|
|
کدخبر: ۱۷۷۷۹۴

حمید مطهری:

حمید مطهری مربی تیم پیکان معتقد است که در دیدار مقابل ذوب آهن تیم پیکان اسیر باهوشی تیم حریف و شرایط نامساعد آب و هوایی شده است.

به گزارش امید نیوز و به نقل از " ورزش سه " مربی تیم پیکان در مورد دیدار برابر ذوب آهن که با شکست ۳ بر صفر تیم پیکان همراه شد گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی که ایجاد شده بود قواعد بازی فوتبال تغییر کرده بود و قاعده بازی کردن در چنین زمین هایی متفاوت است. تیم ما با بازی کلاسیک سعی دارد توپ را مرحله به مرحله به زمین حریف ببرد ولی در شرایط آب و هوایی اصفهان چنین بازی میسر نبود و در این زمین ها باید به بازی مستقیم روی آورد.

وی ادامه می دهد: اما تیم ذوب آهن در این قضیه از ما باهوش تر و مرموزتر عمل کرد. آن‌ها به محض اینکه صاحب توپ می شدند توپ را به زمین ما انتقال می دادند و در آنجا قصد گرفتن ضربات ایستگاهی یا حرکت در پشت مدافعین ما را دنبال می کردند. در مقابل چنین تیمی نباید گل اول را خورد چون وقتی برای زدن گل تساوی فشار می آوری، آن‌ها در استفاده از فضاهای پشت مدافعین استاد هستند. در بازی با ذوب آهن این اتفاق برای ما افتاد.

مطهری در این خصوص که این بازی را خوب می داند یا نه افزود: این خودش یک هنر و شگرد است. هفته قبل هم مقابل تیم صنعت نفت با چنین سیستمی پیروز شدند و اگر در مقابل این تیم گل اول را بخوری کار خیلی سخت می شود.

مربی تیم پیکان در مورد اینکه آیا کادر فنی از عملکرد خط دفاعی تیم راضی است یا خیر، عنوان داشت: در طول هفته روی صحنه گل اول کار کرده بودیم و ناراحتی ما هم از همین است که می دانستیم در مقابل ذوب آهن چه طور باید دفاع کنیم. خط دفاعی ما روز خوبی در شرایط آب و هوایی خاص اصفهان نداشت ولی در مجموع پتانسیل بالایی دارد.

مطهری در مورد دیدار بعدی این تیم برابر سیاه جامگان و تمهیدات کادر فنی پیکان برای جلوگیری از غافلگیری برابر تیمی که به شدت به پیروزی نیازمند است، اظهار داشت: تیم سیاه جامگان با توجه به جایگاه جدول در بازی های خارج از خانه با استراتژی دفاعی منظم و فشرده به میدان می آید و در واقع در لیگ برتر ۱۶ تیمی حداقل ۱۲ تیم با روش دفاعی بازی می کنند. بر اساس تمریناتی که در طول هفته داشتیم ۳ امتیاز بازی برای ما خیلی مهم است. همه بازی های لیگ مشکل است ولی با برنامه ریزی که داشتیم و علیرغم تمام احترامی که برای کادر فنی و تیم سیاه جامگان قائل هستیم باید ۳ امتیاز این بازی را بگیریم.

مربی تیم پیکان در پایان در خصوص اینکه آیا می توان شیوه بازی ذوب آهن را مانند استقلال خوزستان فصل گذشته دانست، عنوان کرد: بله هر دو تیم شبیه به هم بازی می کنند با یک تفاوت. تیم استقلال خوزستان با ۷ بازیکن دفاع می کرد و وقتی توپ را می گرفتند با توجه به سه بازیکن خطرناکی که داشتند(زبیدی - زهیوی و بیت سعید)، توپ ها را در مناطقی که از قبل و با توجه به توانایی بازیکنان تعریف شده بود می فرستادند. تفاوتی که بین این دو تیم وجود دارد این است که تیم ذوب آهن با دو نفر و گاهی حتی با یک بازیکن در خط جلویی بازی می کند و تمرکز آن ها در خط دفاعی بیشتر از استقلال خوزستان فصل گذشته است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار