|
|
کدخبر: ۱۷۹۱۳۷

قطعا احسان حدادی یکی از گرانبها ترین و ارزشمند ترین ورزشکاران ایران محسوب میشود و افتخاراتی که برای کشورمان آورده برای خود یک دنیا تازه و نویی در تاریخ دو میدانی کشور ایران محسوب میشود.

به گزارش سرویس ورزشی امید نیوز، قطعا احسان حدادی یکی از گرانبها ترین و ارزشمند ترین ورزشکاران ایران محسوب میشود و افتخاراتی که برای کشورمان آورده برای خود یک دنیا تازه و نویی در تاریخ دو میدانی کشور ایران محسوب میشود.
احسان حدادی که پرتاب‌گر دیسک ایرانی و رکورددار فعلی پرتاب دیسک ایران و آسیا با حد نصاب ۳۲.۶۹ متر است، نخستین بار در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۴ مدال طلا را به چنگ آورد، چندی بعد این قهرمانی را در مسابقات جوانان جهان در گروسو، ایتالیا تکرار کرد و نخستین مدال جهانی را برای دو و میدانی ایران به ارمغان آورد. او در سال ۲۰۰۵ با پرتاب دیسک رکورد آسیا را شکست و مدال طلای قهرمانی دومیدانی آسیا را در شهر اینچه‌اون، کرهٔ جنوبی به گردن آویخت، وی در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه، قطر با رکورد ۶۵.۳۸ متر پس از ۳۲ سال ایران را صاحب مدال طلای بازی‌های آسیایی در رشتهٔ دو و میدانی ساخت.
حدادی عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۷ در امان، اردن را نیز به دست آورد و در مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهان ۲۰۰۷ در اوزاکا به مقام هفتم رقابت‌ها رسید، همچنین پس از آن بارها در مسابقات داخلی و خارجی رکورد خود را بهبود بخشیده‌است و رکورد فعلی او ۶۹.۳۲ متر است که در سوم ژوئن ۲۰۰۸ در مسابقات جایزه بزرگ تالین، استونی به جای گذاشت.
او که یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در المپیک ۲۰۰۸ در پکن بود، با پرتابی به مسافت ۶۱.۳۴ متر و با عنوان هفدهمی به کار خود پایان داد. در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کرد و رکورد بازی‌های آسیایی را دوباره بهبود بخشید و دو سال بعد بزرگترین افتخار خود و کشورمان را با مدال نقره ای در المپیک ۲۰۱۲ لندن تکمیل کرد. اما متاسفانه در المپیک ۲۰۱۶ موفق نبود.

اما با اینکه حدادی به عنوان یک ورزشگار پا به سن گذاشته و شاید دارد به پایان دوران ورزشی خود نزدیک میشود ولی باید به او حداقل به عنوان اینکه یکی از ورزشکاران بی نظیره کشورمان است اهمیت داد نه اینکه مانند اتفاقی که در اردوی او در کیش برایش اتفاق افتاده و نیگذارند تمرین کند با برخورد کرد

احسان حدادی هم با توجه به اتفاقی که این روز ها در اردوی کیش برای او رخ داده در پتی در اینستاگرام خو به شدت از این مسئله شکایت کرده است وگفتهاست از اول ذکه به این اردو آمدیم به ما گفتند کهچمن زمین در حال ترمیم است و نگذاشتند ماتمرین کنیم و زمانی که ما پافشاری بر تمرین خود کردیم به زور متصل شدند.

اگر بدین شکل پیش برود کوچکترین امیدی که به دومیدانی ایران بود از بین میرود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار