|
|
کدخبر: ۱۸۵۸۰۴

سفر به شمال، همواره یکی از اولین گزینه‌ها در لیست مقصدهای گردشگری ایران است. شهرها و روستاهای شمال یکی از یکی زیباتر و دل‌انگیزتر هستند؛ در‌‌این‌بین، نور یکی از جذاب‌ترین شهرهای مازندران و مملو از جاذبه‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز است. برای بازدید از این جاذبه‌های شگفت‌انگیز و استفاده از تفریحات مهیج، حتما لازم است چند روزی را در یکی از چندین هتل نور اقامت داشته باشید و با حوصله از این جاذبه‌های توریستی دیدن کنید.

جاذبه‌های گردشگری نور مازندران

نور، شهری در استان مازندران، با گنجینه‌ای از جاذبه‌های توریستی متنوع و تفریحات هیجان‌انگیز است که میان گردشگران داخلی و خارجی بسیار محبوب هستند. جاذبه‌های گردشگری نور، مجموعه‌ای از مکان‌های طبیعی، اماکن تفریحی، مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز، غذاهای محلی و سوغات این شهر هستند. در‌صورت خرید بلیط قطار، سفری مقرون‌به‌صرفه به این خطه از شمال خواهید داشت و می‌توانید با بازدید از مکان‌های دیدنی، امتحان‌کردن غذاهای محلی و خرید سوغات نور، جذابیت سفرتان را چند برابر کنید.

جنگل نور شمال؛ یکی از بهترین لوکیشن‌های شمال برای عکاسی و کمپینگ

جنگل نور یکی از جذاب‌ترین مکان‌های طبیعی شهر نور است که هر‌ساله گردشگران بسیاری را به‌سمت خود جذب می‌کند. پوشش گیاهی و جانوری خاص و مناظر چشم‌نواز این جنگل، به‌ویژه در فصل بهار و تابستان، به لوکیشنی منحصربه‌فرد برای عکاسی و ثبت خاطرات تبدیل می‌شود. جنگل نور به شهرهای محمودآباد، آمل و رستم‌آباد نزدیک است؛ به‌همین‌دلیل، بسیاری از گردشگران پس از رفتن به جنگل نور، مدتی را هم به بازدید از جاذبه‌های این شهرهای زیبا اختصاص می‌دهند. با‌توجه‌به مناسب‌بودن قیمت بلیط قطار، با انتخاب سفر ریلی می‌توانید بودجه بیشتری را برای رزرو هتل نور یا رفتن به جاذبه‌های گردشگری اطراف نور اختصاص دهید.

آبشار آب‌پری نور؛ آرامشی راستین در کنار پدیده‌های طبیعت

آبشارهای نور جزو جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی و گردشگری این شهر به‌شمار می‌روند. یکی از زیباترین آبشارهای شهرهای شمالی به نام آب‌پری در اطراف نور و نزدیکی شهر رویان واقع شده است. برخورد قطرات آب با سنگ‌ها در محیط ساکت طبیعت، صداهای عجیبی ایجاد می‌کند. افرادی که از گردنه‌های این آبشار عبور می‌کردند، این صداهای عجیب را به وجود جن و پری در این منطقه نسبت می‌دادند؛ ازاین‌رو، نام آب‌پری را برای این آبشار انتخاب کرده‌اند.

منطقه آبشار آب‌پری در تابستان گرم است و در زمستان نیز یخ‌زدگی آبشار، زیبایی آن را چندان به‌نمایش نمی‌گذارد؛ از‌طرفی، جاده پرپیچ‌وخم این مسیر در فصل زمستان خطرناک است. با این تفاسیر، بهترین زمان رفتن به آبشار آب‌پری نور را باید فصل‌های بهار و پاییز دانست. در این ایام، جذابیت آبشار آب‌پری به بالاترین حد خود می‌رسد. گفتنی است که شهر نور آبشارهای دیگری هم به نام سیسنگان، حرام‌ او، ونوش و تیسکول دارد.

الیمالات شهر نور؛ دریاچه‌ای در دل جنگل

دریاچه‌ای در 8کیلومتری شهر نور، با طبیعتی بکر و بی‌نظیر، گردشگاه بسیاری از طبیعت‌دوستان به‌شمار می‌رود. در توصیف این دریاچه باید گفت که گویی جنگل را در آغوش کشیده است. امکانات تفریحی دریاچه الیمالات نور شامل آلاچیق، رستوران، پارکینگ، فروشگاه، سرویس بهداشتی و تفریحاتی همچون دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک، طبیعت‌گردی و پیاده‌روی، افراد بسیاری را به‌سمت این مکان جذب می‌کند. اگر به ماهیگیری و قایق‌سواری علاقه‌مند هستید، با تجهیزات موردنیاز ماهیگیری به این دریاچه بروید.

روستای لاویج و آبگرم‌های درمانی آن

روستاهای ییلاقی به‌ویژه در شمال ایران، بی‌نظیرترین مناظر و دلپذترین آب‌وهوا را دارند. روستای لاویج در نزدیکی شهر نور، یکی از این مناطق ییلاقی چشم‌نواز است. البته این روستا به‌دلیل وجود آبگرم‌های آن نیز شهرت دارد. آبگرم‌ها دارای خواص درمانی هستند و بر‌همین‌اساس بسیاری از گردشگران علاوه‌بر لذت‌بردن از طبیعت سرسبز و هوای دل‌انگیز این روستا، برای استفاده از خاصیت درمانی این آبگرم‌ها به روستای لاویج نور سفر می‌کنند.

پارک جنگلی کشپل؛ یکی از محبوب‌ترین تفریحات شهر نور

در جاده نور به‌طرف چمستان، یک پارک جنگلی زیبا به نام کشپل وجود دارد که یکی از جاذبه‌های گردشگری نور محسوب می‌شود. پارک جنگلی کشپل نور 7200 هکتار مساحت دارد و پوشش گیاهی متنوعی شامل درختان بلوط، افرا، ممرز، انجیلی و ممرز انجیلی در آن رشد می‌کنند. برای دیدن زیبایی‌های این جنگل، بهتر است بهار و پاییز را برای سفر انتخاب کنید.

سوغات نور مازندران

سوغات نور، مجموعه‌ای از خوراکی‌های محلی و صنایع‌دستی این شهرستان هستند که به‌نوعی ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی، ذائقه، آداب‌ورسوم و هنر و ذوق مردم بومی این منطقه را نمایش می‌دهند.

خوراکی‌های محلی شهرستان نور

خوراکی‌های محلی نور شامل غذاهای سنتی شمالی و شیرینی‌جات خوشمزه هستند. غذاهای سنتی نور مثل بیج‌بیج، آش کدو، آش گزنه، آش آبغوره و خورشت آلو، به‌وفور در رستوران‌های سنتی و حتی مدرن این شهر سرو می‌شوند. شما می‌توانید شیرینی‌های خوشمزه شمالی مانند آب‌دندون، سوهان کنجدی، رشته‌برشته و برنجک را در اکثر فروشگاه‌ها و غرفه‌های سوغات این شهر بیابید.

صنایع‌دستی نور

در بازارهای سنتی شهرستان نور و غرفه‌های جاده‌های شمال، اقلام بسیار متنوعی به‌عنوان سوغات شهرهای شمالی به‌چشم می‌خورد. اقلام دست‌سازی مانند لاون (چادرشب)، شمد، حصیربافی، لاک‌تراشی، سفال‌گری و نمدمالی، زاییده ذهن خلاق و دستان هنرمند مردم نور هستند. برای رنگین‌شدن تجربه سفرتان، حتما این کالاهای رنگارنگ و ارزشمند را از مردم بومی خریداری کنید که هم یادگاری از نور را به دیار خود ببرید و هم به‌نوعی باعث خوشحالی این مردم خوش‌ذوق و زحمت‌کش شوید.

فلای تودی؛ معبترترین سایت رزرو هتل و خرید بلیط قطار و هواپیما

در شهر نور، جاذبه‌های متعددی برای داشتن سفری آرامش‌بخش و به‌یادماندنی وجود دارد. برای دیدن بسیاری از زیبایی‌ها در یک سفر، بهتر است چند روزی را در این شهر به‌سر ببرید. می‌توانید برای رزرو هتل نور از خدمات سایت فلای تودی استفاده کنید. فلای تودی، معتبرترین سایت رزرواسیون بلیط در ایران است. خدمات وب‌سایت فلای تودی از‌جمله امکان استعلام قیمت بلیط قطار، اطلاع از نرخ هتل ‌ها و رزرو آسان هر کدام، رزرو و خرید بلیط‌های قطار و هواپیما و سایر خدمات سفر، کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی برای سفرتان داشته باشید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار