|
|
کدخبر: ۱۷۶۲۹۳

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مذاکره ای برای هدایت تیم نفت مسجد سلیمان با مسئولان این تیم انجام دادم و نتیجه نهایی از سوی باشگاه در آینده اعلام خواهد شد.

مجتبی تقوی در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانگفت: با تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان مذاکراتی داشته ام و باید دید در آینده چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: من بعد از بازدید زمین تمرین و مسابقه کیفیت و چگونگی کار را بررسی کردم و برنامه خود را به باشگاه تحویل دادم تا مسئولان نفت مسجد سلیمان نظر نهایی خود را اعلام خواهند کرد.

تقوی درباره این موضوع که گفته شده شرایط کار مربیان غیربومی در اهواز سخت است، گفت: من با کلمه بومی و غیربومی مخالفم و من خود اهل خوزستان هستم و با جو فوتبال این شهر آشنا هستم ولی در زمان حضورم در این شهر رفتار شایسته ای از سوی مسئولان این تیم و هواداران دیدم و آنها به من لطف داشتند.

*ریکاوری خوب، رمز موفقیت تیم ملی در جام جهانی است

تقوی در خصوص تیم ملی و اردوی اتریش گفت: معتقدم این اردو بهتر از اردوی آفریقایی جنوبی خواهد بود به این دلیل که لیگ پایان یافته است و بازیکنان استراحت کرده اند و بازیکنان حاضر در اردوی آفریقای جنوبی هم ریکاوری مناسبی داشته اند.

وی ادامه داد: ریکاوری بازیکنان لیگ تنها رهاورد اردوی آفریقا بود که به گفته بسیاری از بزرگان فوتبال تیمی می تواند در جام جهانی موفقیت کسب کند که ریکاوری خوبی داشته باشد.

کارشناس فوتبال افزود: کی روش به اندازه کافی زمان برای ریکاوری تیمش داشته است ولی به عنوان یکی از اهالی فوتبال توقع نتیجه گیری از این تیم ندارم و به خاطر اینکه کار خاصی برای تیم ملی و فوتبال در کشور صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: باید یک برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم تا در جام جهانی ۲۰۲۰ که در کشور قطر و حوزه خلیج فارس برگزار می شود جزء تیم های مطرح و قوی آن دور باشیم.

تقوی عنوان کرد: درلیگ داخلی باید اصلاحاتی انجام شود و با توجه به مطالعاتی که بر لیگ های اروپایی داشتم کشورهای صاحب سبک فوتبال لیگ محور هستند و تیم ملی در اولویت دوم قرار دارد به طور مثال در اسپانیا و آلمان فضا برای تیم های لیگ برتری مهیا است و تمام برنامه ریزی ها براساس منفعت رساندن به لیگ است که در کشور ما برعکس آن صورت می گیرد و ما هنوز احساسی به منافع ملی توجه می کنیم.

وی افزود: اگر ما عاشق ملیت و کشور و آب و خاک خود هستیم ابتدا باید به لیگ اهمیت بدهیم زیرا بازیکن خوب دردل لیگ تولید می شود و همین می تواند خروجی خوبی برای تیم ملی قوی باشد.

کارشناس فوتبال همچنین عنوان کرد: کشور ما جزء کشورهای استعدادخیز آسیاست و لیگ ما در رده چهارم قرار دارد ولی ما به طور مداوم به بهانه های متفاوت اقدام به تعطیلی لیگ می کنیم که این باعثپایین آمدن کیفیتش می شود.

وی در این خصوص بیان کرد: متاسفانه ۹۰ درصد باشگاههای لیگ ما مقروض هستند و بودجه ها پاسخگوی برنامه ریزی آنها نمی باشد و باشگاهها مجبور می شوند از امکانات و سرمایه بر فوتبال پایه بکاهند و توانایی حضور در هیچ تورنمنت خارجی را نداشته باشند و همین دلیل می شود تنها تجربه بازیکنان ما حضور در برابر یکدیگر و در لیگ داخلی باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار