|
|
کدخبر: ۱۷۸۹۹۶

بعد از برکناری ویسی ازسرمربیگری سپاهان در فصلی پر از فراز و نشیب، مسئولین سپاهان سریع زلاتکو کرانچا را جایگزین او کردند.

به گزارش سرویس ورزشی امید نیوز، عبدالله ویسی سرمربی سپاهان سرانجام پس از پشت سر گذاشتن چند ماه سخت و پرفشار از کار کنار گذاشته شد تا رویاهای او با تیم مورد علاقه اش خیلی زود رنگ ببازد. اما باشگاه سپاهان سریع جایگزین او را انتخاب کرد تا شاید بتواند در چند بازی باقیمانده، وضعیت تیم خود را سر وسامان دهد. اما اینکه آیا کرانچار میتواند جایگزین مناسبی برای سپاهان باشد را در چند بازی باقیمانده ی این فصل نمیتوان فهمید، زیرا تیمی که در ۲۴ بازی، سرمربی اش فرد دیگری بوده نمیتواند در ۶ بازی باقیمانده آنطور که مد نظر است، نتیجه بگیرد، برای همین کرانچار از الان باید به فکر فصل بعد سپاهان باشد.

اما دوباره یک نگاهی به آمار وروند فوتبالی کرانچار بکنیم. او در سن ۱۱ سالگی به تیم پایه دینامو زاگرب و در ۱۷ سالگی به تیم اصلی دینامو زاگرب پیوست، کرانچار یکی از بازیکنانی بود که پس از فروپاشی و تجزیه یوگسلاوی و تشکیل کشور کرواسی در نخستین بازی تیم ملی فوتبال این کشور برابر آمریکا در ۱۷ اکتبر ۱۹۹۰ به میدان رفت و نخستین کاپیتان تاریخ تیم ملی فوتبال کرواسی به شمار می‌آید. کرانچار پس از خداحافظی از بازیکنی فوتبال٬ پای به دنیای مربیگری فوتبال نیز گذاشت. او سال ۱۹۹۱ به جرگهٔ مربی‌گری وارد شد و مربی‌گری را از یک تیم باشگاهی اتریشی آغاز کرد. وی سابقهٔ مربی‌گری در تیم‌های زیادی از جمله دینامو زاگرب را دارد، او هم‌چنین مربی تیم‌های ملی فوتبال کرواسی و مونته‌نگرو نیز بوده است. وی همچنین موفق به راه‌یابی تیم ملی کرواسی به عنوان تیم اول و بدون باخت از گروه ۸ به جام جهانی ۲۰۰۶ شد و در جام جهانی ۲۰۰۶ سکان هدایت این تیم را در دست داشت.

اما مربیگری او در ایران با پرسپولیس شروع شد، او در ۳۰ تیر ماه ۱۳۸۸ به عنوان سرمربی باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران انتخاب گردید اما در ۷ دی ۱۳۸۸ از سرمربیگری پرسپولیس برکنار شد و علی دایی به عنوان جانشین وی در سمت سرمربیگری پرسپولیس انتخاب شد. او پس از دو سال که سر مربیگری تیم ملی مونته نگرو را در این دو سال بر عهده داشت به ایران برگشت و در ۶ آبان ۱۳۹۰ به عنوان سرمربی سپاهان انتخاب شد و موفق شد سپاهان را در لیگ برتر ۹۱-۱۳۹۰ و جام حذفی ۹۲-۱۳۹۱ به مقام قهرمانی برساند، اما کرانچار در ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ به دلیل یکسری مسائل از هدایت تیم سپاهان استعفا داد. در این ۳ سال قبل از ورود به سپاهان سرمربیگری الاهلی قطر و دینا موزاگرب را بر عهده داشته در نهایت به دلیل گرفتن نتایج نا مناسب از دینامو اخراج شد و در نهایت با مسئولین سپاهان برای دومین بار به توافق رسید و قرار است در ادامه رهبری سپاهان را عهده دار باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار