|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۸۹

خبرگزاری تسنیم: تظاهرات هزاران نفر از مردم برزیل که به هزینه های گزاف میلیارد دلاری مسابقات جام جهانی در این کشور اعتراض داشتند به خشونت و درگیری با نیروهای پلیس کشیده شد.

به گزارش گروه بین المللخبرگزاری تسنیمبه نقل از دیلی تلگراف؛ کشور برزیل درحالی که خود را برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال آماده می کند این روزها شاهد تظاهرات و اعتراضات شدید مردم به هزینه این مسابقات است.

معترضان روز پنج شنبه درحالی در سائوپائولو با پلیس این کشور درگیر شدند که خواستار بهبود سطح خدمات عمومی در نقاط مختلف این کشور بودند.

نیروهای پلیس در بزرگترین شهر برزیل برای متفرق کردن معترضانی که اقدام به مسدود کردن خیابان مرکزی شهر کرده بودند مجبور به استفاد از گاز اشک آوری و گلوله های پلاستیکی شد.

معترضان با انتقاد از هزینه های چند میلیارد دلاری دولت برای مسابقات جام جهانی خواستار توجه دولت به عدم سرمایه گذاری برای بهبود خدمات به فقرا هستند.

یکی از معترضان دراین باره گفت: مردم باید درباره چگونگی هزینه سرمایه های کشور تصمیم بگیرند. سرمایه گذاری ها باید بیشتر برای ساخت مدارس، بیمارستان، منازل مسکونی و سیستم حمل و نقل صورت گیرد.

این اعتراضات زمانی به خشونت کشیده شد که تعدادی از معترضان اقدام به شکستن شیشه های یک بانک کرده و پلیس نیز در ادامه هفت معترض را که بمب آتش زا حمل می کردند بازداشت کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار