|
|
کدخبر: ۱۷۷۶۸۱

این روزها دغدغه اصلی والیبال کشور انتخاب گزینه ای مناسب برای هدایت بلند قامتان است و در گفتگویی ایرج مظفری در مورد شرایط والیبال ایران صحبت کرده است.

به گزارش امید نیوز به نقل ازکاپ، انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال این روزها دغدغه جامعه والیبال است و گفته می شود نهایت تا ۱۰ روز آینده تکلیف سکاندار تیم ملی مشخص خواهد شد. پس از رفتن لوزانو گزینه های زیادی مطرح شدند و در نهایت مسئولان به سه گزینه رسیدند. آناستازی، مندز و استویچف گزینه هایی بودند که ایران به صورت مستقیم با آنها وارد مذاکره شد و شنیده می شود از آنجایی که رای اکثریت جامعه والیبال بر روی آناستازی است این مربی شانس بیشتری برای هدایت ایران دارد.

ایرج مظفری از مربیان و کارشناسان بسیار خوب والیبال ایران است و اگرچه این ورزها در کانادا به سر می برد اما تمام اتفاقات را ریز به ریز دنبال و تحلیل می کند از همین رو امروز با او درباره وضعیت تیم ملی و انتخاب سرمربی آن صحبت کردیم که در زیر می خوانید.

آقای مظفری این روزها بحثسرمربی تیم ملی در ایران داغ است نظر شما راجب سه گزینه مطرح شده چیست؟

در بین این سه نفری که مطرح کرده اند به اعتقاد من آناستازی نسبت به مندز و استویچف محتمل تر است. با این حال هنوز چیزی قطعی نیست و باید منتظر ماند و دید کدام مربی با شرایط ایران جور می شود.

از نظر شما بهتر است با کدام مربی وارد مذاکره شوند؟

به نظر من استفان آنتیگا سرمربی جدا شده لهستان بهترین شخص است.

چرا آنتیگا؟

چون او حالا هم می خواهد به فدراسیون لهستان ثابت کند که اشتباه کرده اند هم می خواهد مجددا خودش را تثبیت کند. او تجربه بسیار بسیار بالایی دارد. کسی است که در اروپا نقش بسیار قوی دارد که این اعتبار به والیبال ما کمک خواهد کرد.

عده ای معتقدند در نهایت سیچلو سرمربی تیم ملی ایران می شود. نظر شما چیست؟

واقعیت این است که سیچلو به درد سرمربیگری والیبال ایران نمی‌خورد. او آنالیزور و نفر دوم خوبی است.

اما سیچلو قرارداد دوساله دارد و الان امکان دارد سرمربی جدید سیچلو را به عنوان کمکش هم نپذیرد.

بله درست است. به نظر من اگر سیچلو والیبال ایران را دوست دارد و راست می گوید خودش قراردادش را فسخ کند تا تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص شود. او باید دست فدراسیون ایران را باز بگذارد و اگر یقین دارد والیبال ما را دوست دارد باید این کار را انجام دهد.

شما معتقدید بستن قرارداد دوساله با سیچلو اشتباه بوده است؟

ببینید دستیار اول حتما باید طبق نظر سرمربی باشد. من تعجب می کنم چطور لوزانو را می آوریم و با او ۶ ماه قرارداد می بندیم اما دستیارش را دوساله می بندیم. نمی گویم اشتباه است اما کار درستی هم نبوده، به نظر من وقتی فدراسیون با سیچلو قرارداد دو ساله می بندد دیگر ما یک خاکریزی داریم به اسم سیچلو، سیچلو اگر سرمربی را نپذیرد قطعا حضورش در ایران کمرنگ خواهد بود شاید هم سرمربی سیچلو را قبول نکند پس یک اشتباه بزرگ انجام شده البته اگر یکدفعه مربی ۴۱ ساله ای همچون سیچلو سرمربی ایران شود دور از ذهن هم نیست. در نهایت به نظرم در شرایط فعلی یک مقداری اختیار عمل فدراسیون کم شده است.

به نظر شما اشکالی ندارد که سرمربی آینده رزومه حضور در تیم های ملی را نداشته باشد و تنها با باشگاه ها کار کرده باشد؟

قطعا سرمربی جدید باید سرمربی تیم های ملی کشورهای دیگر بوده و رزومه داشته باشد مخصوصا برای افرادی که می خواهیم با آنها قرارداد بلند مدت ببندیم. به هرحال فدراسیون ایران و محبت داورزنی باعثشده آن چیزهایی که زمانی دور از دسترس بوده الان در دسترس ما باشد. مثلا حضور یک اسپانسر خوب برای ما مزیت است و الان پولدار هستیم و به راحتی می توانیم با سرمربی مورد دلخواه خود قرار داد ببندیم پس باید تمام جوانب را در نظر بگیریم و یک مربی کارکشته را انتخاب کنیم دغدغه مالی نباید داشته باشم.

و اگر حرفی باقی مانده؟

به هر حال امیدوارم والیبال ایران مسیر روبه رشد خودش را ادامه دهد و سرمربی جدید مسئول باشد که به کمیته استعدادیابی سر بزند و به اردوی نوجوانان و جوانان سر بزند و در کل برای والیبال ایران از نظر فنی پدری کند. البته خوشحال هم می شوم از فدراسیون مجددا بشنویم که کارگروهی در خصوص انتخاب سرمربی جدید تشکیل شود و چندین جلسه بگذارند که کدام مربی با چه فاکتوری می تواند به تیم ملی ما کمک کند تا در نهایت یک انتخاب عالی داشته باشیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار