|
|
کدخبر: ۱۷۶۷۹۰

خبرگزاری تسنیم: مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال با ارائه توضیحاتی از ترانه تیم ملی ایران در جام جهانی دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، رونمایی از ترانه تیم ملی فوتبال با صدای احسان خواجه امیری انتقادهایی را به دنبال داشت و حتی نقل قولی از پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد مبنی بر غیر قانونی بودن این ترانه منتشر شد. با این حال محمدرضا ملامحمد مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال مدافع جدی این اثر است. او در این باره به خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیمگفت: انتخاب ترانه تیم ملی فوتبال برای جام جهانی در قالب ستاد جام جهانی انجام شد که وزارت ارشاد هم در آن نماینده دارد و این کار برعهده کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال گذاشته شد.

وی افزود: برای اجرای این ترانه، خواننده ای انتخاب شد که از صلاحیت لازم برخوردار و مورد اقبال مردم بود. این ترانه تا زمان رونمایی از آن مسیر پنج - شش ماهه را طی کرد و اتفاقا این رونمایی هم در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و در همان شب مراسم نیز میزبان؟؟؟ استقبال مردمی خود را نشان داد و مورد توجه قرار گرفت. احسان خواجه امیری از خوانندگان صاحب صلاحیت و دارای مجوز کشور است که همین روزها کنسرت رسمی او در حال برگزاری است.

ملامحمد خاطرنشان کرد: در این زمینه به دلسوزی وزارت ارشاد احترام می گذاریم و حتی اعتقاد داریم که برای دوره های آینده ترانه تیم ملی فوتبال می تواند در قالب یک جشنواره موسیقی انتخاب شود اما اکنون که کار به پایان رسیده و زمانی باقی نمانده به نظرم به جای انتقاد، وقت حمایت است.

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر انتقادها به این ترانه در مورد خلاف ارزش یا اخلاق بودن آن بود، می پذیرفتم اما باید قبول کرد که موسیقی سلیقه ای است و امکان دارد عده ای با یک ترانه ارتباط برقرار کرده و عده ای آن را نپسندند. به همین دلیل معتقدم در انتقاد نباید از دایره انصاف خارج شد. در همان شب رونمایی از ترانه تیم ملی فوتبال، آثار هنری بسیاری از نقاط مختلف ایران رونمایی شد؛ چرا آن خلاقیت های هنری مورد توجه قرار نگرفت و چرا وقتی چنین اقداماتی می شود تنها به دنبال نکته ای می گردیم که انتقاد کنیم؟

ملامحمد تصریح کرد: این اثر در موزه موسیقی که برای وزارت ارشاد است ضبط شده و اگر این ترانه غیر قانونی بوده چگونه در چنین مکانی ضبط شده است؟ کلیپ این ترانه هم آماده شده و در حال پخش از صدا و سیما است.

وی در مورد اینکه برخی کارهای خوانندگان زیر زمینی با این اثر مقایسه می شود به تسنیم گفت: اسم این آثار روی آن و جایگاهش هم مشخص است، ما مطابق با موازین فرهنگی و اخلاقی کشور احسان خواجه امیری را برگزیدیم و معتقدم انتخاب درستی انجام دادیم.

مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در واکنش به این شایعه که فیفا از یک خواننده مقیم اروپا هم خواستار ارائه ترانه برای تیم ایران در جام جهانی شده؛ اظهار داشت: فیفا چنین کاری انجام نمی دهد. طبیعی است که فدراسیون جهانی فوتبال برای انجام مسابقات ترانه هایی را تهیه و پخش کند اما آنچه به عنوان ترانه تیم ملی فوتبال ایران شناخته شده و به فیفا هم معرفی خواهد شد همین ترانه احسان خواجه امیری است.

ملامحمد گفت: ما باید به کارکرد عظیم فوتبال در هنر توجه کنیم، در زمان رونمایی از پیراهن تیم ملی هم چنین انتقادهایی پیش آمد و به جای توجه به اینکه تیم ملی فوتبال ایران اقدامی خوب در حوزه محیط زیست انجام داده بحثبه طرف این مسائل که طرح یوزپلنگ آفریقایی بر روی پیراهن حک یا این طرح ۱۲ دلار خریداری شده، رفت و کسی به این اقدام تبلیغی برای یک پدیده محیط زیستی توجه نکرد.

وی در مورد اظهارات محمد دادکان مبنی بر اینکه قرار است ۱۵۰ نفر با هزینه ۶ میلیارد تومانی همراه با تیم ملی فوتبال به جام جهانی اعزام شوند و بهتر است چنین پولی در کارهای خیریه مانند خرید جهیزیه صرف شود تصریح کرد: دادکان پیشکسوت قابل احترام و فردی صاحب نظر در فوتبال ما محسوب می شود اما آمار من با دادکان متفاوت است و گروه اعزامی به مراتب تعداد کمتری از این رقم ۱۵۰ نفری خواهند بود.

ملامحمد در مورد اینکه گفته می شود، برخی از این افراد و لیدرها در زمان مسابقات تیم ملی در ورزشگاه حضور ندارند و به قصد سیاحت در سفر برزیل حضور خواهند داشت، یادآور شد: این موضوع کم لطفی و قصاص قبل از جنایت است. هر فردی که در حوزه فرهنگی همراه با ما به برزیل بیاید شرح وظیفه مشخصی دارد. من هم قبول دارم که اگر قرار است یک فرد بدون کار و وظیفه به این سفر بیاید، حضور نداشتنش بهتر خواهد بود اما در مقابل می گویم اگر با هدف و برنامه افرادی را همراه تیم ملی به جام جهانی اعزام کنیم هزینه درستی انجام شده است.

مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: خودمان در انتخاب فهرست نفرات اعزامی نهایت وسواس را داشتیم و برای گروه اعزامی از جمله لیدر و سایر افراد آنقدر شرح وظیفه تعریف کردیم که هیچ فردی در این سفر بدون کار نخواهد بود. ضمن اینکه در حاشیه مسابقات برنامه های فرهنگی مختلفی خواهیم داشت و از حضور این افراد برای اجرای این برنامه ها استفاده خواهیم کرد.

وی با رد شایعه فروش اقلام فرهنگی تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی به تسنیم گفت: این هم از جمله اخباری است که باید آن را رد کنم. من به اتفاقاتی که در دوره های گذشته رخ داده کاری ندارم و نبش قبر نمی کنم اما در این دوره به هیچ عنوان چنین اتفاقی رخ نمی دهد و تمامی این اقلام رایگان در میان طرفداران تیم ملی فوتبال توزیع خواهد شد. حتی فیفا فرصتی در اختیار ما قرار داده که قبل از بازی پرچم و وسایل تشویقی تیم ملی را روی صندلی مربوط به تماشاگران ایرانی قرار دهیم.

ملامحمد در مورد اینکه اعضای تیم ملی فوتبال پیش از اعزام به جام جهانی با روحانی دیدار خواهند کرد یا رئیس جمهور به مراسم بدرقه آنها خواهد آمد عنوان کرد: ما درصدد انجام این دیدار هستیم اما مشخص نیست این دیدار به صورت خصوصی انجام خواهد شد یا رئیس جمهور به مراسم خواهد آمد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار