|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۵۳

مدیر شرکت گاز استان تهران در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیر شرکت گاز استان تهران از کاهش چهار درصدی مصرف گاز دو استان تهران و کرج در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۱ خبر داد و گفت: قبوض ۶۵ درصد مشترکان در آخرین دوره با رنگ سبز صادر شد.

یعقوبعلی حسین نیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اعلام این که در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۲۵ میلیارد متر مکعب گاز در دو استان تهران و کرج مصرف شد گفت: از این رقم، ۵۰ درصد – ۱۲.۵ میلیارد متر مکعب - مربوط به بخش خانگی بود که توسط پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی مصرف شد.

وی ادامه داد: ۲۷ درصد - هفت میلیون متر مکعب - گاز مصرف شده در دو استان مورد نظر توسط نیروگاه ها، ۱۰ درصد توسط ۱۰هزار واحد صنعتی و پنج درصد هم توسط جایگاه های سی. ان. جی مصرف شده است.

به گفته او سه میلیون واحد مسکونی در استان تهران در قالب یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک گاز مصرف می کنند.

مدیر شرکت گاز استان تهران با اشاره به این که مصرف مشترکان استان تهران و کرج با تفکیک کنتور و استفاده از راهکارهای ساده مانند دو جداره کردن شیشه ها –مبحث۱۹ ساختمان - بهینه شده است اعلام کرد: بر این اساس مصرف گاز در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۱، چهار درصد کاهش یافته است، البته امیدوارم که مصرف گاز در سال ۱۳۹۳ روند کاهشی داشته باشد.

حسین نیا در مورد بدهی های مشترکان به شرکت ملی گاز با تاکید بر این که مشترکان بخش خانگی خوش حساب ترین مشترکان هستند گفت: برخی کارخانه ها هم به دلیل وضعیت تولید و عرضه کالا تابع نظامند شده اند. البته کلیه مشترکانی که بیش از دو دوره بدهی داشته باشند از طرف شرکت گاز اخطار ۷۲،۴۸ و ۲۴ ساعته دریافت می کنند و بعد از آن که شرکت گاز از دریافت این اخطارها مطمئن شد در صورتی که مشترک نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکند، گاز آن واحد قطع می شد.

وی افزود: البته تمهیداتی اندیشیده شده است که این اتفاق نیافتد؛ به طور مثال: قبوض گاز مصرفی جایگاه های سی. ان. جی ۱۵ روزه، کارخانه ها و مصرف کنندگان عمده ۳۰ روزه، خانگی ۳۶ روزه صادر می شود تا این گونه پرداخت بهای گاز مصرفی مدیریت و از انباشت بهای گاز مصرفی جلوگیری شود.

مدیر شرکت گاز استان تهران اظهار کرد: پنج درصد از ۱۱۰ میلیارد تومان قبوض صادر شده در هر دوره مربوط به بدهی های دوره قبل از آن است.

حسین نیا در مورد درصد رنگ سبز، زرد و قرمز قبوض گاز صادر شده گفت: آخرین قبوض صادر شده که مربوط به ۱۵ روز آخر زمستان سال ۹۲ و ۱۶ روز نخست سال ۹۳ است، ۶۵ درصد قبوض سبز رنگ، ۳۲ تا ۳۳ درصد زرد رنگ و دو تا سه درصد قرمز رنگ بود.

به گفته این مدیر صنعت گاز، آثار روانی صدور قبوض رنگی باعثشده است که مشترکان شرکت ملی گاز ایران تلاش کنند که مصرف گاز خود را کاهش دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار