|
|
کدخبر: ۲۹۹۶

سلطانی‌فر:

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت: برنامه‌هایم را به نمایندگان ارائه کرده‌ام و فکر نمی‌کنم مشکل حادی برای کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس داشته باشم.

به گزارشامیدنیوز، مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگو با تسنیم درباره طرح جداسازی ورزش از جوانان در صورت انتخابش به عنوان وزیر ورزش گفت: ۲ سال پیش مجلس تصویب کرد که وزارت ورزش و جوانان تشکیل شود و این موضوع الزام قانونی است. در این مدت برخی استدلال کردند که چنین موضوعی به نفع نیست و برخی هم از آن دفاع کردند.

وی ادامه داد: با توجه به تجربیاتم در زمان استانداری‌ام در امور جوانان و ارتباطی که با ورزش دارم شکل قانونی کار را پیش می‌برم و تلاش می‌‌کنم در بخش جوانان کار را تقویت کنم به شرطی که به ورزش هم لطمه نخورد.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: بخشی از مسائلی که با آن دست به گریبان هستیم موارد فوری است که باید به آنها سر و سامان دهیم. فدراسیون‌های بلاتکلیف، تعلیق برخی فدراسیون‌ها، برگزاری انتخابات کمیته المپیک و … جزو مواردی است که باید به سرعت به آنها رسیدگی کنیم.

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که اگر کمیته بین‌المللی المپیک به بازگشت روسای برکنار شده فدراسیون‌ها تاکید کند چه تصمیمی خواهد گرفت، اظهار داشت: باید ابتدا شرایطو راهکارهای برون‌رفت از این مشکلات را بررسی و پس از آن در این باره تصمیم‌گیری کنیم. باید مجامع جهانی را قانع و استقلال فدراسیون‌ها را حفظ کنیم. ساختار ورزش کشور نیاز به اصلاحات دارد و ما این مهم را مدنظر داریم.

سلطانی‌فر درباره اینکه انتخابات کمیته ملی المپیک چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: باید کارها را انجام دهیم و سپس انتخابات را برگزار کنیم. تمام تلاش ما این است که انتخابات در فضایی کاملا قانونی برگزار شود.

وی درباره تعامل وزارت ورزش با کمیته ملی المپیک تصریح کرد: این موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنیم. ورزش ایران از بابت اختلاف رئیس کمیته و مسئول ورزش صدمات چشمگیری خورده و این نشان می‌دهد که باید همگرایی لازم را داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. اگر می‌خواهیم کار ورزش کشور را پیش ببریم باید تعامل داشته باشیم.

سلطانی‌فر گفت: من از مدیرانی استفاده خواهم کرد که ورزشی باشند و در کنار آن به تعامل با کمیته ملی المپیک توجه ویژه‌ای دارم. می‌خواهم برخلاف چند سال اخیر که مشکلاتی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بود با رعایت مقررات، فضایی را به وجود آورم که این مشکلات کمتر به وجود آید.

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان درباره حضور مربیان خارجی در ایران گفت: اعتقاد دارم باید از دانش روز استفاده کنیم اما در کنار این مورد باید به موضوع توجه داشته باشیم که مدرسانی را به ایران بیاوریم تا مربیان ایرانی را تعلیم دهند و اطلاعات آنها را به روز کنند. بحثآموزش مربیان از ضروریات است و افرادی که به عنوان مدرس به ایران می‌آیند باید از توانایی بالایی برخوردار باشند تا علم و دانش مربیان داخلی‌مان افزایش یابد.

سلطانی‌فر در بخش دیگری از گفت‌وگو با تسنیم درباره شانس ایران برای میزبانی جام ملت‌های فوتبال در سال ۲۰۱۹ گفت: کشور ایران پتانسیل برگزاری مسابقات را دارد و من به مسئولان فدراسیون اعلام کردم که از طرف ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنند، کشور ایران توانایی تجهیز امکانات خود را دارد.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که با فراهم آوردن زیرساخت‌ها بتوانیم میزبانی جام ملت‌ها را کسب کنیم. در صورتی که به عنوان وزیر انتخاب شوم زیرساخت‌ها را در این موضوع با کمک فدراسیون فوتبال فراهم خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره جذب خلعتبری با او صحبت کرده است، گفت: رویانیان با من حرف زده اما این موضوع برعهده هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است و آنها با رعایت مقررات می‌توانند در این خصوص گام بردارند.

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که ایران پتانسیل این را دارد که در بازی‌های آسیایی سوم شود و در المپیک عنوان تک‌رقمی را به دست آورد، عنوان کرد: برای دستیابی به این مهم باید همه شرایط فراهم شود. از المپیک ۱۹۴۸ تا المپیک ۲۰۱۲ ما ۶۰ مدال شامل ۱۵ طلا ۲۰ نقره ۲۵ برنز مدال به دست آورده‌ایم که سهم دوومیدانی تنها یک مدال بوده است.

سلطانی‌فر اضافه کرد: در رشته‌های پایه و مادر باید سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم. رشته‌هایی مانند دوومیدانی، تیراندازی، شنا و ژیمناستیک نیازمند توجه بیشتری است. با این شرایط اگر می‌خواهیم در المپیک آینده و بازی‌های آسیایی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید زیرساخت‌ها را تربیت کنیم و به رشته‌های پایه اهمیت دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر برای خودش شانس کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس را قائل است به تسنیم گفت: فکر نمی‌کنم مشکل حادی در این باره وجود داشته باشد. جلسات خوبی با اعضای فراکسیون ورزش و کمیسیون‌ها تخصصی و مجامع استانی ورزش داشته و توانستیم برنامه‌های خود را برای آنها تشریح کنیم.

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: من برنامه‌هایم را ارائه کرده‌ام و حرف‌هایم را زده‌ام و هرآنچه خیر باشد اتفاق می‌افتد. اگر انتخاب شدم حتما خیری در آن بوده و اگر انتخاب نشدم نیز مطمئنم که خیری در آن وجود داشته است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار