|
|
کدخبر: ۱۷۶۲۱۳

رده بندی جام جهانی کشتی فرنگی - تهران

خبرگزاری تسنیم: تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی برابر تیم روسیه به قهرمانی جام جهانی رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، دیدار فینال مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی عصر امروز(جمعه) در سالن هفتم تیر بین تیم های ایران و روسیه برگزار شد. کشتی گیران کشورمان در این دیدار با دوبنده های آبی برابر قرمزپوشان روسیه حاضر شدند که در پایان تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان موفق شد به قهرمانی برسد.

حمید سوریان ۶-منگیان سیمینوف ۵
در اولین وزن این دیدار حمید سوریان در وزن ۵۹ کیلوگرم به مصاف منگیان سیمینوف روسیه ای رفت که در سه دقیقه اول این کشتی ۲ بر صفر به سود کشتی گیر روس به اتمام رسید. در سه دقیقه دوم حمید سوریان موفق شد با خارج کردن پای سیمینوف یک امتیاز بگیرد و در حالی که می توانست با خاک کردن حریفش یک امتیاز دیگر بگیرد اما بدل خورد و روی پل رفت تا کشتی ۴ بر یک به سود کشتی گیر روسیه ای شود.

کاپیتان تیم کشتی فرنگی کشورمان در ادامه موفق شد حریفش را در خاک در اختیار بگیرد و با باراندازهای پی درپی کشتی را را ۶ بر ۵ به سود خود کرد تا کشتی اول با همین نتیجه به سود ایران به پایان برسد.

امید نوروزی ۶-آدام کوراک ۸
در وزن ۶۶ کیلوگرم نوبت به امید نوروزی رسید تا برابر آدام کوراک صف آرایی کند. کشتی گیر روسیه ای که به نظر می رسید از آمادگی بالایی برخوردار است ابتدا موفق شد در خاک ۲ امتیاز از قهرمان المپیکی کشورمان بگیرد و در ادامه نیز با اجرای فن سالتوبارانداز در خاک کشتی را در سه دقیقه اول ۶ بر صفر به سود خودش کرد.

در سه دقیقه دوم امید نوروزی موفق شد ابتدا ۲ امتیاز از کوراک بگیرد. این ۲ امتیاز کمک کرد تا نماینده ۶۶ کیلوگرم کشورمان روحیه بگیرد تا نتیجه را جبران کند اما هنگام فن بارانداز روی پل رفت تا داور به هر دو کشتی گیر ۲ امتیاز بدهد و نتیجه ۸ بر ۴ شود. نوروزی که تا پایان این کشتی زمان زیادی نداشت تنها توانست ۲ امتیاز دیگر بگیرد و با نتیجه ۸ بر ۶ مغلوب کوراک شود.

سعید عبدولی ۳-چنگیز لابازانوف صفر
پس از شکست امید نوروزی و یک بر یک شدن ایران و روسیه در فینال جام جهانی کشتی فرنگی نوبت به کشتی گیران دو تیم در وزن ۷۱ کیلوگرم رسید. سعید عبدولی در سه دقیقه اول تلاش زیادی کرد تا با اجرای فنون خود از چنگیز لابازانوف امتیاز بگیرد اما این اتفاق رخ نداد. کشتی گیر روس که در سه دقیقه اول بسیار کم کار بود از داور این کشتی ۲ اخطار گرفت تا عبدولی یک بر صفر پیش بیفتد.

عبدولی در سه دقیقه دوم با روحیه و انرژی بالاتری برابر لابازانوف حاضر شد. وی در همان ابتدای وقت دوم موفق شد با خاک کردن حریف خود و اجرای فن ۲ امتیاز دیگر بگیرد تا کشتی را ۳ بر صفر کند. کشتی گیر روسیه ای که به نظر بسیار خسته شده بود در وقت های باقی مانده تا پایان کشتی نتوانست کاری انجام دهد تا ایران برنده وزن ۷۱ کیلوگرم باشد.
فرشاد علیزاده صفر-رومان ولاسوف ۱۱
وزن ۷۵ کیلوگرم چهارمین کشتی ایران برابر روسیه بود. فرشاد علیزاده با دوبنده آبی برابر رومان ولاسوفی حاضر شده که پیش از این نشان طلای المپیک را مال خود کرده بود. این کشتی از ابتدا به صورت یک طرف دنبال شد و در سه دقیقه اول نیز به پایان رسید. چراکه ولاسوف موفق شد با اجرای فنون بارانداز، سالتو و… علیزاده را غافلگیرد کند و با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروزی این کشتی شود.
حبیب الله اخلاقی ۸-اوگنی بوگومولوف صفر
کشتی در وزن ۸۰ کیلوگرم نوبت را به حبیب الله اخلاقی داد تا برابر اوگنی بوگومولوف قرار بگیرد. این کشتی در سه دقیقه اول هیچ امتیازی برای دو کشتی گیر نداشت و اخطارهای داور به دو کشتی گیر هم باعثنشد تا اخلاقی و بوگومولوف از فرصت استفاده کنند و امتیازی بگیرند.
سه دقیقه دوم با شروع طوفانی اخلاقی آغاز شد. وی با خاک کردن های پی درپی و خارج کردن پای حریف روسی خود موفق شد بارها از بوگومولوف امتیاز بگیرد. اخلاقی در نهایت با نتیجه ۸ بر صفر اوگنی بوگومولوف را مغلوب کرد تا در پایان پنجمین کشتی تیم ایران ۳ بر ۲ از روسیه پیش بیفتد.
طالب نعمت پور ۳-داوید چاکاوادزه یک
طالب نعمت پور دارنده مدال طلای جهان نماینده کشورمان در وزن ۸۵ کیلوگرم بود که برابر داوید چاکاوادزه قرار گرفت. سه دقیقه اول با داوری مشکوک داور فنلاندی همراه بود. نعمت پور که پس از گرفتن اخطار در خاک به حریف روسی خود امتیازی نداد، در ۳۰ ثانیه پایانی حریف خود را در خاک در اختیار گرفت اما چاکاوادزه سه بار پیش از به صدا درآمدن سوت داور حرکت کرد اما در عین ناباوری داور فنلاندی به نعمت پور اخطار داد تا سه دقیقه اول یک بر صفر به سود چاکاوادزه به پایان برسد.
کشتی گیر ۸۵ کیلوگرم کشورمان در سه دقیقه دوم برای جبران وارد تشک شد. نعمت پور با روحیه ای بالا موفق شد با اجرای فن کمر و خارج کردن کشتی گیر روسیه ای از تشک ۲ امتیاز بگیرد و کشتی را ۲ بر یک کند. وی در ادامه هم بار دیگر موفق شد چاکاوادزه را در خاک مال خود کند اما داور فنلاندی این بار هیچ امتیازی به نعمت پور نداد. این دیدار به پایان رسیده بود و نعمت پور برای شادی کردن کشتی را رها کرد، اما کشتی گیر روسیه ای در خارج از زمان کشتی نعمت پور را خاک کرد و کادرفنی این تیم نیز معتقد بودند این اتفاق در زمان کشتی افتاده است. پس از اعتراض روس ها و بازبینی فیلم مشخص شد چاکاوادزه پس از پایان زمان کشتی روی نعمت پور فن اجرا کرده و به همین دلیل یک امتیاز دیگر به نعمت پور تعلق گرفت تا کشتی ۳ بر یک به سود نماینده ۸۵ کیلوگرم کشورمان شود.
مهدی علیاری ۳-نیکیتا ملینیکوف یک
پس از به دست آمدن چهارمین پیروزی برابر روسیه مهدی علیاری در وزن ۹۸ کیلوگرم روی تشک رفت تا برابر نیکیتا ملینیکوف قرار بگیرد. علیاری در دو دقیقه اول این کشتی از ناحیه سر دچار آسیب شد و پس از مداوا توسط پزشکان کشتی را از سر گرفت. این دیدار در سه دقیقه اول امتیازی برای دو کشتی گیر نداشت و علیاری تنها موفق شد یک اخطار از ملینیکوف بگیرد.
سه دقیقه دوم هم مانند سه دقیقه اول بدون تحرک خاصی از سوی دو کشتی گیر آغاز شد. کشتی گیر روسیه ای که پس از اخطار گرفتن علیاری نتوانست در خاک کاری انجام دهد، در ادامه از داور یک اخطار گرفت تا علیاری یک بر صفر پیش بیفتد. البته در ادامه این علیاری بود که از داور اخطار گرفت تا کشتی یک بر یک شود اما در حالی که زمان رو به پایان بود کشتی گیر ۹۸ کیلوگرم کشورمان حریف خود را از تشک خارج کرد تا ۲ بر یک پیش بیفتد. اعتراض روس ها نیز تنها یک امتیاز دیگر برای علیاری داشت تا ۳ بر یک برنده این کشتی شود.
تیم کشتی فرنگی کشورمان با این پیروزی ۵ بر ۲ از روسیه پیش افتاد تا به قهرمانی جام جهانی برسد.
ادامه دارد…

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار