|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۳۶

سایت ورلد فوتبال:

خبرگزاری تسنیم: سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل این فرصت را دارد که شهرت خود را در عرصه فوتبال بین المللی احیا کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، سایت «ورلدفوتبال» انگلیس در گزارشی به بررسی وضعیت تیم ملی ایران در آستانه سفر به برزیل برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ پرداخته و آن را فرصتی ایده آل برای سرمربی پرتغالی این تیم جهت جبران ناکامی هایش در جام جهانی ۲۰۱۰ دانسته است.

این سایت نوشته است: شهرت و اعتبار کارلوس کی روش در دوره قبلی جام جهانی ضربه سنگینی خورد اما سرمربی پیشین تیم ملی پرتغال با بازگشت به حضور در یک تورنمنت بین المللی بزرگ این فرصت را دارد تا توانایی های خود را ثابت کند.

کی روش، سرمربی پیشین منچستریونایتد و رئال مادرید پس از جام جهانی ۲۰۱۰ از تیم ملی پرتغال اخراج شد، تورنمنتی که در آن پرتغال با هدایت ستاره ای مانند کریستیانو رونالدو در زمین بازی، تنها در یکی از چهار بازی خود گل زد و در اولین مرحله حذفی از گردونه رقابت ها کنار رفت. پیروزی ۷ بر صفر برابر کره شمالی، تنها پیروزی شاگردان پیشین کی روش در جام جهانی ۲۰۱۰ بود و دو بازی دیگر این تیم برابر ساحل عاج و برزیل بدون گل بود. پرتغال در نهایت در اولین بازی حذفی اش با یک گل به اسپانیا که قهرمان رقابت ها شد، باخت.

در ادامه این گزارش آمده است: تکرار نتایج جام جهانی ۲۰۱۰ امسال هم برای تیم ملی ایران، تیمی که هرگز به مراحل حذفی جام جهانی راه پیدا نکرده و هم برای سرمربی پرتغالی پرشور آن یک موفقیت بزرگ تلقی خواهد شد. کی روش از سه سال پیش که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت، کمتر در انظار دیده شد، حداقل نسبت به زمانی که یکی از رده بالاترین مربیان فوتبال دنیا محسوب می شد. این مربی ۶۱ ساله تاکنون نتوانسته موفقیت هایی که در دوره همکاری اش با سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد تجربه کرد را تکرار کند. دوره کوتاه مربیگری او در رئال مادرید مدرکی برای اثبات این موضوع است.

ورلدفوتبال سپس به ماموریت های پیش روی کی روش به همراه تیم ملی ایران اشاره کرد و نوشت: کی روش در حالی که دوره بعدی رقابت های جام ملت های آسیا را در ذهن دارد، در نظر دارد در گروه F جام جهانی، جایی که باید با نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین رقابت کند، نتایج مثبتی به دست آورد. در این بین بازی با تیم ملی بوسنی و هرزگوین بهترین شانس برای ایران کسب دومین پیروزی خود در تاریخ رقابت های جام جهانی است. کسب جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برای ایران کار سختی بود چرا که صعود آن به کسب پیروزی در خانه کره جنوبی، سرسخت ترین رقیبش بستگی داشت. ایران این بازی پرتنش که انتهای آن کم مانده بود به زد و خورد میان اعضای دو تیم بینجامد را با یک گل برد.

در خاتمه گزارش ورلدفوتبال آمده است: کی روش با تمام سختی های هدایت تیم ملی کشوری که زیر فشار تحریم های بین المللی قرار دارد(موضوعی که از آن شکایت داشته است) و همچنین با تیمی که بسیاری از بازیکنان آن در لیگ ایران شاغل هستند، نسبت به ماموریت پیش روی خود خوشبین است. او در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت: ما در این دوره از جام جهانی سه ماموریت غیرممکن داریم اما این همان چیزی است که به رقابت ها جذابیت می دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار