|
|
کدخبر: ۳۴۶۵

ناظر انضباطی دیدار استقلال - پرسپولیس از کسر امتیاز از این دو تیم در صورت بروز تخلفات در دیدار روز جمعه خبر داد.

عنایت‌الله دهمیانی در گفت‌وگو با تسنیم درباره توصیه‌های کمیته انضباطی برای تماشاگران دربی روز جمعه اظهار داشت: با وجود تعداد تماشاگران زیادی که برای دربی به ورزشگاه می‌آیند، مشکلات کمتری نسبت به سایر ورزشگاه‌ها و دربی‌هایی که ظرفیت تماشاگران کمتری دارند، مشاهده کرده‌ایم. با این حال طبیعی است که با توجه به تعداد تماشاگران دربی هیجانات هم بالا باشد.

وی عنوان کرد: انتظار داریم با توجه به فرهنگ‌مان، مردم عزیزی که به ورزشگاه می‌آیند به مسائل اخلاقی توجه داشته باشند و ظرفیت‌های لازم خود را برای دربی نشان دهند. از آنها می‌خواهیم صرفا به تشویق تیم خود بپردازند و از هرگونه اهانت به یکدیگر پرهیز کنند.

دهمیانی با اشاره به نقش خود در ورزشگاه گفت: ناظر انضباطی در ورزشگاه ضمانتی برای اجازه ندادن به ایجاد ناهنجاری ندارد و نمی‌تواند مانع کسانی شود که قصد اقدامات نامناسب دارند و می‌خواهند از شرایط ورزشگاه سوء استفاده کنند. من تنها مسئول ثبت و گزارش اتفاقات این دیدار هستم.

عضو کمیته انضباطی درباره برخورد این کمیته با تماشاگران متخلف دو تیم و اینکه از تیمی که تماشاگرانش تخلف کرده باشند امتیازی کسر می‌شود یا نه، به تسنیم گفت: قاعدتا ناظران این مسابقه همانند سایر مسابقات لیگ گزارش خود را به کمیته انضباطی می‌دهند تا درباره این گزارش‌ها تصمیم‌گیری شود. امیدوار هستیم شاهد اتفاق و ناهنجاری در دربی نباشیم اما با متخلفان برخورد می‌کنیم و یکی از موارد جریمه ما کسر امتیاز از تیم‌های متخلف است.

یکی دیگر از ناهنجاری‌‌های دربی هنگامی است که وقتی تیمی وقتی حمله می‌کند، تماشاگران حریف الفاظ زشت و ناشایست استفاده می‌کنند. دهمیانی در خصوص این رویه که چند سالی است در دربی‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: این مسئله را شنیده‌ایم و گزارش آن به دست‌مان رسیده است. این موضوع هم یکی از تخلفات است و چنانچه بدزبانی و اهانت شنیده شود با آن برخورد می‌شود.

ناظر انضباطی دیدار استقلال - پرسپولیس درباره رفتار بازیکنان در داخل زمین خاطرنشان کرد: بازیکنی که داخل زمین بازی می‌کند باید بداند در چه سطحی به میدان می‌رود و باید ظرفیت لازم برای دربی را داشته باشد و بداند چشم ۱۰۰ هزار نفر به او دوخته شده است. بازیکن باید تمام تمرکزش به بازی خودش باشد و آن‌چیزی که به آن تکلیف شده را انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر بازیکنی با رفتارش، تماشاگران را تحت تاثیر قرار دهد، ۲ اشکال در کار خود دارد. یکی اینکه تکلیف حرفه‌ای خود را انجام نداده و دوم اینکه پیامد بدی به بیرون از زمین داده است. بازیکن باید تنها به فکر انجام وظیفه خود در زمین باشد و اگر منجر به تخلف شود با او نیز برخورد خواهیم کرد.

پیش از این این موضوع مطرح شده که کمیته انضباطی همیشه ملاحظه متخلفان در دربی را می‌کند. دهمیانی در این خصوص به تسنیم گفت: اینطور که می‌گویند و یا شنیده می‌شود، نیست. معتقد هستیم در تمام مسابقات ضوابط و مقررات باید رعایت شود و هر کجا خلاف آن را دیدیم برخورد می‌کنیم.

عضو کمیته انضباطی تاکید کرد: به چنین چیزی معتقد نیستیم که کمیته انضباطی در گذشته با متخلفان دربی ملاحظه کرده است. ممکن است به خاطر موقیعت‌های خاص برخی موارد مسکوت بماند ولی اینکه عمدا تخلفی دیده نشود که با آن ملاحظه شود چینی چیزی وجود نداشته است.

دهمیانی در پایان درباره تشویق‌های کمیته انضباطی برای دربی ۷۷ اظهار داشت: در گذشته تا آنجایی که می‌‌توانستیم برای افرادی که کمک کردند، تشویق‌هایی در نظر گرفتیم و این بار نیز ضمن تشویق جوایزی در نظر گرفته‌ایم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار