|
|
کدخبر: ۸۹

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال گفت: امیدارم شادی ایرانی ها پس از انتخابات با پیروزی تیم های ملی فوتبال و والیبال تداوم داشته باشد.

خولیو ولاسکو در پس از بازگشت از روسیه و در آستانه بازی با صربستان به پرسش جمعی از خبرنگاران درباره شرایط اردو و تمرینات و همچنین رویارویی فوتبال ایران و کره جنوبی پاسخ گفت.

*تمرینات تیم ملی چطور است؟

در حال حاضر شرایطی که در بازی‌های رخ می‌دهد را مرور می‌کنیم و بر اساس شرایط بازی تمرینات را دنبال میکنیم. برای بازی با صربستان برنامه ریزی کرده ایم که از چه منطقه ای حمله کنیم و تمرین های خود را بیشتر روی تاکتیک های این دیدار متمرکز کرده ایم. حریفانی که ما باید آنها بازی می‌کنیم سرویس‌های خوبی می زنند و باید بیشتر روی دریافت ها تمرکز کنیم.

*با توجه به حضور پتکوییچ پاسور تیم ملی صربستان در لیگ ایران و شناخت او از ملی‌پوشان ایرانی برنامه شما برای مهار او و همچنین پشت خط زن صربستان چیست؟

برای بازی با صربستان تغییراتی خواهیم داشت. تصمیم داریم در هر بازی با ترکیب متفاوتی به میدان برویم. زیرا در لیگ جهانی اصل همین است. شرایط هر بازی با مسابقه قبلی تفاوت دارد. خیلی‌ها فکر می‌کنند که باید در لیگ جهانی پیروز شویم، اما این درست نیست. ما باید تجربه کسب کنیم و یاد بگیریم. لیگ جهانی فرصتی برای یادگیری بیشتر و ارتقای سطح والیبال ایران است. در دنیای امروز همه تیم ها از هم شناخت دارند. بازیکنان هم توانایی های حریفان خود را می شناسند. طبق قوانین فدراسیون جهانی وقتی تیمی امروز بازی می‌کند باید تا فردا فیلم بازی خود را در سایت جهانی قرار دهد. همه بازی یکدیگر را می‌بینند. برای مهار بازیکنان خوب صربستان از جمله پشت خط زن هم باید خوب بازی کنیم. همین و بس.

*دو تعویض شما در بازی با روسیه جواب نداد و برخی نیز معتقد بودند این تعویض اشتباه بود، نظر شما در این باره چیست؟

گاهی دو تعویض‌ها جواب می دهد و گاهی هم خیر. البته این سوال شما خبرنگاران نیست. می دانم این صحبتی است که مربیان ایرانی مطرح می‌کنند و حالا از شما خواستند که از من بپرسید. هیچ اشکالی ندارد من می پذیرم اما اگر مربیان ایرانی مرد هستند رو در رو با من حرف بزنند، نه اینکه روزنامه نگاران را بفرستد سراغ من. بیاید و بگوید من فلانی هستم و خطاب به من بگوید ولاسکو تو نمی فهمی که تعویض کردی!

*اما این نظر بسیاری از مردم از جمله مربیان و حتی خبرنگاران نیز هست…

از هیچ کس ترسی ندارم. لظفا من را در برابر مردم قرار ندهید. اگر کسی نقدی دارد رو در رو بیان کند. اصلا نمی خواهم وارد این فضا شوم. آن دو تعویض برابر روسیه به درد نخورد. شاید در یک بازی دیگر بسیار موثر واقع شود. این را نمی گویم که شما خبرنگاران از من حمایت کنید. هیچ وقت نمی خواهم حمایت کسی را به این شکل جلب کنم. همیشه واقعیت را می گویم.

*نظر شما درباره بازی با روسیه چیست؟

گاهی خوب بودیم و گاهی نتوانستم خوب کار کنیم. امتیاز توپ های رفت و برگشت را ما گرفتیم، اما خوب سرویس نزدیم. سرویس بیشتر به مسایل روانی بر می گردد. البته اشتباه های زیادی داشتیم. بازیکنان به فکر ارائه بازی بهتر هستند. این خیلی خوب است که می دانند زیاد با روسیه اختلاف ندارند. والیبال با فوتبال فرق دارد. هر اشتباه یک امتیاز به حریف می دهد اما در فوتبال اگر هافپک توپی را لو بدهد ممکن است اتفاقی نیفتد. ما فعلا در حال کسب تجربه هستیم و بازیکنان هم در حال یادگیری هستند. شاید سال آینده و سال های بعد زمان بهتری برای فکر کردن به نتیجه و سورپرایز در لیگ جهانی باشد.

*صربستان را می بریم؟

واقعا نمی‌توانم نتیجه را پیش‌بینی کنم نه اینکه نخواهم اظهار نظر کنم. زمانی که فکر می‌کنیم برنده هستیم کار سخت تر است. هیچ گاه نباید خود را از پیش برنده بدانیم. در سال ۱۹۹۰ بارها با کوبا بازی کردیم و نتیجه را واگذار کردیم، اما در فینال رقابت‌های جهانی به هم رسیدیم و همه فکر می‌کردند که آنها پیروز خواهند شد؛ همه رسانه‌ها گفتند که کوبا قوی‌تر از ایتالیا است، حتی در فینال گیم اول را هم واگذار کردیم، اما در نهایت ۳ بر یک پیروز شدیم. حالا هم همین حالت است و ما نباید بگوییم که حتما تیمی را شکست می‌دهیم. آرژانتین هم در نخستین سال حضورش در لیگ جهانی همه بازی ها را باخت. باید تفکر حرفه ای داشته باشیم و گام به گام به اهداف خود نزدیک شویم.

* تیم ملی فوتبال ایران امروز(سه شنبه) باید در یک بازی حساس از سد کره جنوبی بگذرد تا به جام جهانی برود نظر شما در این باره چیست؟

بازیکنان ایرانی نباید برای حرف‌های مربی کره اهمیتی قائل باشند، باید در زمین توانایی خود را نشان دهند و مطمئن باشند فیفا در زمین مراقب همه چیز هست. پس بهتر است بازیکنان ایرانی فقط به آن چه در زمین رخ می دهند توجه کنند. من امیدوارم ایران به جام جهانی فوتبال برود. بعد از خوشحالی مردم پس از انتخابات پیروزی فوتبال و والیبال هم می تواند مردم را شادمان کند. امیداروم این اتفاق بیافتد و مردم ایران شاد شوند. شادی ایرانی ها تداوم داشته باشد. من زیاد با شانس اعتقادی ندارم و دوست ندارم بگویم خوش شانس باشید. در ایتالیا اصطلاحی هست به معنی اینکه باید وارد دهان گرگ شویم و قوی باشیم. من این آرزو را برای تیم های ملی فوتبال و والیبال ایران دارم.

وی در پایان به زبان ایتالیایی خطاب به ملی‌پوشان فوتبال و والیبال ایران گفت: In Paoca Al Lupo(وارد دهان گرگ شویم!)

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار