|
|
کدخبر: ۱۷۷۰۷۰

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: برای موفقیت تیم در فصل بعد چهار فاکتور لازم است، در بخش مدیریت و مربی مشکلی نداریم. با سه، چهار بازیکن جدید تیم خوبی می بندیم.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛رضا وطنخواه افزود: تنها آرزوی من به عنوان یکی از بنیانگذاران تیم فوتبال پرسپولیس این است که این باشگاه سر و سامان پیدا کند و من و امثال من برای خودمان خواسته ای نداریم و دنبال چیزی نیستیم.

وی ادامه داد: البته هر چه بیشتر از توانایی های موجود در میان قدیمی ها استفاده شود، خوشحال تر می شویم. خدا را شکر که الان جعفر کاشانی از نسل اولی ها حضور دارند. عابدینی و زادمهر هم هستند، استیلی هم از نسل جدید حضور دارد. امیدواریم فعالیت همه عزیزان به شکلی باشد که در نهایت شاهد سربلندی پرسپولیس باشیم که سر بلندی همه ما است.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: روزگاری را یادم می آید که در جام تخت جمشید، در ۳۰ بازی با ۶ گل خورده و بدون شکست، قهرمان شدیم. البته الان شرایط عوض شده است. آن روزها من صبح دانشگاه می رفتم و بعدازظهر تمرین و بازی داشتیم. الان فوتبال یک شغل شده و همه دنبال پول هستند. نیروها تقسیم شده است ولی همه ما می خواهیم یک پرسپولیس مقتدر را ببینیم.

وطنخواه که در زمان خود لقب رضا فاکتی را به خود اختصاص داده بود، تصریح می کند: چندی پیش صحبتی با حمید استیلی داشتم و به او که مدیر آکادمی باشگاه بود گفتم؛ آکادمی باشگاه باید به طور جدی فعال باشد. باید معلم هایی تحصیلکرده را به خدمت گرفت که هم فوتبال و هم فرهنگ حضور در پرسپولیس را به استعدادها بیاموزند. خیلی مهم است که چنین اتفاقی روی بدهد و امکانات لازم هم باید فراهم شود. باید مربیانی که بار علمی و فرهنگی داشته باشند و سالم باشند را به خدمت گرفت و استعدادها را حفظ کرد. در رده های پایه حرف و حدیثهای بسیاری وجود دارد، پس باید مراقب بود. من فکر می کنم با افرادی که در کمیته فنی حضور دارند می توان در این حوزه کارهای مهمی انجام داد.

از رضا وطنخواه درباره فصل آینده و اقداماتی که باید صورت بگیرد می پرسیم که وی پاسخ می دهد: از نظر من چهار فاکتور اصلی برای موفقیت تیم وجود دارد. مساله اول؛ مدیریت کارآمد است. رحیمی سال ها به عنوان مدیر کل ورزش و در فدراسیون هندبال مدیریت کرده اند. خودش فوتبالی بوده و سابقه مدیریت فوتبال هم در کارنامه دارد. کاری نداریم به اینکه در باشگاه دیگری بوده اند. آنچه اهمیت دارد، توانایی و عملکرد افراد است. البته یادش بخیر، روزگاری روبروی هم بازی کردیم. رحیمی گوش راست بودو من بک چپ بازی می کردم.

وی ادامه داد: مساله دوم؛ برخورداری از یک مربی کاربلد است. علی دایی نشان داد مربی خوبی است. در این فصل دیدیم مانند گذشته احساساتی نمی شود. به نظرم هر چه آرامش او بیشتر می شود، کارآیی بالاتری را نشان می دهد. علی دایی در دانشگاه شریف دانشجوی خود من بود و به اعتقاد من پرسپولیس از این ناحیه هیچ مشکلی ندارد.

مساله سوم؛ بازیکنان هستند. من فکر می کنم تیم خوبی داریم. اعتقاد به تغییرات گسترده ندارم ولی سه، چهار بازیکن خوب که شخصیت قهرمانی داشته باشند و بتوانند سنگینی پیراهن پرسپولیس را تحمل کنند، لازم است. از نظر من ۳۰ درصد ترکیب تیمی مثل پرسپولیس باید نفرات با تجربه و ۷۰ درصد جوانان انرژیک و فوتبال بلد مثل؛ صادقیان، عالیشاه، مسلمان و نفراتی از این دست باشند و با حضور دایی برای انتخاب بهترین نفرات مشکلی نداریم.

وطنخواه در پایان افزود: مساله چهارم؛ امکانات و تدارکات کافی است که با توجه به بحثحضور اسپانسر و خبرهایی که می شنویم به نظر نمی رسد مشکلی بوجود بیاید.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار