|
|
کدخبر: ۱۸۰۸۸۶

دو ستاره سرشناس و جوان مراکشی در فهرست نهایی مربی فرانسوی جای نگرفتند تا رسانه های این کشور از آنها به عنوان بازنده های بزرگ نام ببرند.

به گزارش "ورزش سه"، انتخاب تنها سه بازیکن شاغل در لیگ مراکش نشان داد هروه رنارد سرمربی فرانسوی برای انتخاب 23 مسافر نهایی جام جهانی 2018 با چه مشکلات و دردسرهایی روبرو بوده است. فهرستی که به محض انتشار تبعات و ترکش های فراوانی برای این مربی در پی داشت اما با این وجود رنارد مدعی شد بهترین تصمیمی که می شد برای مراکش اتخاذ کرد را در دستور کارش قرار داده است.


25 خرداد ماه در ورزشگاه زیبای سن پطرزبورگ طلسم 20 ساله غیبت مراکشی در جام های جهانی با جدال حساس مقابل ایران شکسته خواهد شد، جدالی که هروه رنارد از آن به عنوان فینالی جذاب برای شاگردانش نام می برد و حساسیت های حاکم بر آن را کم از دیدار نهایی نمی داند. شیرهای اطلس (لقب مراکش) آخرین بار در جام جهانی 1998 فرانسه حضور داشتند اما بعد از آن در چهار دوره بازی ها غیبت داشتند تا این که امسال این طلسم شکسته شد.


سایت francefootball امروز در نگاهی به انتخاب های نهایی هروه رنارد سرمربی مراکش از دو ستاره جوان و غایب در فهرست نهایی به عنوان بازنده های بزرگ فوتبال این کشور نام برد و در ادامه به نقاط قوت و ضعف های موجود در مراکش برای جام جهانی 2018 پرداخت. نکته جالب این که سایت فرانسوی با اشراف کامل بر اوضاع اردوی آماده سازی نخستین حریف ایران در روسیه مدعی شد سه مصدوم سرشناس حاضر در اردو حسابی افکار هروه رنارد را به خود مشغول کرده است.


الکجوئی امید اول رنارد


در پست دروازه بان سرمربی فرانسوی روی دروازه بانی باتجربه همچون منیر الکجویی 30 ساله حساب باز کرده ، گلری که پیراهن نومانسیا اسپانیا را برتن دارد و در لیگ دو اسپانیا بازی های کمی را به نمایش گذاشته است. رقیب او یاسین بونو اما در لالیگا با پیراهن خیرونا نماش قابل توجهی داشت به همین خاطر نمی توان از الان گفت کدام یک از این دو دروازه بان شماره یک جام جهانی خواهد بود.


دژهای دفاعی


با وجود یک مصدوم سرشناس در اردو همچون فواد چافیک اما حضور دو ستاره از یوونتوس و رئال مادرید در بین بازیکنان دعوت شده نشان می دهد هروه رنارد نقشه های زیادی برای ساختن دژی بتنی در روسیه همچون بازی های انتخابی جام جهانی در سر دارد. مهدی بن عطیه و اشرف حکیمی پدیده این فصل زیدان در رئال مادرید مسلما جزو مهره های اصلی مراکش خواهند بود.

نگاهی متفاوت به فهرست اولین حریف ایران در روسیه


حکیم زیچ رهبر میانه میدان


در نگاه نخست بسیاری توجه شان به بوسوفا ستاره مشهور و باتجربه در میانه میدان ختم خواهد شد اما واقعیت این است در میانه میدان مراکشی ها این بار به مهره های جوان اما مستعد خود دل بسته اند که رهبر آنها حکیم زیچ ستاره آژاکس و بهترین پاسور آردیویسه است. بازیکنی که از همان ابتدای ورود به اردوی مراکش توجه بسیاری از جمله هروه رنارد را به خود جلب کرد.


میانگین سنی بالا


در کنار تمام جوانانی که این روزها در فوتبال اروپا برای خود در حال رقم زدن اسم و رسم هستند هروه رنارد با دعوت چند بازیکن پابه سن گذاشته در صدد تلفیق آنها با جوان تر های خود برآمد که یکی از این نفرات خالد بوطیب 30 ساله است. بازیکنی که طرفداران مراکش از او به عنوان نقطع ضعف بزرگ خود در روسیه نام می برند چون هم میانگین سنی را بالا برد هم کارآیی چندانی برای مراکش در مرحله انتخابی نداشته است.


بازنده های بزرگ


سفیان بوفال ستاره تکنیکی میانه میدان باشگاه ساوتهمپتون در کمال تعجب طرفدارانش در فهرست نهایی مراکش برای جام جهانی قرار نگرفت. بازیکنی که این فصل اسیر حواشی زیادی شد تا درست مثل روهای تیره ای که باشگاه انگلیسی در انتهای جدول داشت او نیز جایگاهش را از دست بدهد تا هروه رنارد قید او را بزند. دیگر بازنده بزرگ این فهرست اشرف بن شرقی پدیده جدید مراکش بود که با انتقال نافرجام خود به الهلال عربستان کاملا از افکار هروه رنارد خارج شد ضمن این که یوسف العربی مهاجم 26 ساله الدحیل به عنوان آقای گل آسیا نیز نقشی در روسیه 2018 نخواهند داشت تا مراکش با انبوهی از ستاره های غایب راهی جام جهانی شود.

نگاهی متفاوت به فهرست اولین حریف ایران در روسیه


با 1-3-2-4 در پی خلق شگفتی


در گروهی که پرتغال قهرمان اروپا، اسپانیا قهرمان جام جهانی 2010 و یکی از مدعیان اروپایی به همراه ایران بهترین تیم آسیا حضور دارند هروه رنارد و شاگردانش برای خلق شگفتی در بازگشت به جام جهانی بعد از 20 سال بنا دارند با چیدمان 1-3-2-4 به مصاف رقبای شان بروند از همین رو در این سیستم چند نفره مهره های کلیدی خواهند بود از جمله مهدی بن عطیه، اشرف حکیمی، حکیم ریچ و ...

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار