|
|
کدخبر: ۱۷۷۴۶۹

به بهانه جشن۴۲ سالگی کاپیتان اسبق پرسپولیس

امروز بهانه خوبی برای آن است که بدانیم چرا کاپیتان باقری، برای همیشه در خاطرات مردم ماندنی شد

به گزارش گروه ورزشیامید نیوز، کریم باقری، کاپیتان باسابقه تیم ملی و تیم پرسپولیس، یکی ازمعدود افرادی است که فقط یک طیف خاص طرفدار او باشد. به جرات می توان کاپیتان باقری را از اخلاق مدار ترین مردان ورزشیتاریخ ورزش ایران نامید که همه هوادارن فوتبال شخصیت و فوتبال او را دوست داشته و از او به عنوان مرد اخلاق یاد می کنند.

به مناسبت سالروز تولد این مرد اخلاق فوتبال ایران، امید نیوز تعدادی از افتخارات و نکات برجسته دوران حرفه ای ورزشی او را تقدیم می کند.

از جمله افتخارت کاپیتان باقری این است که بعد از زیکو با ۵۰ گل دومین گلزن برتر هافبک‌های دنیا است، با این ۵۰ گل او بعد از علی دایی دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی کشور ماست.

رکورد مهم او در فوتبال ملی، طول مدت زمان حضور در این تیم است، او از خرداد ۷۲ تا بهمن ۸۷ به مدت ۱۵ سال و ۸ ماه در تیم ملی فوتبال کشورمان حضور پیدا کرد، بعد از او در این عرصه افرادی چون نکونام، مهدوی کیا، علی کریمی، حمیددرخشان و… قرار دارند.

شماره شش شماره محبوبش بود و در اکثر تیم‌ها یش این شماره را بر تن داشت، در تیم ملی، پرسپولیس، تراکتورسازی و… این شماره را بر تن داشت.

بیشترین گل زده در یک بازی تیم ملی به او اختصاص دارد، او برابر تیم ملی فوتبال مالدیو در دیداری که روز ۱۲ خرداد ۷۶ برگزار شد موفق به زدن ۷ گل شد.

بعد از پرسپولیس و تراکتورسازی با ۳ سال حضور متوالی در آرمینیا به یله فیلد آلمان بیشترین تداوم دوران فوتبال خود را در این تیم آلمانی داشت.

در سال ۲۰۰۷ توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان سومین بازیکن برتر سال آسیا انتخاب شد.

در سال ۱۹۹۷ میلادی برای تیم ملی به طور رسمی ۲۰ گل زد دومین گلزن برتر فوتبال جهان در این سال بعد از روماریو شد.

در سال ۲۰۰۰ به تیم فوتبال چارلتون انگلستان رفت و اولین بازیکن ایرانی لیگ فوتبال انگلستان شد که به جذابترین لیگ جهان هم مشهور است.

به انتخاب علاقمندان فوتبال در برنامه ۹۰، او به عنوان بهترین هافبک دفاعی فوتبال ایران در بعد از انقلاب اسلامی انتخاب و بالاتر از جواد نکونام قرار گرفت.

سایت فیفا در نوامبر ۲۰۰۸ و بعد از بازگشت او به تیم ملی، توسط علی دایی اقدام به ارائه گزارشی بلند درباره فوتبال ایران و کریم باقری کرده و بازیکن خوب و به تیم ملی برگشته فوتبال ایران را با زین الدین زیدان مقایسه کرد.

در سال ۱۳۸۷ بعد از ۷ سال دوری از تیم ملی به دعوت علی دایی سرمربی وقت تیم ملی به تیم ملی برگشت و در ۷ بازی ملی در دورانی که ۳۵ ساله شده بود ۳ گل به ثمررساند.

بهترین گل اکتبر سال ۲۰۰۰ آسیا را به کره جنوبی زد، در این بازی ایران برابر کره جنوبی در جام ملت‌های ۲۰۰۰ آسیا ۲-۱ بازنده شد. بسیاری این گل را بهترین گل او در دوران فوتبالش می‌دانند.

درتیرماه سال ۹۲ توسط فدراسیون و سازمان لیگ برتر به عنوان بااخلاق‌ترین مرد یک دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار