتی از سوی سازمان تربیت بدنی انجام نمی گرفت که چرا ساختار باشگاه بهم می ریزد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ادامه داد: هیئت مدیره استقلال باید تصمیماتی بگیرد که بتواند روی آنها نظارت داشته باشد. مانند هیئت مدیره ای نباشد که بعدها بگوید از هزینه های انجام شده باشگاه خبر ندارد و یا مانند رئیس هیئت مدیره باشگاهی عنوان کند ۱۶ میلیارد برای هزینه های تیم مصوب کرده بودیم اما در پایان فصل ۲۴ میلیارد تومان خرج شد.

آشتیانی با بیان اینکه علاوه بر نظارت هیئت مدیره، مجمع نیز نقش بسیار مهمی دارد، خاطرنشان کرد: هیئت مدیره جدید استقلال وظیفه سنگینی برعهده دارد ولی برای یک بار هم که شده باید نقش واقعی هیئت مدیره را ایفا کند تا بتوان متر و معیار اصلی را برای عملکرد آنها به کار برد. متاسفانه در گذشته هم از مدیر کارآمد و هم ناکارآمد تشکر می شد چون متر و معیاری مشخصی برای نظارت بر عملکرد آنها وجود نداشت. در گذشته لابی گری، رفیق بازی و… ایفاگر نقش اصلی در باشگاه بود که امیدوارم دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

وی در مورد انتقادهایی که به حضور اعضای جدید هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس می شود و اینکه که برخی از آنها در شهرداری مناطق مختلف تهران فعالیت دارند و چهره های غیر فوتبالی هستند، گفت: بزرگترین مقوله هیئت مدیره تصمیمات استراتژیک و اثربخش برای باشگاه است. مواقعی هیئت مدیره تصمیماتی می گیرد که انجام آن از عهده تشکیلات برنمی آید که نشان از عدم مدیریت آنها دارد اما مواقعی هم تصمیماتی گرفته می شود که به سود باشگاه است. متاسفانه بحثمدیریت در فوتبال ما مغفول واقع شده و فکر می کنیم همه چیز پول است.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی درباره حضور امیر رضا خادم در وزارت ورزش و جوانان در بحثواگذاری یک ساله استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: کسی که قصد دارد در حوزه تخصصی تصمیماتی بگیرد، باید از مشاوران خوب استفاده کند، مشاورانی که تجربه علمی و آگاهی آنها به روز باشد. نباید فکر کنیم چون خادم که قهرمان کشتی بوده و تحصیلات دارد راجع به رشته های دیگر نمی تواند تصمیم بگیرد اما بهتر بود خادم از دیگران مشورت می گرفت.

آشتیانی افزود: قائل به این موضوع نیستم که تنها فرد فوتبالی درباره مسائل فوتبال تصمیم گیری کند اما از برخی از دوستانم که در امر ورزش سر وکار دارند، پرس و جو کردم و متوجه شدم که از آنها برای مسائل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشورتی گرفته نشده است.

وی در واکنش به پیشنهاد وزارت ورزش برای مدیرعاملی بهرام افشارزاده، علی فتح الله زاده و دو نفر دیگر در استقلال گفت: فردی باید انتخاب شود که مدیر باشد و مدیریت کند. عده ای در فوتبال مدیر نبودند و مُبصر شناخته می شدند اما عده دیگر مبصر هم نبودند. متاسفم که ما فرق مدیر کارآمد و ناکارآمد را نمی دانیم. اگر این موضوع مشخص باشد، خیلی از مسائل حل می شود.

آشتیانی با بیان اینکه باید کسی مدیرعامل استقلال شود که بتواند تصمیمات شجاعانه بگیرد، ادامه داد: اگر بنا باشد که اتفاق مهمی در باشگاه استقلال بیفتد، نیاز به فرد شجاعی است که بتواند کارهای اثربخشی انجام دهد و منافع شخصی را فدای منافع گروهی نکند.

وی خاطرنشان کرد: افشارزاده با تجربه ای که دارد می تواند تصمیماتش اثرگذار باشد و تیم را به باشگاه تبدیل کند. البته این موضوع با گذشت یک سال صورت نمی گیرد چون ریشه باشگاه را به گونه ای زده اند که برای تبدیل تیم به باشگاه نیاز به زمان است.

مدیرعامل پیشین استقلال در پاسخ به این سوال که آیا انتظار داشت وزارت ورزش او را به عنوان یکی از گزینه های مدیرعاملی این باشگاه معرفی کند، گفت: اصلا چنین انتظاری نداشتم چون بارها اعلام کرده بودم دیگر علاقه ای به کار کردن در این فضا که برخی ها با تملق و چاپلوسی حاضرند در این کار بمانند؛ ندارم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار