|
|
کدخبر: ۲۵۹۷

ظاهرا حضور کرار منع قانونی دارد

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: هنوز به شرایط ایده‌آل و خوب نرسیدیم.

به گزارش امیدنیوز به نقل از فارس، امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی تیمش مقابل گسترش فولاد در نشست خبری اظهار داشت: ابتدا جا دارد از احترامی که خبرنگاران آذری زبان به پیشکسوت‌های خود انجام می‌دهند تشکر کنم چون آنها همیشه این کار را انجام می‌دهند و سالی که من در تبریز بودم این اتحاد و احترام خیلی به تراکتور‌سازی کمک کرد.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنم که در آغاز لیگ توانستیم برنده بازی باشیم. البته باد روی کیفیت بازی تاثیر‌گذار بود و باید بدانیم که شرایط آرمانی نداریم ولی اگر نیمه اول برهانی آن سه تک به تک را تبدیل به گل می‌کرد کار ما به اینجا نمی‌کشید.

وی تاکید کرد: گسترش فولاد تیم جوانی است که وقتی مقابل استقلال بازی می‌کند با انرژی مضاعف به زمین می‌آید و پخش مستقیم بازی‌ها روی عملکردش تاثیر گذاشت. به رسول خطیبی تبریک می‌گویم که با تیمی گمنام در این شرایط قرار گرفته اما آنها قطعا شرایط سخت‌تری را در ادامه راه تجربه خواهند کرد. در حال حاضر نمی‌شود تیم‌ها را ارزیابی کرد چون تا چند هفته ابتدایی تیم‌ها جا نیفتاده‌اند اما در این بازی‌های این مدلی باید از حداقل موقعیت‌ها استفاده کرد ولی انصافا ما نفهمیدیم که آن توپ چگونه تبدیل به گل گسترش شد و ظاهرا باد آن توپ را به دروازه ما فرستاد.

قلعه نویی در خصوص عملکرد بازیکنان جدید تیمش گفت: بازیکنی مثل نوری سال گذشته در شرایط بازی بوده اما جمشیدیان و قاضی این شرایط را نداشتند و بازی به بازی بهتر می‌شوند.

خبرنگاری پرسید ظاهرا جواد نکونام مشکل مالی دارد که از شما انتقاد و گلایه کرده است که قلعه‌نویی گفت: من مشکلی با او ندارم اگر هم او اینجا نیست به این دلیل است که از تمرینات دور بوده و باید آماده‌تر شود. البته تا پریروز که در تمرینات حضور داشت مشکلی نداشته ولی اگر خبر جدیدی اتفاق افتاده باید به تهران برگردم اما در مجموع اعتقاد دارم نکونام برای فوتبال ملی زحمت کشیده و علاقمند بود که در استقلال بماند.

قلعه نویی تاکید کرد: داستان بی‌پولی وجود ندارد و استقلال تلاش می‌کند که پول بازیکنانش را بدهد اما خیلی از بازیکنان از من قلعه‌نویی بیشتر پول گرفته‌اند پس من هم باید بگویم به خاطر مسائل مادی کار نمی‌کنم.

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به این سوال که قبول دارید نبود هافبک بازیساز به شما ضربه می‌زند گفت: صد در صد این موضوع را قبول دارم. باید به جمشیدیان و لاوره فرصت بدهم که البته ظاهرا داستان کرار به مشکلات منع قانونی خورده ولی دو سال تجربه کار با جمشیدیان را دارم که اگر او به شرایط آرمانی برگردد به ما کمک می‌کند هرچند قبول دارم که امروز مشکل بازی‌سازی داشتیم.

سرمربی تیم استقلال در ادامه ضمن گلایه از شعار‌های تماشاگران علیه وی گفت: سالی که از تراکتور‌سازی رفتم حتی به این تیم لیست هم دادم ولی نمی‌دانم امروز چرا این شعارها را دادند. البته من این شعارها را به نام فرهنگ و مردم آذربایجان نمی‌گذارم و شما نباید همه انسان‌ها را یکسان قرار بدهید. حتی طرفداران آذری‌زبان در خارج از ایران از من تشکر کردند اما اشتباه کردند که تراکتور را آسیایی کردند و شاید تماشاگران به این خاطر از من ناراحتند ولی این را بگویم حتی اگر یک نفر در این استان از من راضی باشد برای من کافی است.

وی تاکید کرد: ملاک قشر باسواد مملکت هست و همین شما هم در کنفرانس از من تشکر کردید و من نمی‌گویم که آنها خط گرفتند و خودجوش بوده ولی وقتی ۱۰ الی ۱۵ هفته به صورت پیاپی علیه من شعار می‌دهند حتما این مسائل خودجوش بوده است.

خبرنگاری پرسید شاید به خاطر رفتن شما از تبریز این شعارها را می‌دهند که قلعه‌نویی گفت: من اگر می‌خواستم از اینجا بروم لیست نمی‌دادم. این مسائل نیست. عده‌ای گفتند به خاطر رودریگو توزی علیه من شعار می‌دهند اما این بازیکن سال اول هم قصد داشت از تبریز برود و در استقلال هم که بود تیم ما را رها کرد. این بازیکن اخلاق خاص خودش را هم داشت. صادقی و اکبر‌پور هم که جزئی از استقلال بودند که به تیمشان برگشتند. من این مسائل را قبول ندارم.

قلعه نویی در خصوص اینکه ساموئل به جای جباری به میدان رفته است گفت: این دو بازیکن ارتباطی به هم ندارند چون ساموئل هافبک دفاعی بود.

سرمربی تیم استقلال در خصوص رویارویی اش با خطیبی گفت: من با خطیبی در استقلال همبازی نبودم و او بازیکن خوبی است. سالی که من مربی تیم ملی بودم به خاطر خطیبی فشارهای زیادی را تحمل کردم و شاید به خاطر آن پنالتی می‌گویند که او مشکلاتی با من داشت ولی باید بگویم خوشحالم که یک سرمربی جوان به فوتبال ما اضافه شد و از زنوزی سمندر و حسین‌زاده باید تشکر کرد که به چنین مربی جوانی بها دادند.

قلعه نویی باز هم به شعارها در تبریز علیه خود اشاره کرد و گفت: اعتقاد من این است که همه ایران سرای من است. مدتی که در تبریز بودم هیچ آذری زبانی توهین نمی‌کرد و خداوکیلی دو بازی با استقلال و پرسپولیس در تبریز کردیم. هیچ توهینی انجام نشد. آذربایجان جزو تاریخ این مملکت است و ستارخان و باقرخان و استاد شهریار در تاریخش وجود دارد. شاید در زمان حضور ما بعضی‌ها به من حمله کردند ولی به تراکتور‌سازی کاری نداشتند.

خبرنگاری در خصوص اینکه رحمتی به خاطر نداشتن رقیب ممکن است دچار افت شود از سرمربی استقلال سوال کرد که قلعه‌نویی گفت: سوال شما را قبول ندارم. ما بهترین سرمایه دروازه‌بانی را داریم. اگر بازی استقلال و دینامو کیف را ببینید متوجه می‌شوید که حسینی یکی از آینده‌های فوتبال این مملکت است و دروازه‌بانی او شبیه به عابد‌زاده است. هیچ کجای دنیا روی دوگلر سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و حتی بایرن‌مونیخ روی یک دروازه‌بان سرمایه‌گذاری می‌کند حتی رئال مادرید با کاسیاس نیز همین شرایط را دارد.

قلعه‌نویی در خصوص بازیکنان ملی‌پوش این تیم و تفاوت آنها در استقلال گفت: رسیدن به تیم ملی آرزوی هر بازیکنی است و بستگی به مدیریت یک مربی دارد. خوشحالم که استقلال و فکر استقلال در رفتن تیم ملی به جام جهانی تاثیر داشت و بازیکنان ملی‌پوش ما به باشگاهشان هم عرق دارند.

وی در پایان در خصوص هدفگذاری استقلال گفت: زمانی که به تراکتور‌سازی آمدیم همین هدف را داشتیم و در سپاهان هم چنین شرایطی را تجربه کردیم. ما باید اول عنوان قهرمانی‌مان را حفظ کنیم و بعد روی آسیا و جام حذفی تمرکز کنیم. باید فضایی درست کنیم که بازیکنان به اهمیت کار آگاه باشند چون سال گذشته در این زمان سوم بودیم و امسال باید از عنوان قهرمانی دفاع کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار