|
|
کدخبر: ۱۷۷۶۴۰

مهدی طارمی و سایرمهاجمان پرسپولیس این روزها از موقعیت های خود به خوبی استفاده نمی کنند و میانگین گلزنی تیم خود را پایین آورده اند.

به گزارش امید نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم فوتبال پرسپولیس در حالی با ۲۶ امتیاز در صدر جدول قراردارد که همچنان مهاجمان این تیم از جمله طارمی موقعیت‌های گلزنی را خیلی راحت‌ از دست می‌دهد.

سرخپوشان پایتخت در کار تیمی بسیار خوب و منسجم هستند. آنها موقعیت‌ زیاد گلزنی دریک بازی خلق می‌کنند و این موضوع جزو نقاط قوت شاگردان برانکو است.

به هر حال شواهد نشان می‌دهد که برانکو در تمرینات بر روی بازی تیمی اصولی کارهای اساسی انجام می‌دهد. مشکل پرسپولیس بر روی کار تیمی نیست بلکه مهاجمان این تیم از جمله طارمی را استفاده از موقعیت‌های گلزنی ضعیف عمل می‌کنند.

هوش و تکنیک بالا، وقت در ضربه زدن، قدرت پیش‌بینی عکس‌العمل دروازه‌بان و مدافعان حریف از جمله فاکتورهایی است که باید یک مهاجم گلزن داشته باشند تا بتواند ضربات آخر را تبدیل به گل کند اما طارمی در اجرای برخی از این فاکتور‌ها مشکل دارد.

به هر حال پرسپولیس باید در تمرینات بیشتر روی طارمی کار کنند تا وی با دقت بیشتری موقعیت‌ها را تبدیل به گل کند. پست متفاوت طارمی در تیم ملی و پرسپولیس هم یکی از مشکلات این بازیکن در امر گلزنی است.

کی‌روش از طارمی در تیم‌ملی به عنوان هافبک هجومی چپ استفاده می‌کند اما این بازیکن در پرسپولیس در نوک خط حمله حضور دارد.

گفته می‌شود همین موضوع باعثشده که تمرکز طارمی برای ایفای وظیفه‌اش از بین برود و این بازیکن نتواند انتظارات هواداران را در گلزنی برآورده کند. هر تعداد طارمی موقعیت‌های گلزنی را از دست بدهد به همان اندازه هم استرس بر این بازیکن وارد می‌شود. بر این اساس برانکو برای بازگرداندن طارمی به دوران اوج خود ۲ راه بیشتر ندارد. اول تمرینات بیشتری برای شناخت چارچوب دروازه برای طارمی در نظر بگیرد. و دوم استفاده از روانشناسی است تا طارمی را از لحاظ روحی و روانی آماده بازی ها کند.

فرصت‌سوزی مهاجمان پرسپولیس از جمله طارمی باعثشد تا نظرات کارشناسان را در این خصوص جویا شویم که از نظر خواهیم گذراند.

طارمی با استرس بازی می‌کند

حمید درخشان سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره این مطلب گفت: باتوجه به اینکه طارمی فصل قبل آقای گل لیگ برتر شده است، هواداران انتظارات زیادی از این بازیکن دارند تا همه موقعیت‌ها را تبدیل به گل کند.

وی در ادامه عنوان کرد: به هر حال فشار زیادی بر روی طارمی برای گلزنی وارد شده است بر این اساس وی با استرس زیادی بازی می‌کند.

سرمربی سابق پرسپولیس درباره راهکارش برای بازگشت طارمی به دوران اوج تصریح کرد.

طارمی برای رسیدن به دوران اوج نیاز به تمرینات بیشتر و تمرکز بالا در زدن ضربات آخر دارد که کادرفنی باید در تمرینات رعایت این مسائل را به طارمی گوشزد کند.

درخشان درباره تأثیر پست متفاوت طارمی در تیم ملی و پرسپولیس بیان کرد: به طور حتم تفاوت پست طارمی در تیم ملی و پرسپولیس روی عملکرد این بازیکن تأثیر گذاشته است، مهاجم نوک پست اصلی به شمار می‌رود اما کی‌روش به خاطر حضور سردار آزمون مجبور به استفاده از طارمی در جناح چپ است.

وی در ادامه عنوان کرد: حضور طارمی در جناح چپ تیم‌ملی باعثشده که وی چارچوب دروازه را گو کند و تمرکزش را برای گلزنی از دست بدهد.

درخشان در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال طارمی باید تمرینات بیشتری برای شناخت چارچوب دروازه انجام بدهد تا موقعیت‌های گلزنی را به راحتی از دست ندهد.

به هر حال باید دید چه تدابیری برانکو برای بازگرداندن طارمی به دوران اوج خود در نظر می‌گیرد!؟

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار