|
|
کدخبر: ۱۷۷۱۶۱

دبیر انجمن دارت اظهار داشت: فدراسیون انجمن های ورزشی با عدم پرداخت حق عضویت فدراسیون جهانی عامل حذفمان از مسابقات آسیا، اقیانوسیه و هنک کنگ شده است.

مهدی شایسته در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانگفت: انجمن دارت طبق برنامه و موافقت مسوولان فدراسیون انجمن های ورزشی برای آمادگی و انتخاب ملی پوشان در مسابقات آسیا، اروپا هنک کنگ سه شنبه ۲۳ اردیبهشت در صدد برگزاری اردوی انتخابی بوده است. اردوی انتخابی تیم ملی به دلیل مشکلات مالی و کمبود بودجه فدراسیون، اردوها لغو شده است.

دبیر انجمن دارت در ادامه افزود: طبق برنامه پیش تر قرار بوده است در اردوی انتخابی از میان ۱۰ دارت انداز سرد چهار بازیکن اصلی و یک بازیکن به عنوان ذخیره انتخاب شوند. هم چنین در بخش بانوان نیز طبق برنامه از ۸ دارت انداز ۲ بازیکن است و یک ذخیره انتخاب شوند که متأسفانه برنامه هایمان لغو شده است.

دبیر انجمن ادامه داد: فدراسیون انجمن های ورزشی علاوه بر لغو اردوهای انتخابی آمادگی تیم ملی برای حضور در مسابقات هنک کنگ در پرداخت حق عضویت فدراسیون جهانی دارت کوتاهی کرده است.

وی افزود: مسوولان فدراسیون انجمن های ورزشی پیش تر عنوان کردند دعوت نامه حق عضویت از سوی فدراسیون جهانی ارسال نشده است.

شایسته ادامه داد: انجمن دارت بازان با پیگیری این موضوع متوجه شده است که مسوولان فدراسیون جهان علاوه بر ارسال هزینه حق عضویت ۲۰۱۴-۲۰۱۳ جریمه ۱۴۰۰ دلاری را نیز به فدراسیون انجمن های ورزشی ابلاغ کرده است. آخرین مهلت پرداخت حق عضویت همراه جریمه ۱۴۰۰دلاری یک ماه گذشته به پایان رسیده است.

وی افزود: در سال های گذشته حق عضویت فدراسیون جهانی را در ابتدا فدراسیون انجمن های ورزشی پرداخت و سپس کمیته ملی المپیک هزینه های حق عضویت را به فدراسیون انجمن های ورزشی پرداخت کرده است.

شایسته تصریح کرد: فدراسیون انجمن های ورزشی علی رغم این که مسوولان کمیته ملی المپیک بیان داشته اند حق عضویت را به همانند سال های گذشته در زمانی مشخص پرداخت می کنیم مسوولان انجمن های ورزشی پرداخت۵۰ درصدر از حق عضویت را برعهده گرفته است و الباقی هزینه را بر عهده انجمن و جذب اسپانسر گذاشته اند این مسئله در حالی است که انجمن در شرایط کنونی توانایی جذب اسپانسر و تأمین ۵۰درصد الباقی هزینه عضویت فدراسیون جهانی را ندارد.

وی ادامه داد: کوتاهی مسوولان فدراسیون انجمن های ورزشی عامل عدم حضور و شرکت تیم ملی دارت در مسابقات آسیا / اقیانوسیه هنگ کنک شده است.

شایسته افزود: تیم ملی دارت فقط در صورتی حق شرکت در این مسابقات را دارد که حق عضویت به همراه جریمه ۱۴۰۰ دلاری از سوی فدراسیون انجمن های ورزشی پرداخت شود در غیر اینصورت نمی توانیم تیم ملی را به این مسابقات اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم کوتاهی فدراسیون انجمن های ورزشی اسباب حذف عضویت انجمن دارت در فدراسیون جهانی را فراهم نکند البته احتمالش ضعیف است ولی نباید زمینه های این مسئله را فراهم کنیم.

شایسته افزود: تیم ملی دارت در صورت حضور در مسابقات آسیا - اقیانوسیه و هنگ کنگ که آبان ماه سال جاری برگزار می شود جزو سه تیم نخست رقابت ها است. به عنوان دبیر انجمن این قول را می دهم.

شایسته ادامه داد: با مسوولان فدراسیون انجمن های ورزش در خصوص مشکلات فعلی و عدم بودجه مناسب برای برگزاری اردو مذاکره کرده ام متأسفانه مسوولان فدراسیون معتقد هستند بودجه این فدراسیون فقط به رشته های مدال آور تعلق می گیرد و رشته هایی که شانس مدال آوری کمتری دارن در ردیف بودجه قرار نمی گیرند.

وی افزود: تیم ملی دارت با اعزام به مسابقات برون مرزی و کسب تجربه و تقویت ملی پوشان زمینه ی شکوفایی پتانسیل کسب مدال های رنگارنگ را نیز دارا است. مسوولان فدراسیون انجمن های ورزشی در ابتدا باید به ملی پوشان و ورزشکاران فرصت شکوفایی دهند و سپس بدنبال کسب مدال و مقام در میادین بین المللی باشند. عدم اعزام تیم های ملی همچون دارت به مسابقات معتبر نباید امیدوار به پیشرفت چنین رشته هایی در کشور باشیم.

دبیر انجمن ادامه داد: انجمن و تیم ملی دارت در بلاتکلیفی هستند. اردوهای انتخابی تیم ملی لغو شده است و از طرفی حق عضویت نیز پرداخت نشده است. از اتفاقات آینده تیم ملی دارت بی اطلاع هستم.

شایسته افزود: البته تا شروع مسابقات آسیا / اقیانوسیه که آبان ماه در هنگ کنگ برگزار می شود ۵ ماه باقی است در صورتی که فدراسیون حق عضویت را پرداخت کند و بودجه ی لازم جهت برپایی اردوهای انتخابی تدارکاتی تیم ملی فراهم شود می توانیم با تلاش های مسوولان انجمن و تمرینات مستمر ملی پوشان در این مسابقات با قدرت ظاهر و مدال های رنگارنگ کسب کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار