|
|
کدخبر: ۱۸۲۸۴۲

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از چندین منبع آگاه گزارش داد که مسئولان ذیربط اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در صدد هستند تا فناوری کمک داور ویدیویی (VAR) را زودتر از موعد مورد انتظار در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا (مرحله یک هشتم نهایی) به کار گیرند.

به گزارش امید نیوز ، این منابع روز دوشنبه در مصاحبه با آسوشیتدپرس اظهار داشتند که کمیته اجرایی یوفا تصمیم گرفته است فناوری کمک داور ویدیویی را در لیگ قهرمانان اروپا در ماه فوریه و از مرحله یک هشتم مورد استفاده قرار دهد.
از آنجا که هیچ کدام از اعضای کمیته اجرایی یوفا مجاز نیستند طرح ها و نقشه های این نهاد اروپایی را پیش از نشست روز دوشنبه آن ها در دوبلین، به طور عمومی مورد بحث قرار دهند؛ این اشخاص به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس مصاحبه کرده اند.
یوفا در ابتدا قصد داشت تا VAR را از فصل آینده و ماه اوت سال 2019 و از ابتدای بازی های پلی آف مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا، به این رقابت ها معرفی کند.
کمک داور ویدیویی می تواند به قاضی میدان به منظور تصحیح اشتباهات فاحش در صحنه ها و موقعیت های تاثیرگذار در نتیجه بازی کمک کند که از جمله این صحنه های مشکوک می توان به گل های زده شده، ضربات پنالتی اعلام شده، کارت های قرمز و همچنین مواردی که در آن ها داور کارت خود را به بازیکن اشتباه نشان داده است، اشاره کرد.
در جریان رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال جاری نبود کمک داور ویدیویی موجب شد «کریستیانو رونالدو» ستاره تیم یوونتوس در نخستین بازی خود برای بانوی پیر در لیگ قهرمانان با دریافت کارت قرمزی پر حرف و حدیث از زمین اخراج شود و «رحیم استرلینگ» مهاجم تیم منچسترسیتی نیز پس از اینکه بدون دخالت مدافع مقابل، پایش به چمن گیر کرد و در محوطه جریمه حریف به زمین خورد، صاحب یک پنالتی باد آورده شد.
فناوری کمک داور ویدیویی در حال حاضر در سری آ ایتالیا، بوندسلیگا آلمان استفاده می شود و از فصل 2019 -2020 در لیگ برتر انگلیس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار