|
|
کدخبر: ۱۷۷۶۷۸

آیا با برطرف شدن مصدومیت محمد انصاری برانکو باز رضاییان را روی نیمکت میگذارد

به گزارش امید نیوز به نقل از خبر آنلاین زاوش محمدی: برانکو همان طور که گفته زیر اصولش نمی‌ زند و اصلا دوست ندارد ترکیب برنده تیمش را تغییر دهد. او ترکیب دفاعی تیمش را از ابتدای فصل با سید جلال و محمد انصاری بسته و هر دو نفر به قدری خوب بودند که در ترکیب ۱۸ نفره تیم ملی هستند. حتی بسیاری اعتقاد دارند، کی روش بزودی محمد انصاری را در کنار سید جلال به عنوان دفاع ثابت تیم ملی بازی می دهد و انصاری در حقیقت نسل آینده فوتبال ایران در خط دفاعی است. بازیکنی با تنها ۲۴ سال سن.
برانکو در شناخت صحیح از توانایی های محمد انصاری، بازیکنی را که خودش از تست در تمرینات پرسپولیس انتخاب کرده بود و برای برداشتنش کلی دشنام و اتهام دلالی شنید، بعد از یک فصل درخشان در دفاع چپ، آورد و در دفاع وسط بازی داد. درحالی که ۳ دفاع وسط تخصصی در تیمش داشت، همان طور که به دستیاران و آنالیزورهایش گفته بود، به این بازیکن اعتماد کرد و در نهایت ستاره خط دفاعی تیمش شد.
او همین استراتژی را در دفاع راست داشته و بعد از اینکه رامین رضاییان تیم را رها کرد و به ترکیه رفت، برنامه اش را روی حسین ماهینی چیده. بازیکنی که در تیم نقشی کلیدی پیدا کرده است. اگرچه بر اثر فشار رسانه ها، هواداران و بزرگترهای تیم ناچارا رامین را برگرداند اما تاکید دارد، برای بازی دادن به او در دفاع راست، وقتی حسین ماهینی دارد عالی بازی می کند، دلیلی برای تغییر پیدا نمی کند.
برانکو که برای بازی با ماشین سازی و در غیاب محمد انصاری به ناچار ترکیب تیمش را تغییر داد و ماهینی را به جای انصاری در دفاع وسط بازی داد تا رضاییان هم در پست تخصصی اش بازی کند، حالا با برگشتن انصاری به ترکیب، ماهینی را هم سر جایش بازی می دهد. او درست قبل از بازی با ماشین سازی هم به روزنامه گل گفته بود: «من برای تیمم فلسفه ای دارم. فلسفه من دست نزدن به ترکیب برنده است. مهم نیست که بگویند ماهینی را چه کسی سفارش کرده اما من برای دفاع از فلسفه تیمم و برای دفاع از حفظ ترکیب برنده، جانم را هم می دهم.»
او پای حرفش مانده است. با پایان بازی ماشین سازی باید رامین روی نیمکت برگردد و باز منتظر باشد. البته حالا روزنامه پیروزی ادعا کرده، برانکو قصد تغییر در ساختار خط میانی تیم دارد. یعنی وحید امیری از هافبک چپ برود خط حمله و مثل یکی دو بازی اول در پست مهاجم نوک بازی کند. اینگونه فرشاد احمدزاده از سمت راست به سمت چپ زمین می رود و رامین می تواند هافبک راست بازی کند. این تغییرات البته یک مفهوم دیگر هم دارد، اینکه از بین علیپور یا طارمی، یک نفر می رود روی نیمکت. دو مهاجمی که چند مسابقه اخیر، عملکرد موفقی نداشته اند و حسابی زیر فشار هستند!
البته راهکار دیگر هم بازی رامین در دفاع چپ است. به جای ربیع خواه. نکته ای که بارها گفته شده اما برانکو اعتقادی به انجامش ندارد. این تغییرات پیچیده، باید اتفاق بیفتند تا شاید رامین مجال بازی فیکس پیدا کند. تغییراتی که البته تازه باعثمی شوند رامین در پستی غیر تخصصی بازی کند. شاید با این تفاسیر بتوان گفت، او همچنان باید به شروع بازی از روی نیمکت عادت داشته باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار