|
|
کدخبر: ۱۸۰۸۹۳

با توجه به اعتراف جنجالی میشل پلاتینی برخورد فرانسه و برزیل در جام جهانی 98 اگرچه مورد نظر اکثر فوتبال دوستان بود اما به صورت اتفاقی رخ نداد.

به گزارش ایلنا، فرانسه، میزبان جام جهانی 1998، با شکست سه بر صفر برزیل در فینال جام قهرمانی را بالای سر برد اما داستان مخوفی پشت این تقابل وجود دارد که میشل پلاتینی پس از 20 سال آن را فاش کرد.

پلاتینی که شخصی شناخته شده در فوتبال اروپاست در آن دوره از مسابقات به عنوان رئیس کمیسیون سازماندهی مسابقات جام جهانی کمک کرد تا برزیل با قرار گرفتن در گروه C و فرانسه با ایستادن در گروه A این مسابقات تا فینال در تورنمتت باقی بمانند. طبق قوانین فیفا تیم میزبان در گروه اول قرار می‌گرفت و بقیه تیم‌های برتر به عنوان سرگروه معرفی می‌شدند.

رئیس سابق یوفا در گفت و گو با France Bleu عنوان کرد: وقتی تقویم مسابقات را سازماندهی کردیم، یک حقه کوچک در آن قرار دادیم. وقتی شما در خانه هستید و شش سال تدارکاتی در نظر می‌گیرید؛ شما دوست دارید از همه چیز لذت ببرید. شما فکر می‌کنید دیگران این کار را برای جام جهانی خود انجام نمی‌دهند؟ فرانسه مقابل برزیل در فینال، این رویا همه بود.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار