|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۷۷

سومین همایش ملی دانشجویی علوم ورزشی با شناخت سخنرانان مقالات برتر عصر روز ۲۵ اردیبشهت در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۸ و ۳۰، با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی، سومین همایش ملی دانشجویی علوم ورزشی رسما در دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد.

نصور احمدی دبیر همایش در مراسم افتاحیه گفت: در سومین همایش ملی دانشجویی زمینه های مناسبی و افزایش مشارکتی بالا یی از سوی دانشجویان در امور اجرایی سمینار انجام شده به طوریکه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی امور اجرایی همایش را بر عهده گرفتند و از دانشجویان دکترا ی گرایش های مختلف که موفق قبولی در آزمون جامع دکترا شده اند، به عنوان داور در کنار اساتید دانشگاه که دارای مدرک دکترا هستند، در این همایش حضور یافته که باعثاین همایش کاملا دانشجویی شود.

وی ابزار خوشحالی از رشد کمی همایش نسبت به دوره های گذشته افزود: در دوره اول ۱۲۹ مقاله و در دوره پیش ۴۳۸ مقاله و در این دوره ۶۵۳ مقاله به دبیرخانه سمینار ارسال شد که بالغ بر۵۰ درصد مقالات در بخش پوستر و سخنرانی موفق به حضور در همایش شدند.

پس از این صحبتهای نصور احمدی مراسم افتتاحیه خاتمه یافت.

شرکت کنندگان برحسب متخصصشان به سالن های تخصصی همایش در بخش های فیزیولوژی ورزشی، رفتارحرکتی، مدیریت ورزشی، آسیب شناسی ورزشی، بیو مکانیک ورزشی حضور یافتند.

ار نکات جالب همایش حضور ناگهانی علی قلم سیاه پیشکسوت ورزش و دبیر کل کنفدراسیون قایقرانی آسیا بود.

علی قلم سیاه در مورد حضورش در همایش گفت: صبح در رادیو شنیدم قرار است که این چنین همایش برگزار شود خود را به دانشگاه شهید بهشتی رساندم و خیلی خوشحال شدم که دیدم سطح علمی همایش بسیار بالا و مقالا ت کاربردی در این سمینار ارائه شده این به خاطر حضور دانشجویان فهیم در رشته های علوم ورزشی است.

وی افزود: به لطف خدای همچنان ارزش های انسانی و اخلاقی ورزش ما همچنان در مجامع بین المللی ورزش مشهود است و نا هنجاری ها که در بعضی در ورزش ما ایجاد می شود دستاورد غرب است.

اما در بعداز ظهر همایش کرسی آزاد اندیشه با رو یکرد خصوصی سازی ورزش با حضور سید عماد حسینی مدیر کل ترتیب بدنی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان رییس جلسه، علی اضغر بیگدلی کارشناس اقتصاد ورزش، محمد پورکیانی مدیر کل ترتیب بدنی وزارت علوم وفن آورِی و محمد حسن رضوی معاون اسبق سازمان ترتیب بدنی برگزار شد.

علی اضغر بیذگلی با اشاره به دو مکتب اقتصادی در جهان: اقتصاد انگلیسی بر پایه اقتصاد متمرکز و آمریکایی تجارت محور گفت: خصوصی سازی در کشور تا زمانی سیستم مدونی در ورزش نداشته باشیم در خصوصی سازی با چالش روبرو هستیم و نمی توانیم مانند انگلیس مالکیت باشگاههای خود رابه فرد متمول خارجی و یا مانند جین روسیه مالکیت ورزش به شرکتهای خصوصی بزرگ بشپاریم.

وی افزود: متاسفانه کسانی فرد خصوصی سازی در ورزش را می زند اگر از جامعه اقتصادی هستند تفاوت صنعت ورزش که برمنبای نیروی انسانی رابا سایر صنایع مانند خودرو نمی دانند و یا ورزش را می شناسند ولی از اقتصاد سررشته ای ندارند. بررسی تا کنون در مورد خصوصی سازی ورزشی شده، یک سری نظرات حبابی بوده است.
بید گلی همچنیین خاطر نشان کرد: متاسفانه خصوصی سازی در ایران به استقلال و پرسپولیس ختم شده باید در خیلی دیگز از عرصه های ورزش می توانیم خصوصی سازی را انجام دهیم.

وی در مورد اقتصاد دولتی نیزگفت: تجربه جهانی ثابت کرده که اقتصادی که مبتنی بر دولت شکست خواهد خورد و اقتصادی ورزش از این قاعده مستثنی نیست اما در ایران متاسفانه راهکارمناسبی برای خصوصی سازی نداریم.

بیدگلی با به سرمایه گزاری آبراموویچ در باشگاه چلسی افزود: ورزش جز صنایع دیر بازده است به طوری که چلسی بعد از ۱۰ سال سرمایه گزاری ابراهیموویچ به سود رسیده است ولی در ایران متاسفانه به علت عدم آگاهی هیچ سرمایه دار حاضر نیست سرمایه خودرا خرج ورزش کند به امید آنکه ۱۰ سال دیگر سود سرمایه اش را بگیرد.

محمد حسن رضوی معاون اسبق سازمان ترتیب بدنی در مورد خصوصی سازی گفت: باید ما خصوصی سازی در ورزش ابتدا از سطح محلات شروع کنیم به طوری هر جا ۴۰۰۰ نفر جمعیت داشت، امکانات ورزشی محله به بخش خصوصی بسپاریم آرام آرام به خصوصی کردن تیم های بزرگ باشیم.

محمد پورکیانی مدیرکل ترتیب بدنی وزارت علوم فن آوری نیز گفت: تا زمانی که اقتصاد کشور دارای مشکل است ورزش نمی تواند بدون مشکل باشد. متاسفانه رانت خواری، مشکلاات دولتی و سیاسی سایه اش نیز بر سر ورزش انداخته است.
وی افزود: عدم آگاهی مسئولان ورزش به مسائل اقتصادی باعثدرمرحله تبدیل ورزش کشورمان از اماتور به حرفه ای باعثشد فقط پول دادن و پول گرفتن وارد ورزش کشور در راس فوتبال شود بدون آنکه فاکتورهای دیگر حرفه ای شدن را در ورزش ایجاد کنیم و هرچند یک بار برای عوام فریبی بحثخصوصی سازی استقلال پرسپولیس مطرح میشود بدون انکه زیر ساختهای لازم را داشته باشند و از متخصصان برای کمک این موضوع استفاده نمی کنند.

اما در مراسم اختتامیه رضا قرا خانلو رییس پژوهشگاه ترتیب بدنی حضور داشت و گفت: دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم ورزشی دودسته هستند یک عده گیرنده و فقط یک سری مطالب رابدون دانستن کاربردی اش یاد می گیرند و گروه دیگر هم به دنبال رشد خود و هم آموزش به دیگران هستند.

وی افزود: خوشبختانه پس از ۶ ماه از انتخابم به عنوان رییس پژوهشگاه ترتیب بدنی و علوم ورزشی توانستم یک طبقه از ساختمان پژوهشگاه علوم ورزشی تهران را پس بگیرم از روز شنبه برای اولین می توانم در محل کار پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی حضور پید اکنم.

در پایان از سخنرانان بهتر صادق رفیعی در بخش رفتار حرکتی، سمانه کنشلو در بخش فیزیو لوژی ورزشی، حامد حقدادی در بخش مدیریت ورزشی، محمد کلانتریان در بخش آسیب پذیری ورزشی، زهرا بصیری در بخش بیو مکانیک ورزشی با اهدا جوایزی تفدیر شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار