|
|
کدخبر: ۱۹۰۸

پولادگر:

رئیس فدراسیون تکواندوی ایران گفت: اتحادیه آسیا به یک تغییر اساسی و فوری نیاز دارد. اعتراض ما در اندونزی باعثشد تا آقایان از ما در انتخابات شورای اجرایی حمایت نکنند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، سیدمحمد پولادگر اظهار داشت: بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهانی از امروز آغاز شده است و فکر می‌کنم مکزیکی‌ها میزبان خوبی باشند. تیم ملی ایران در بخش مردان با حضور هشت ملی‌پوش و در بخش بانوان با حضور ۴چهار هوگوپوش در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

وی افزود: مسابقات جهانی واقعا رقابت سختی است و ما به این رقابت‌ها ماراتن تکواندو می‌گوییم به خاطر اینکه همیشه در رقابت‌های جهانی بیشترین شرکت‌کننده‌ها را پیش رو داریم. هر بازیکنی برای رسیدن به فینال پنج تا ۶ مبارزه را باید سپری کند. این نشان می‌دهد که چقدر اوزان شرکت کننده زیاد دارد و به همین دلیل کسب مدال کار بسیار دشواری است. خوشبختانه امروز هادی مستعان تکواندو‌کار وزن دوم با تمام تلاش خود توانست مدال نقره جهان را از آن خود کند و این مهم را به او تبریک می‌گویم. امیدوارم در ادامه این رقابت‌ها ملی‌پوشان مدال‌های خوشرنگ‌تری کسب کنند.

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که دلیل رای نیاوردنش در شورای اجرایی فدراسیون جهانی چه بود گفت: اینکه بنده در انتخابات شورای اجرایی فدراسیون جهانی رای نیاوردم کاملا سیاسی بود. کشورهایی که در این انتخابات رای مورد نظر را کسب کردند به عنوان مثال مکزیک قبلا هم عضو شورای اجرایی بودند و در این دوره نیز رئیس فدراسیون تکواندوی مکزیک برای حضور در شورای اجرایی رای مورد نظر را کسب کرد. معمولا در شورای اجرایی از هر کشور یک نفر حضور دارد اما دیدیم که در اینجا به رئیس فدراسیون مکزیک هم رای دادند و آنها از این پس با دو نفر در شورای اجرایی حضور خواهند داشت البته مشخص است که این اتفاق به دلیل میزبانی‌ای است که آنها برعهده گرفتند.

وی در ادامه اظهار داشت: اینکه به من در این انتخابات رای ندادند به موضوع انتخاب بهترین‌های تکواندوی آسیا ارتباط مستقیم دارد. در مسابقاتی که طی یک ماه گذشته در اندونزی برگزار شد مسئولان اتحادیه آسیا تصمیم گرفتند بهترین‌های تکواندو را انتخاب کنند. متاسفانه در آن انتخابات فدراسیون ایران و تایلند هم طراز با هم ارزیابی شدند. ما نیز به خاطر فعالیتی که در طول این سالها در تکواندو داشتیم به این انتخابات اعتراض کردیم. مسئولان اتحادیه آسیا نیز از این موضوع دلگیر شدند و این موضوع که ما به تصمیمات آنها اعتراض کردیم گویا برای‌شان گران تمام شده و به همین دلیل در این انتخابات از من حمایت نکردند.

رئیس فدراسیون تکواندو در ادامه گفت: چیزی که کاملا مشخص است این است که همه حاضرین از اتفاقی که برای بنده رخ داد تعجب کردند که چرا به نماینده ایران رای ندادند. البته حضور ایران در شورای اجرایی به آبروی آنها بازمی‌گردد. در واقع حضور ایران در شورا برای آنها اعتبار می‌آورد.

پولاد‌گر در ادامه گفت: به هر قیمتی ما هم می‌توانستیم لابی کنیم پول و هدیه بدهیم تا در این انتخابات رای بیاوریم. در اندونزی و مکزیک شأن کشورمان مدنظرمان بود و دوست نداشتیم به هر قیمتی عضو شورا بشویم. بنده مدتهاست به عملکرد اتحایه آسیا اعتراض دارم و به عنوان نایب رئیس و عضو شورای اجرایی wtf معتقدم که اتحادیه آسیا به یک تغییر اساسی و فوری نیاز دارد.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد اینکه رای دادن برخی‌ها در این مجمع دلیل داشت گفت: از چهار عضو آسیا در شورای اجرایی دو نفر از آنها کره‌ای هستند و یکی نیز قطر و چهارمین عضو آن اردنی است. این نشان داد که آقایان به چه چیزی رای دادند. آنها در اندونزی توقع داشتند هر چه به ما می‌گویند حرف آنها را گوش کنیم. بنده در همان مقطع اعلام کردم پولاد‌گر نماینده کشور ایران است و باید حامی و مدافع منافع کشورش باشد.

وی در پایان اظهار داشت: از اتفاقات رخ داده به غیر از من خیلی‌های دیگر ناراحت هستند چرا که این حق کشور ما است که بعد از این همه حمایت از تکواندو، نماینده‌ای در شورای اجرایی فدراسیون جهانی داشته باشیم اما صرفا به خاطر این که می‌خواهند همه کشورها را راضی نگه دارند ما را با یک کشور که خیلی از لحاظ سطحی با ما فاصله دارد مقایسه کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار