|
|
کدخبر: ۶۱۹

پس از طرح نقشه پیروزی بر کوبا، تیم ملی والیبال در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت به آغاز بازی، تدابیر تاکتیکی ولاسکو را تمرین کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، با نزدیک شدن زمان مسابقه تیم های ملی والیبال ایران و کوبا از هفته ششم لیگ جهانی هر دو تیم کار را با جدیت بیشتری دنبال می کنند. ملی پوشان والیبال ایران عصر روز(پنج شنبه) به وقت محلی کار تمرینات آمادگی خود را در آستانه بازی با کوبا پیگیری کردند. آن‌ها به فاصله زمانی چند ساعت در جلسه آنالیز فنی شرکت کرده بودند. ولاسکو به همراه کادر فنی خود نقشه پیروزی بر کوبا را طراحی کرده بود. به فاصله زمانی چند ساعت بعد همه بازیکنان در سالن ۱۵هزار نفری شهر هاوانا برای تمرین تدابیر تاکتیکی ولاسکو آماده شدند.

تیم ملی والیبال ایران با لباس های یکدست بنفش به تمرین پرداخت. بازیکنان مطابق معمول کار خود را با گرم کردن و انجام حرکات کششی آغاز کردند. پس از اینکه همگی گرم شدند، تمرین سرویس - دریافت و اسپک - دریافت در دستور کار قرار گرفت. ولاسکو با دقت زیادی کار تک تک ملی‌پوشان را زیر نظر داشت. او شخصا برای معروف و مهدوی توپ می انداخت و از آن‌ها می خواست از فاصله های دور روی زمین شیرجه بزنند و اجازه ندهند توپ روی زمین بیافتد.

برخلاف نخستین تمرین تیم ملی در کوبا که اصلا متوجه سرویس نبود، در دومین جلسه تمرین با توپ ولاسکو تاکید زیادی روی سرویس داشت. او از ملی‌پوشان می خواست سرویس‌های قدرتمند و هدف داری را به سوی دیگر میدان بزنند. در سوی دیگر از دریافت کننده ها نیز انتظار داشت تا دریافت های سالمی را به نمایش بگذارند.

آرش کمالوند که همچنان از درد عمل میخچه خود رنج می‌برد، همراه با سایر بازیکنان تمرین نمی کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ادامه تمرین بازیکنان را به دو گروه تقسیم کرد. او از کمالوند خواست تا از یک سوی زمین روی دست داودی، مباشری و فیاضی سرویس بزند. دریافت کننده ها نیز وظیفه داشتند تا توپ های سالمی را به پاسور برسانند و معروف هم توپ را برای اسپکر ها مهیا می ساخت. در مقابل اما سی‌چلو و موسوی سعی می کردند اسپک ها را دریافت کنند و توپ را به مهدوی برسانند تا او نیز محمودی، زرینی و غلامی را تغذیه کند.

کادر فنی تیم ملی برای بازی با کوبا برنامه مشخصی داشت. ولاسکو از بازیکنانش خواسته بود تا با سرویس های هدف دار سرعتی های حریف را از کار بیاندازند تا کوبایی‌ها مجبور شوند طبق عادت همیشگی خود بازی را روی آبشارهای بلند و قدرتی ببرند. در این صورت تیم ملی ایران می توانست با تکیه بر دفاع خوب خود از حریف امتیاز بگیرد.

ولاسکو در تمرین نوبت عصر تیم ملی از بازیکنانش می خواست تا حواس خود را متمرکز تاکتیک های از قبل تمرین شده، کنند. او از اینکه گاهی برخی بازیکنان در تمرین کم دقتی می کردند قدری عصبانی شد. اخم پیرمرد کارکشته آرژانتینی و چند ثانیه داد و فریاد او کافی بود تا بازیکنان حساب کار دست‌شان بیاید.

همچنان تمرین سرویس، دریافت، تغذیه بلند زن ها متن اصلی کار را تشکیل می‌داد. چند تن از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوبا از نزدیک شاهد تمرین امروز تیم بودند.

در دقایق پایانی رحمان داودی روی زمین سر خورد و قدری احساس ناراحتی کرد. اما بلافاصله سیامک افروزی(پزشک) به مداوای او پرداخت و مششکل اش را حل کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار