|
|
کدخبر: ۱۷۷۹۰۵

ورزش پرافتخار روسیه که همواره ستارگان بی نظیری رادر رشته های مختلف ورزشی از کشتی تا وزنه برداری در خود دیده حالا بابی اعتمادی عمومی نسبت به مسئله دو پینگ روبرو است.

به گزارش امید نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، روسیه طرح کمیته بین‌المللی المپیک(IOC) را برای آزمایش مجدد نمونه‌های تست دوپینگ قبول کرد. قرار است نمونه‌های ورزشکاران در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ مجددا آنالیز شود.

این خبر را ویتالی موتکو معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد.

روز جمعه مک‌لارن در گزارش دوم خود جزئیاتی را از دوپینگ سیستماتیک روس‌ها منتشر کرد که بر اساس آن کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد نمونه‌های المپیک سوچی نیز دوباره آزمایش می‌شود.

بیش از هزار ورزشکار درگیر دوپینگ سیستماتیک هستند.

موتکو در این باره اظهار داشت: نباید همه ورزشکاران روسیه را مقصر بدانیم. اگر ورزشکاری دوپینگ کرده باید به جای تنبیه کل تیم، ورزشکار خاطی را جریمه کنیم.

موتکو همچنین تاکید کرد مقامات دولتی این کشور نقشی در دوپینگ نداشته‌اند. روسیه سالیان درازی است که درگیر مسئله دوپینگ بین ورزشکاران خود به خصوص ورزش های قدرتی مثل وزنه برداری است واین مسئله باعثشده که ضرر هایی به ورزش این کشور وارد شود و از طرف موجب بی اعتمادی عمومی به ورزش این کشور شده است تا جایی که در المپیک قبل شاهد در خواست برای عدم حضور روسیه در مسابقات المپیک بودیم حالا باید دید باورود مسئولان عالی رتبه روسیه به مسئله دوپینگ در این کشور که ریشه در مسائل بنیادین جامعه روسیه دارد این معضل دیرینه حل خواهد شد یانه.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار