|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۹۴

برای تمدید قرارداد با فولاد باید فکر کنم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: وداع ما با لیگ قهرمانان آسیا تلخ اما قهرمانانه بود، سختی های زیادی کشیدیم و بازیهای خوبی را به نمایش گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، حسین فرکی ضمن تمجید از برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: برانکو یکی از نادرترین مربیانی بود که در چند سال گذشته به فوتبال ما آمد و تأثیرات مثبت زیادی هم داشت. به شخصه برداشت های بسیار خوبی چه به لحاظ فنی و چه شخصیتی از برانکو داشتم.

وی افزود: برانکو سال ها در فوتبال ما کار کرده بود و زمانی هم که هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت کاملاً با فرهنگ مان آشنایی داشت. او با شناخت کامل از فرهنگ و فوتبال ما هدایت تیم ملی را به عهده گرفت و کارنامه خوبی هم داشت.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه از مربیان خارجی تأثیرات مثبت زیادی گرفته است، خاطرنشان کرد: در مدتی که مربیان خارجی به فوتبال ما آمدند برداشت های خوبی از آنها داشتم، چه با کسانی که همکار بودم و چه آنهایی که در فوتبال ما مشغول شدند.

فرکی که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود در پاسخ به این سؤال که اخراج ایویچ پیش از جام جهانی ۹۸ یک سناریو بوده یا نه؟ گفت: من در آن مقطع در تیم ملی نبودم و از این موضوع بی خبرم. اطلاعاتم فقط در حد مطالبی است که در رسانه ها منتشر شده و به همین دلیل نمی توانم در این خصوص اظهارنظری کنم.

وی در واکنش به این موضوع که ایویچ به دلیل باخت ۷ بر صفر ایران برابر رم از تیم ملی کنار گذاشته شد، اظهار داشت: به نظرم این باخت نمی توانست ملاک خوبی برای کنار گذاشتن آقای ایویچ باشد. او مربی بسیار بزرگی بود و من در کلاس ایشان شرکت کرده بودم. در آن مقطع هرچند مدت زمان کوتاهی برای برگزاری کلاس این مربی در نظر گرفته بودند اما از من از این کلاس استفاده زیادی بردم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با اشاره به حذف تیمش از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: این اولین تجربه من در مسابقات آسیایی بود و نسبت به خیلی از مربیانی که بارها لیگ قهرمانان را تجربه کرده بودند سابقه کمتری داشتم. از این فصل درس های خوبی گرفتم و مسلماً وقتی این شرایط برای من وجود داشت برای باشگاه فولاد هم وجود داشته و ما می خواستیم از این تجربه درس های بگیریم که همین هم شد.

فرکی ادامه داد: وداع ما با لیگ قهرمانان آسیا تلخ اما قهرمانانه بود. سختی های زیادی کشیدیم و بازی های خوبی را به نمایش گذاشتیم. در پایان هم از هشت بازی چهار برد و چهار تساوی کسب کردیم که این آمار نشان می دهد خداحافظی ما قهرمانانه بوده است. تیمی بودیم که همه ما را دوست داشتند و هواداران فوتبال کشورمان می خواستند فولاد هر روز پیشرفت کند و به مراحل بالاتر برود.

وی با بیان اینکه می توانستیم از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بالاتر برویم تأکید کرد: اتفاقات فوتبال و زیبایی های این رشته فرصت اجازه حضور ما در مراحل بالاتر را نداد.

سرمربی تیم فولاد خوزستان در پاسخ به این سوال که به بازیکنانش در خصوص خط حمله خطرناک السد اخطار داده بود یا نه؟ گفت: صحبت هایی کرده بودیم اما جدا از بحثفنی پیش از بازی بیشتر روی مسائل روحی بازیکنان کار کرده بودیم. این بازیکنان نیاز داشتند که به لحاظ روحی و روانی آماده شوند، چون این موضوع بارها گریبان فوتبال ما را گرفته است.

فرکی افزود: وقتی از السد ۲ بر صفر عقب افتادیم مشخص بود که بازیکنان زیر فشار هستند. آنها تجربه بازیهای حذفی را نداشتند و دیدید که هر چه از زمان بازی می گذشت بهتر می شدند. بین دو نیمه فقط به بازیکنان روحیه دادم که ما می توانیم نتیجه را عوض کنیم و طبق آنالیزی که از السد داشتیم می دانستیم به لحاظ بدنی از آنها جلوتریم، چرا که بازیکنان ما جوانتر بودند. همانطور هم شد و در شرایطی که ۲ بر صفر عقب بودیم توانستیم این نتیجه را جبران کنیم و حتی می توانستیم برنده باشیم اما در آخرین دقایق توپ مان به تیر دروازه خورد.

وی در خصوص اینکه سوشا مکانی را چقدر در دریافت گل های فولاد برابر السد مقصر می داند، اظهار داشت: هنگام دریافت گل ها تمرکز لازم وجود نداشت و این عاملی بود که دو گل دریافت کنیم. فوتبال را با زبان بازی کردن راحت تر است اما وقتی در شرایط بازی قرار بگیرید واقعاً دشوار می شود. ما در این بازی تمرکز لازم را نداشتیم اما باید بگویم بخشی از قهرمانی ما در لیگ روی عملکرد خوب سوشا بود و مدیون این بازیکن هستیم. باقی بازیکنان هم در طول فصل همینطور زحمت کشیدند تا به قهرمانی برسیم.

سرمربی فولاد خوزستان خود را یک مربی فوتبالی خواند که شرایط سخت را به خوبی درک می کند و یادآور شد: سوشا مکانی بعد از حذف ما از آسیا ناراحت ترین بازیکن بود اما به او گفتم این موضوع را فراموش کند و با تمرکز بالا به اردوی تیم ملی ملحق شود همانطور که او در قهرمانی ما نقش زیادی داشت یکبار هم تمرکز نداشته و این اتفاق افتاده است. البته معتقدم ما موقعیت های خوبی داشتیم که شاید اگر از آنها استفاده می کردیم این اتفاقات هم برای سوشا نمی افتاد.

فرکی با یادآوری اینکه سرمربی السد معتقد بوده تیمش برابر فولاد شانس آورده است، گفت: زمان از ما گرفته شد و بعد از اینکه گل دوم را زدیم وقت های زیادی تلف شد. باید بگویم خودمان عاملی برای حذف مان شدیم. جدا از تماشاگرانی که برای حمایت از ما آمده بودند که از آنها تشکر می کنم اما عده ای کار را خراب کردند و زمان از ما گرفته شد. یک نفر داخل زمین آمد، به صورت دروازه بان السد لیزر انداختند، داخل زمین سنگ پرتاب کردند که این موضوع به لحاظ فرهنگی برای ما خوب نیست. این مسائل باعثشد زمان از ما گرفته شود.

وی ادامه داد: این اتفاقات در حالی برای ما رخ داد که ما در حمله بودیم اما معدود هواداران که از هواداران واقعی جدا هستند نگذاشتند کار خودمان را انجام دهیم.

سرمربی فولاد خوزستان در خصوص اینکه مصدومیت مهرداد جماعتی، غلامرضا رضایی و آرش افشین چقدر در حذف فولاد از آسیا نقش داشته است عنوان کرد: به هر حال تأثیر زیادی داشت و ما تیمی بودیم که هرچه رو به جلو می رفتیم مصدومیتها برای ما مشکل سازتر می شد. اگر مهرداد جماعتی در بازی با السد بود شرایط بهتری پیدا می کردیم و همینطور غلامرضا رضایی که در بازی رفت مصدوم شد. آرش افشین مدتهاست که مصدوم است و حتی بازیکن برزیلی ما که روی نیمکت بود در مصدومیت به سر می برد. خوشحالم که با این شرایط وضعیت خوبی در بازی داشتیم و قهرمانانه حذف شدیم.

فرکی که اکنون گفته می شود یکی از گزینه های جانشینی کارلوس کی روش در تیم ملی است در این باره اظهار داشت: هیچ صحبتی با من نشده اما مردم و رسانه ها لطف دارند که در این زمینه از من حمایت می کنند. هدایت تیم ملی یک افتخار بزرگ است و اگر شایسته این عنوان باشم مطمئنا انتخاب خواهم شد.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد: وضعیت تیم ملی هنوز مشخص نیست و حتی خودم هم هنوز وضعیتم را نمی دانم. تازه ۴۸ ساعت از سوت پایان بازی فولاد برابر السد گذشته و من به تهران آمده ام. باید با باشگاه فولاد صحبت کنم تا وضعیتم مشخص شود. سه چهار روز دیگر هم باید روی پایم عمل جراحی کنم که بعد از آن نیاز به استراحت دارم موضوع من و فولاد نیاز به زمان بیشتری دارد و برای تمدید قرارداد باید فکر کنم.

وی با بیان اینکه دو سال خوب را در فولاد سپری کرده است، گفت: حضور در فولاد پر از خاطره بود و در کنار آقای دهکردی و مسئولان این باشگاه دو سال خوب را داشتم. آقای دهکردی زحمات زیادی برای فولاد کشید و در موفقیت های این تیم نقش بسزایی داشته است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار