|
|
کدخبر: ۱۷۶۳۴۹

با فوتبال ناب ایرانی به دنبال شایسته بودن هستیم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان گفت: کشورهای عربی در رده پایه به هر شکل ممکن دنبال سهمیه جام جهانی هستند.

مصطفی قنبرپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: دور نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در تایلند شهریور ماه برگزار می شود و حکم انتخابی جام جهانی را دارد. اردوی آماده سازی تیم نوجوانان ایران هم برای همین مسابقات تشکیل شده و ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر بدنسازی، تمرینات تاکتیکی و کار بر روی مسائل روحی و روانی بازیکنان در کنار هم پیگیری می شود و برنامه پیش روی ما هم شرکت در تورنمنت آذربایجان است. این تورنمنت از ۸ تا ۱۶ خرداد در باکو برگزار خواهد شد و قرار است علاوه بر تیم های رده سنی مختلف آذربایجان از جمله نوجوانان و تیم زیر ۱۶ سال، تیم های نوجوانان قزاقستان، قرقیزستان، ژاپن، ترکیه، بلغارستان، ازبکستان در آن حاضر می شوند.

قنبرپور خاطرنشان کرد: بعد از این تورنمنت، دو اردو در ایران خواهیم داشت و سپس اوایل تیرماه عازم اردوی قزاقستان خواهیم شد که به طور قطع این اردوها به ما کمک خواهد کرد و امیدوارم بازیکنان ما در جریان این تورنمنت ها به قابلیت مورد نظرمان برسند.

وی یادآور شد: در گروه D مسابقات قرار داریم و با عربستان، سوریه و قطر همگروه هستیم. تیم های عربی در رده های پایه سرمایه گذاری زیادی انجام داده اند و بسیار علاقه دارند هم در مسابقات آسیایی با قدرت شرکت کنند و هم سهمیه جام جهانی را بگیرند. آنها هزینه های سنگین خواهند کرد تا به هر شکل ممکن که نمی خواهم به جزئیات آن بپردازم، تیم هایشان را به جام جهانی برسانند.

قنبرپور اضافه کرد: به همین دلیل است که کار ما سخت است و باید از نظر آمادگی جسمانی، نکات تاکتیکی و مسائل روحی و روانی آنقدر آماده باشیم که بتوانیم فوتبال ناب ایرانی را به نمایش گذاشته و تیم شایسته ای را روانه مسابقات کنیم چراکه اگر از گروه صعود کنیم در مرحله حذفی بازی های مرگ و زندگی را پیش رو داریم.

سرمربی تیم نوجوانان با اشاره به اینکه در مرحله حذفی به احتمال زیاد با ازبکستان یا کره شمالی روبرو می شویم به تسنیم گفت: این تیم ها سابقه قهرمانی آسیا را دارند و امیدوارم با تلاشی که انجام می دهیم نماینده شایسته ای برای کشورمان باشیم.

قنبرپور تصریح کرد: در دوره گذشته تیم نوجوانان ما با هدایت دوست خوبم علی دوستی مهر به عنوان تیم سوم آسیا راهی جام جهانی شد اما می دانیم که در رده پایه شرایط یکسان نمی ماند و تیم ها هر سال با کادر و برنامه بهتر و تدارکات قوی تر وارد این مسابقات می شوند. مطمئن هستم کار هر ۱۶ تیم حاضر در مسابقات سخت است و ما برای رسیدن به آنچه که لیاقتش را داریم باید کمترین اشتباه را انجام دهیم.

وی در پایان گفت: در رده سنی نوجوانان بحثآزمایش ایکس - ری برای تعیین سن استخوانی بازیکنان وجود دارد که این موضوع را هم جدی پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار