|
|
کدخبر: ۱۷۷۷۵۶

فرار مالیاتی موضوعی است که چند سال است که از مهم ترین حواشی فوتبال اروپاست و گریبان بهترین های جهان ازجمله مسی را هم گرفته است واین مساله روز به روز جدی تر و فراگیر تر می شود.

به گزارش امید نیوز به نقل از کاپ، خبر، کوتاه و موجز بود؛ حداقل ۳۰ بازیکن بزرگ دنیای فوتبال فرارهای مالیاتی کلانی را در پرونده خود دارند.

ماجرا از وقتی شروع شد که سایت افشاگرانه «فوتبال‌لیکس» به انتشار آماری درباره جزئیات فرار مالیاتی ستاره‌های بزرگ پرداخت و به کمک چند سایت مشهور پای افرادی مانند کریس رونالدو و مدیر برنامه‌هایش، خورخه مندس معروف را هم وسط کشید.

گستردگی ماجرا

اگر ماجرا ادامه یابد، این پرونده به اندازه موضوع آزار فوتبالیست‌های انگلیسی در کودکی در مدارس و کمپ تیم‌های باشگاهی بزرگ جنجالی خواهد شد؛ بخصوص اینکه ماجرا هر روز دامنه گسترده‌تری به خود می‌گیرد.

ماجرای مندس

بعد از افشاگری درباره فرار مالیاتی ژوزه مورینیو و کریس رونالدو، نوبت به افتادن تشت رسوایی خورخه مندس، مدیربرنامه‌های مشهور از روی بام دنیای فوتبال رسید. براساس گزارشی که لوموند منتشر کرده، او و ۷ موکلش، در مجموع ۱۸۸ میلیون یورو فرار مالیاتی داشته‌اند. در واقع آن‌ها با انتقال پول هایشان به کشورهای دارای قانون معاف از مالیات، قانون را دور زده‌اند!

مندس ۵۰ ساله که در دهه ۹۰، با کرایه نوارهای ویدئویی کسب درآمد می کرد، با انتقال نونو اسپریتو سانتو، دروازه‌بان گیمارش به دپورتیوو لاکرونیا در سال ۱۹۹۷، کار خود رابه عنوان مدیر برنامه را آغاز کرد و ارتباطش با رئیس باشگاه دپور، باعثشد در سال‌های بعد بازیکنان زیادی را به فوتبال اسپانیا منتقل کند. او در سال های مختلف، مدیربرنامه چند سرمربی تیم ملی پرتغال از جمله لوئیس فیلیپه اسکولاری و کارلوس کی‌روش بوده و شاید در پرونده تخلف این مرد، چنین نام‌های بزرگی هم دخیل بوده باشند.

مورینیو هم بله!

آقای خاص فوتبال دنیا از جمله افراد در مظان اتهام است اما خودش زیر بار نمی‌رود و ادعای بی‌گناهی می‌کند: مدارک لازم را در ایتالیا، اسپانیا و انگلیس تحویل داده‌ام و هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارم. این مدارک نشان می‌دهد هیچ تخلفی انجام نداده‌ام!

فعلا از «فوتبال لیکس» افشاگری و از فوتبالی‌ها تکذیب اما ماجرا شایعه و تکذیب تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟ آیا سونامی جدید فوتبال قربانیان بزرگی می‌گیرد یا مانند بسیاری از پرونده‌ها با گذشت زمان از خاطره‌ها پاک می‌شود؟ گذشت زمان به این سوالات پاسخ خواهد داد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار