|
|
کدخبر: ۶۱۶۶۳

مهدوی‌کیا گفت: صحبت خاصی درباره این مسائل هنوز با من انجام نشده اما خیلی خوب است که در بحث‌های مدیریتی کرسی‌های لازم را در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا داشته باشیم چون قطعا به پیشرفت فوتبال ما کمک می‌کند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، مهدیمهدوی‌کیادرباره آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی و حضور در بازی با پیشکسوتان میلان صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

تیم ملی فوتبال کشورمان در حال حاضر برنامه برگزار شده‌ای برای حضور در جام جهانی ندارد فکر می‌کنید با این شرایط می‌توان به موفقیت تیم ملی در جام جهانی امیدوار بود؟

اگر تیم ملی قرار است در برزیل موفق باشد و همانند دوره‌های پیش بعد از سه بازی به ایران بازنگردد احتیاج به بازی‌های تدارکاتی خوب دارد. تیم ملی باید طوری آماده شود که محک جدی قبل از جام جهانی بخورد و اگر غیر از این باشد باز هم بعد از سه بازی کارمان در جام جهانی تمام می‌شود.

یعنی شما فکر می‌کنید اگر برنامه‌های خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته شود فوتبال ایران این پتانسیل را دارد که در برزیل موفق شود؟

فوتبال ما این پتانسیل را دارد که در جام جهانی موفق باشد اما قبل از همه باید ببینیم که در این بازی‌ها در چه گروهی قرار می‌گیریم و این خیلی مهم است. فعلا زود است که در این باره بخواهیم صحبت کنیم.

اگر قرار باشد مهدی مهدوی‌کیا برای فوتبال ایران در جام جهانی قرعه‌کشی کند چه تیم‌هایی را هم‌گروه شاگردان کی‌روش می‌کند؟

اگر با سوئیس، بوسنی و یک کشور آفریقایی که ضعیف‌تر از خودمان باشد همگروه شویم بهترین قرعه‌ای است که می‌تواند برای فوتبال ما به دست بیاید البته همه اینها به قرعه‌کشی جام جهانی بستگی دارد.

نزدیک به یک ماه از حضور بلاتر در ایران می‌گذرد فکر می‌کنید برآیند حضور او در کشور ما چیست؟

فکر می‌کنم اتفاق خوبی رخ داد که رئیس فیفا و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران آمدند. فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال هم تنها برنامه‌هایش را در این باره ارائه داده و باید بیشترین بهره را از حضور اینها در کشورمان ببریم. فرصت کمی را برای حضور هیئت فیفا در کشورمان داشتیم اما امیدوارم به اهداف خودمان برسیم.

اینکه گفته می‌شود قرار است شما به جای علی دایی به عنوان عضو کمیته فنی جوانان فیفا درآیی تا چه اندازه صحت دارد؟

صحبت خاصی درباره این مسائل هنوز با من انجام نشده اما خیلی خوب است که در بحث‌های مدیریتی کرسی‌های لازم را در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا داشته باشیم چون قطعا به پیشرفت فوتبال ما کمک می‌کند امیدوارم که این اتفاق بیفتد چرا که کمک زیادی به فوتبال ما خواهد کرد.

شما در صورت انتخاب به عنوان عضو کمیته فنی فیفا چه برنامه‌هایی خواهید داشت؟

همانطور که گفتم هنوز به من موضوعی اعلام نشده و اگر این اتفاق رخ داد روی آن فکر می‌کنم و برنامه‌هایم را اعلام می‌کنم.

مصطفی مهدوی‌کیا خواهرزاده شما در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که شما بعد از خداحافظی از جام حذفی با ناراحتی از فوتبال کنار رفتید اما خودتان هیچگاه در این باره صحبت مشخصی انجام ندادید دلیل خاصی داشت؟

بالاخره هر کسی به یک روشی از فوتبال خداحافظی می‌کند اما متاسفانه در فوتبال ما فعلا اینگونه خداحافظی کردن مد شده است که امیدوارم عوض شود. یک موضوعاتی در فوتبال ما با همه دنیا فرق می‌کند و من امیدوارم که این روند عوض شود تا کسانی که سالها در فوتبال زحمت می‌کشند با قدردانی ویژه‌ای از فوتبال کنار روند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار