|
|
کدخبر: ۱۷۶۲۰۸

جام جهانی کشتی فرنگی - تهران

خبرگزاری تسنیم: عضو تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با ابراز تأسف از شکست در مسابقات جام جهانی گفت: امیدوارم این ناکامی را در بازی های آسیایی اینچئون با مدال طلا جبران کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، امید نوروزی پس از ناکامی در دیدار نهایی مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی گفت: کشتی است و برد و باخت دارد و این بار قرعه به نام من افتاد تا شکست بخورم.

وی افزود: بعضی مواقع در همه جای دنیا یکسری اتفاقاتی می افتد که به کل مجموعه لطمه می زند. من نمی خواهم شکستم را توجیه کنم اما متاسفانه مشکلاتی داشتیم که با وجود تلاش زیاد برطرف نشد و در نهایت با پا درمیانی بزرگترهای کشتی در اردو حضور یافته و راهی جام جهانی شدیم.

کشتی گیر وزن ۶۶ کیلوگرم کشورمان با بیان این جمله که کاری به اتفاقات گذشته ندارم از ادامه این بحثخودداری کرد و گفت: با وجود تمام کم و کاستی که عنوان کردم فقط به خاطر این مردم و ۸ هزار تماشاگری که امروز به سالن آمده بودند در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی حضور یافته و در جام جهانی کشتی گرفتم.

نوروزی درباره شکستش مقابل حریف روس گفت: من و حمید سوریان در یک وزن بالاتر کشتی گرفتیم. طبیعی است که یکی دو سال باید زمان بگذرد تا در این وزن جا بیفتیم. من در مسابقه ای تن به شکست دادم که رقابت در آن ۵۰-۵۰ بود و می توانم بگویم مبارزه من و کشتی گیر روس رقابتی در حد پیکارهای قهرمانی جهان بود.

قهرمان المپیک لندن ضمن یادآوری اینکه تیم ملی کشتی فرنگی روسیه با ترکیب اصلی خود پای به مسابقات جام جهانی گذاشته است گفت: بدون شک اگر آقای بنا نمی رفت و در ۱۰ روز آخر که «پیک» تمرین ما بود به مرحله آماده سازی خود ادامه می دادیم عملکردمان بهتر می شد و اینطور ضربه نمی خوردیم.

نوروزی خود را شرمنده مردم و علاقه مندان به کشتی خواند و از آنها خواست دعا کند تا در وزن جدیدش به نتایج مطلوب دست یابد و دیگر به کسی نبازد.

عضو تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان خاطرنشان کرد: گذشته ها گذشته و باید بعد از مسابقات جام جهانی یک کادر فنی خوب برای تیم ملی ایران انتخاب شود. اگر مسئولان فدراسیون کشتی می توانند آقای بنا را به تیم کشتی فرنگی باز گردانند، خوب می شود. بد نیست آقای بنا که سال های سال برای کشتی فرنگی ایران زحمت کشیده در کنار تیم حضور داشته باشد و همچنان ما را هدایت کند.

نوروزی از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در جام جهانی دفاع کرد و گفت: ما در مسابقات جام جهانی کشتی های خوبی گرفتیم و نهایت تلاشمان را به کار گرفتیم و فینالیست شدیم. با این شرایط فکر نمی کنم عملکرد بدی داشته باشیم.

وی از اظهارنظر در خصوص اینکه حضور بنا چقدر می توانست روی عملکرد تیم تأثیر داشته باشد، گفت: دوست ندارم مشکلات را بازگو کنم چرا که بزرگان کشتی از ما انتظار دارند برخی مسائل را باز نکنیم و برطرف کردن مشکلات پیش روی کشتی را به مسئولان فدراسیون بگذاریم. قرار است بعد از جام جهانی جلسه ای با حضور آقای خادم و اهالی کشتی فرنگی برگزار شود تا برای تیم ملی کشتی فرنگی تصمیم گیری کنند. امیدوارم در آن جلسه تصمیمات خوبی برای کشتی فرنگی ایران اتخاذ شود.

وی از پرداختن به مسائل حاشیه ای خودداری کرد و گفت: این بحثها را باز نکنید. همین بحثها باعثشد آمادگی نوروزی تبدیل به برخی حاشیه ها شود.

نوروزی با ابراز تاسف شکست برابر حریف روس گفت: به هیچ عنوان دوست نداشتم ببازم و خنده از لبان مردم برداشته شود اما علاقه مندان به کشتی و مردم بدانند که برد و باخت در همه میادین است و من هم یک روز باید می باختم. امیدوارم این ناکامی را در میادین بعدی جبران کنم و در بازی های آسیایی اینچئون به مدال طلا برسم.

کشتی گیر وزن ۶۶ کیلوگرم کشورمان ضمن تاکید بر اینکه توجیهی برای شکست ندارد گفت: اینکه ۱۰ روز تمرین نداشتم به من خیلی ضربه زد در فاصله نزدیک به مسابقات جهانی هر یک روز تمرین به اندازه ۷ روز تمرین عادی اهمیت دارد و ۱۰ روز تمرین نکردن من یعنی اینکه ۷۰ روز از تمرینات دور بودم. متاسفانه یک مصدومیت و مشکلاتی دیگر باعثشد فکرم در کشتی نباشد و در نهایت شکست خوردم. با وجود تمام این مشکلات به خاطر مردم بزرگوار کشتی گرفتم و تا مسابقه فینال در تمام مسابقات با قدرت حاضر شدم.

وی تصریح کرد: بدنم چندان آماده نبود و مقابل حریفی کشتی گرفتم که از نظر وزنی از من سنگین تر بود. در مسابقه ای که کشتی ۵۰-۵۰ است اختلاف وزن خیلی تعیین کننده است و من از این بابت ضربه خوردم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار