|
|
کدخبر: ۱۷۷۸۱۲

مصطفی کارخانه مربی و کارشناس باسابقه والیبال ایران که عناوین ریز و درشتی در کارنامه کاری خوددارد و چند سالی است که در لیگ والیبال در تیم های خصوصی فعالیت می کند در مورد شرایط والیبال ایران و انتخاب سرمربی جدید تیم ملی صحبت کرده است.

به گزارش امید نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان مصطفی کارخانه کارشناس ومربی والیبال در گفت و گو با رادیو ورزش در خصوص وضعیت تیم ملی والیبال گفت: همه تیم های بزرگ دنیا بعد از مدتی افول می کنند. این اتفاق برای والیبال ایران نیز رخ داده و دست ما برای تیم های دیگر رو شده است. تیم ایران تشنه یادگیری است و باید خون تازه ای در آن تزریق شود.

مخالفت با حضور سرمربی ایرانی

وی درخصوص حضور مربی ایرانی در راس تیم ملی اظهار داشت: اکنون فدراسیون باید از خود بپرسد هدفش از انتخاب گزینه های موجود چیست. بنده با حضور مربی ایرانی در تیم ملی مخالفم. زیرا حقوقی که به مربیان داخلی داده می شود بسیار کم است و حتی به اندازه حقوق یک کارگر افغانی هم نیست. زمانی که من مربی تیم ملی بودم روزی ۳۰ هزار تومان دریافتی داشتم.

کارخانه ادامه داد: فدراسیون باید به مربیان داخلی اعتماد کند. همین حالا می توانم ۱۰ نفر را برای معرفی کنم که شایستگی سرمربیگری تیم ملی را دارند که با انتخابشان نیازی نیست پول های کلانی که بی محابا به مربیان خارجی داده می شود به آنان پرداخت شود.

ملی پوشان اعتقادی به مربی وطنی ندارند

مربی والیبال تصریح کرد: مشکلات زیادی گریبان گیر جامعه مربیان است. آنان نسبت به یکدیگر سوء ظن دارند و هیچ گونه اتحاد و هم دلی میان آنان دیده نمی شد. کار به جایی رسیده است که حتی بازیکنان تیم ملی مربیان داخلی را هم قبول ندارند. باور کنید در صورت اعتماد به مربیان داخلی آنان هیچ چیز از خارجی ها کم ندارند. همین مربیان وطنی بودند که تیم ملی را به این نقطه رساندند.

آناستازی شرایط بهتری دارد

کارشناس و مربی والیبال ایران همچنین درباره گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران، گفت: خیلی از تیم‌های ملی در دوران خود با افت مواجه شده‌اند. تیم‌هایی مانند روسیه، فرانسه و همین لهستان. با این حال اعتقاد من این است که تیم ملی والیبال به یک مربی مانند ولاسکو نیاز دارد.

وی افزود: تیم ملی به شوک نیاز دارد و این شوک تنها با حضور یک مربی عالی ایجاد می شود و حضور یک مربی متوسط کمکی به والیبال نخواهد کرد. در بین گزینه‌ها آناستازی شرایط بهتری از لحاظ رزومه، تجربه و آوازه جهانی نسبت به باقی مربیان دارد و می‎تواند انتخاب خوبی باشد.

پلی آف اوج کار سرمایه است

مصطفی کارخانه درباره وضعیت تیمش در آستانه دیدار با تیم سایپا، گفت: خوشبختانه شرایط خوبی در تیم ما حاکم است توانستیم روند خوب خود را در تمام طول مسابقات حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در برخی مسابقات کمی نوسان داشتیم و یک باخت هم در کارنامه داریم اما همین که توانستیم صدرنشینی خود را حفظ کنیم برای ما خوب است. البته هنوز دور برگشت شروع نشده است و در واقع اوج کار ما در بازی‌های پلی‌آف خواهد بود و ما انرژی خود را برای آن مرحله نگه داشته‌ایم.

کارخانه درباره دیدار با سایپا گفت: این تیم تیم متفاوتی نسبت به سال قبل دارد. آن‌ها نتایج خوبی گرفته اند تا کنون و در مجموع مقابل تیم‌های بزرگ نمایش خوبی دارند با این وجود هدف ما پیروزی در این دیدار است تا بتوانیم با پیروزی مقابل این تیم با روحیه بالا به مصاف تیم پیکان برویم.

سرمربی بانک سرمایه با اشاره به اینکه تیم سایپا را آنالیزکرده است، گفت: هر تیمی نقاط ضعف و قوتی دارد و باید با تمرکز روی همین موضوع مقابل این تیم ظاهر شویم. بازیکنان خوب تمرین کرده و آماده پیروزی در این دیدار هستند.

کارخانه افزود: همه تیم‌ها مقابل تیم ما انگیزه بیشتری دارند. اتفاقی که کار ما را سخت می‌کند و منجر می‌شود ما بیشتر تحت فشار قرار بگیریم. البته این موضوع به همیشه آماده بودن تیم ما هم کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار