|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۸۱

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد:

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری رسمی فرانسه در گزارشی به موانع و مشکلات پیش روی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور موفق در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نگاه انداخته است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رسمی فرانسه(AFP)، گزارشی درباره وضعیت تیم ملی ایران در آستانه حضور این تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ منتشر کرده و در آن به بررسی موانع و مشکلات موجود برای افزایش شانس موفقیت این تیم در برزیل پرداخته است.

در آغاز این گزارش آمده است: سایه تحریم های بین المللی علیه ایران در خصوص برنامه هسته ای این کشور بر تلاش های کارلوس کی روش برای ساختن تیمی که می تواند در مرحله نهایی رقابت های جام جهانی تأثیرگذار ظاهر شود سایه افکنده است. سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران به ابزاری خاص نیاز دارد تا به گروه چند ملیتی بازیکنان خود برای مصاف با سوپراستارهایی جهانی مانند لیونل مسی، سرخیو آگرو و ادین ژکو انگیزه بدهد زمانی که تیم ملی در گروه F جام جهانی به مصاف تیم های ملی آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین برود.

در ادامه گزارش AFP خاطر نشان شده است: ایرانی ها پس از آنکه تیم ملی آنها کره جنوبی را در سئول شکست داد تا سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کند در خیابان های تهران فریاد شادی سردادند و آیت الله خامنه ای هم گفت که تیم ملی شادی را برای مردم به ارمغان آورده است. با این حال ایران در ماه های اخیر در زمین بازی از مشکلاتی رنج برده است. از آنجایی که تحریم ها ایران را از سیستم بانکی بین المللی خارج کرده است، کی روش در هر روز کاری خود برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در جام جهانی برزیل با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند. در هفته اخیر کی روش و برخی از بازیکنان او از نداشتن پوشاک کافی گلایه داشتند، پوشاکی که توسط شرکت آلمانی آل اشپورت تأمین می شود. آنها از کوچک بودن سایز کفش ها و آب رفتن جوراب های شان شکایت داشتند. آل اشپورت و فدراسیون فوتبال ایران این موضوع را تکذیب کردند و این کار روابط میان آنها و کی روش را تیره و تار کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش خود را اینگونه ادامه داده است: ایران که پیش از این سه بار در سال های ۱۹۷۸،۱۹۹۸(تورنمنتی که در آن آمریکا را شکست داد) و ۲۰۰۶ در جام های جهانی شرکت کرده است، امسال برای چهارمین بار حضور در این رقابت ها را تجربه می کند اما این تیم هرگز از مرحله گروهی بالاتر نرفته است. شکست خانگی ۲ بر یک مقابل گینه، تیم رده پنجاه و سوم جهان در ماه اسفند هم وضعیت اردوی آماده سازی کی روش را بدتر کرد. کی روش خواستار تلاش بیشتر مسئولان شد اما با توجه تحریم های بین المللی آماده کردن تیم ملی و رسیدن به اهداف را برای سرمربی پرتغالی ایران سخت تر کرد. در هفته ای که گذشت فهرست اولیه ۳۰ نفره تیم ملی ایران اعلام شد که در آن ۱۰ بازیکن از جمله اشکان دژاگه که برای تیم فولام و همچنین رضا قوچان نژاد در تیم چارلتون انگلیس، لژیونر هستند. این در حالی است که در آخرین اردوی آماده سازی برگزار شده توسط کی روش در آفریقای جنوبی تنها ۱۲ بازیکن حضور داشتند. تیم ملی اکنون در اتریش اردو زده است و خود را برای بازی دوستانه با مونته نگرو و ترینیداد و توباگو آماده می کند.

گزارش AFP با اشاره به وعده های علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران به کی روش ادامه پیدا کرده است: علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ماه مارس گفت: «درست است که ما مشکلات مالی داریم اما اگر کی روش خواهان برگزاری اردو است کاملاً آماده برگزاری این اردوها هستیم». کفاشیان اعلام کرده است که فدراسیون فوتبال ایران به بودجه ای بالغ بر ۶.۵ میلیون دلار برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در جام جهانی و همچنین پرداخت بدهی های خود نیاز دارد. این شرایط در حالی است که آینده کاری کی روش هم در هاله ای از ابهام قرار دارد. او هنوز نگفته است که می خواهد در تیم ملی بماند یا خیر. در همین حال جار و جنجال های به راه افتاده در خصوص وضعیت پوشاک تیم ملی هم بر شایعات خروج او دامن زده است. کی روش در ماه فوریه به AFP گفت: «قراردادم در آخرین روز ماه جولای سال ۲۰۱۴ تمام می شود و من فکر نمی کنم که دیگر جایی در برنامه های فدراسیون فوتبال ایران داشته باشم. تا این لحظه هنوز هیچکس با من درباره موضوع تمدید قرارداد حرف نزده است».

خبرگزاری فرانسه در پایان گزارش خود درباره تیم ملی ایران به بازیکنان حاضر در تیم ملی اشاره کرده و نوشته است: با همه مشکلات موجود بازیکنان تمام تلاش خود را برای حفظ جو مثبت اردو انجام می دهند. اشکان دژاگه که تیمش این فصل از لیگ برتر انگلیس سقوط کرد، رضا قوچان که یکی از طولانی ترین اسامی را در دنیای فوتبال دارد و همچنین دنیل داوری و استیون بیت آشور کسانی هستند که در اردوی تیم ملی ایران حضور دارند اما این تیم می توانست یک بازیکن برزیلی هم داشته باشد. ادر لوسیانو، مهاجم پیشین تیم های واسکوداگاما و پارانائنزه که با نام ادینیو شناخته می شود، سال ۲۰۰۸ به ایران آمد تا برای تیم مس کرمان بازی کند. او امسال تابعیت ایران را پذیرفت هرچند در فهرست ۳۰ نفره کی روش قرار نگرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار