|
|
کدخبر: ۱۸۰۴۴۶

وبلاگ > ه‍ژبری، مهدی - صعود با ارزش ذوب‌آهن به مرحله حذفی آسیا شیرینی صدرنشینی استقلال و پرسپولیس را بیشتر کرد.

حالا با توجه به رویارویی استقلال و ذوب‌آهن در مرحله یک‌هشتم نهایی، حضور یک تیم ایرانی در جمع 8 تیم برتر آسیا قطعی است و برنده این بازی به عنوان نماینده ایران به یک‌چهارم می‌رود و پرسپولیس هم این شانس را دارد که با پیروزی مقابل الجزیره امارات سهم ایران در میان 8 تیم برتر آسیا را دو برابر کند.
صعود 3 تیم از 4 تیم یعنی موفقیت 75 درصدی فوتبال ایران اما این آمار نباید باعث فریب‌مان شود و تصور کنیم فوتبال‌مان به ثبات رسیده و در رده باشگاهی هم می‌توانیم آقای آسیا باشیم.
لیاقت و قابلیت‌هایش را داریم اما از لحاظ زیرساخت و امکانات هنوز از آسیا عقب هستیم و اگر قرار باشد صعود همزمان پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن فریب‌مان بدهد و باعث درجا زدن باشگاه‌های ما باشد، شیرینی این پیروزی‌ها، در آینده به کام ما تلخ خواهد شد.
حقیقت این است که بخشی از این صعود را باید به پای غیرت فوتبالیست‌های ایرانی و توانمندی مربیان تیم‌هایمان نوشت که بالاتر از داشته‌های فنی و سخت‌افزاری فوتبال ایران ظاهر شدند و روی ضعف‌های این فوتبال که باشگاه‌هایش هنوز بیشتر به تیم شباهت دارند تا باشگاه، سرپوش گذاشتند.
از صعود همزمان 3 تیم ایرانی خوشحالیم اما هنوز راه درازی تا رسیدن به استانداردهای حرفه‌ای داریم. این راه را باید بدون غرور طی کنیم، بدون خودفریبی وگرنه موفقیت‌های‌مان در سطح باشگاهی مثل قبل جرقه‌وار خواهد بود و تداومی نخواهد داشت.

* این یادداشت در سرمقاله چهارشنبه 29 فروردین روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار