|
|
کدخبر: ۱۷۷۶۰۶

مسابقات آسیایی سلاح های بادی در حالی در سایت مجموعه ورزشی آزادی آغاز می شود که فدراسیون تیراندازی مراسم افتتاحیه این مسابقات را به دلیل کمبود منابع مالی لغو کرد.

به گزارش امید نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسابقات آسیایی سلاح های بادی از امروز به میزبانی کشورمان در سایت مجموعه ورزشی آزادی آغاز می شود، اما فدراسیون تیراندازی مراسم افتتاحیه این مسابقات را به دلیل کمبود منابع مالی لغو کرد.

با وجود درخواست فدراسیون تیراندازی مبنی بر کمک ۸۰۰ میلیونی از سوی وزارت ورزش، اما هنوز پاسخی در این راستا دریافت نکرده است.

نهمین دوره مسابقات سلاح های بادی آسیا با حضور ۱۵ کشور آسیایی از روز دوشنبه ۱۵ آذرماه به طور رسمی آغاز می شود، اما مراسم افتتاحیه این رقابت ها قرار بود امروز برگزار شود لغو شد. این برای دومین بار است که میزبانی این مسابقات به ایران داده شده است.

کمبود بودجه از مشکلات دیرینه و همیشگی فدراسیون تیراندازی بوده به طوری که حتی برای اعزام تیراندازی به مسابقات برون مرزی با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می کرد و ورزشکاران تا لحظه آخر نمی دانستند که به مسابقات اعزام می شوند.

فدراسیون برای اینکه برنامه هایش را به مرحله اجرا در آورد با پول های قرضی و دریافت وام، هزینه های اعزام را تامین می کرد که نتیجه آن بدهی ۱۴ میلیاردی فدراسیون است که معلوم نیست چگونه باید پرداخت شود.

این تنها بخشی از مشکلات تیراندازی ایران در سلاح های بادی است، البته وضعیت تیراندازان در رشته اهداف پروازی بسیار وخیم تر است، به طوری که ورزشکاران این رشته ماه ها بدون اردو به سر می برند و زمانی که مسابقه ای در پیش دارند، فدراسیون اردوی کوتاه مدت برای آنها در نظر می گیرند. بسیاری از ورزشکاران این رشته با هزینه های شخصی تمرین کرده و تجهیزات لازم برای تمرین مثل فشنگ را خودشان تهیه می کنند.

از دیگر مشکلات این رشته برگزار نشدن مسابقات لیگ برتر برای ورزشکاران است و ورزشکاران اهداف پروازی از حضور در چنین مسابقاتی بی بهره هستند.

پیش از این قرار بود مسابقات آسیایی اهداف پروازی نیز به میزبانی ایران برگزار شود که چندین بار به بهانه های مختلف به تعویق افتاد تا اینکه آخرین بار مسئولان اعلام کردند به دلیل استقبال نکردن کشورهای مطرح آسیایی در اهداف پروازی این مسابقات دیگر برگزار نمی شود.

اکنون که در آستانه مسابقات سلاح های بادی آسیا قرار داریم ورزشکاران زیادی برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کردند اما هنوز خبری از تامین هزینه های این مسابقات نیست، با اینکه برگزاری آن در تقویم سالیانه فدراسیون جای گرفته است.

مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: برای برگزاری مسابقات سلاح های بادی در خواست بودجه از وزارت ورزش کردیم اما متاسفانه هنوز به درخواست ما پاسخی نداده اند.

وی افزود: مسئولان قول دادند تا پیش از شروع مسابقات این مبلغ را پرداخت کنند، اگر تامین هزینه مسابقات از طرف وزات ورزش صورت نگیرد مجبوریم با پول قرضی این مسابقات را برگزار کنیم که با این کار بدهی های فدراسیون بیشتر از گذشته می شود.

هاشمی عنوان کرد: برگزاری مسابقات سلاح های بادی جزو برنامه های از پیش تعیین شده فدراسیون بود که آن را به مسئولان وزارت ورزش اطلاع داده بودیم، اما اکنون با تغییراتی که در وزارتخانه ایجاد شده است پرداخت هزینه با مشکل روبه رو شده است. امیدوارم تا قبل از شروع مسابقات وزارت ورزش ما را در برگزاری این رویداد مهم یاری کند تا به نحو احسن این رقابت ها را برگزار کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار