|
|
کدخبر: ۱۸۵۷۹۸

پارچه مانتویی برای تابستان باید چه ویژگی هایی داشته باشد و جنس آن از چه موادی باشد؟

پارچه مانتویی برای تابستان باید جنسی نازک و خنک داشته باشند تا از تعریق شما در گرما جلوگیری کنند. همچنین این پارچه ها نباید چروک شوند و ظاهری نامناسب در لباس شما ایجاد کنند. با امیدنیوز همراه باشید تا بهترین پارچه مانتویی برای تابستان را به شما معرفی کنیم.

10 ویژگی پارچه مناسب برای بهار و تابستان

در ابتدا باید بدانید که پارچه خنک که برای لباس های تابستانی و بهاری مناسب هستند، باید از چه پارامتر ها و ویژگی هایی برخوردار شده باشند. در ادامه این ویژگی ها را مورد بررسی قرار داده ایم:

مانتوی تابستانی - پارچه مانتویی برای تابستان

  1. مانتوی تابستانه یا مانتوی عید 1403  باید رنگ و ظاهر آراسته ای داشته باشد.
  2. با کمی تعریق بدن، به بدن نچسبد.
  3. آثار تعریق بدن به راحتی از بافت پارچه پاک شود.
  4. در صورت شست و شو آبرفت نداشته باشد.
  5. با نشستن و برخاستن، چروک نشود.
  6. به راحتی از طریق اتوکشی چروک هایش رفع گردد.
  7. ایستایی مناسب و مطلوبی از خود داشته باشد.
  8. تراکم تار و پود پارچه مناسب با فصل بهار و یا تابستان باشد.
  9. سازگار با پوست های حساس باشد.
  10. لطیف و نرم باشد.

بهترین پارچه‌ها برای مانتوهای تابستانی

قبل از اینکه به معرفی بهترین پارچه‌های مانتو تابستانی بپردازیم باید بگوییم که بهتر است علاوه بر اینکه در جنس پارچه دقت می‌کنید به سراغ پارچه‌هایی با رنگ تیره نروید چرا که گرما را جذب خود می‎کنند و رنگ‌های تیره مورد مناسبی برای مانتو‌های تابستانی به شمار نمی‌آیند. دومین موضوع این است که باید مانتو و لباس‌های تابستانی گشاد باشد لباس‌های جذب موجب می‌شود تا شما احساس کلافگی داشته باشید و در نهایت اگر در فصل گرما تابش مستقیم آفتاب در مکانی که شما زندگی می‌کنید زیاد است و در هنگام رفتن به سرکار با آن مواجه می‌شوید بهتر است مانتو‌هایی را استفاده کنید که تمام قسمت‎های مختلف بدن شما را پوشش دهد.

لینن - پارچه مانتویی برای تابستان

پارچه لنین

یکی از پارچه‌های مناسب برای دوخت مانتو‌های تابستانی پارچه پرطرفدار لنین است. این پارچه از موادی چون ویسکوز، پلی استر و پنبه تشکیل شده است و می‌توان آن را یک پارچه طبیعی دانست. پارچه لنین به دلیل داشتن ویژگی‌هایی چون قدرت جذب بالا، خنکی و ایجاد حس شادابی و سبک بودن بسیار کاربردی است و برای استفاده در فصل تابستان و بهار ایده‌آل می‌باشد. این پارچه مشهور در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شود.

پارچه کتان

پارچه کتان یک گزینه دیگر از پارچه‌های خنک برای مانتو‌های تابستانی است یکی از ویژگی‌های مثبت کتان که سبب شده است تا برای استفاده در فصل‌های گرم سال مناسب باشد این است که هوا درون مانتو یا لباس، گرم نمی‌شود و در واقع آن را خنک نگه می‌دارد دلیل این موضوع این است که جریان هوا به راحتی در میان پارچه در چرخش است. پارچه‌های کتان در بازار انواع مختلفی دارد و یکی از ایرادهایی که می‎توان به آن گرفت چروک شدن بیش از حد آن است که شما می‌توانید برای رفع این دغدغه به سراغ پارچه‌های کتان کشی بروید. پارچه کتان در سه نوع ضخیم، سبک و پیچ دار تولید می‌شود که هر کدام مناسب برای فصول و سبک‌های مختلف لباس چون سبک اسپرت، رسمی ‌و … است.

مانتو نخی - پارچه مانتویی برای تابستان

پارچه نخی

اگر به دنبال بهترین پارچه برای مانتو تابستانی هستید باید بگوییم که پارچه نخی یکی از بهترین گزینه‌ها است. این پارچه‌ها در فصل‌های گرم سال برای تولید مانتو بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند چرا که به پوست تن شما نمی‌چسبند و گرما را به فضای بیرونی انتقال می‌دهد در نتیجه شما می‌توانید با پوشیدن یک پارچه نخی طرح دار علاوه بر داشتن یک استایل شیک در تابستان از گرمای هوا کلافه نشوید. از ویژگی‌های خوب پارچه‌های نخی این است که در طرح‌های متنوع و شاد موجود هستند و تنها ایرادی که می‌توان بر مانتوهای نخی گرفت این است که پس از مدت زمان مشخصی آب می‌روند.

پارچه شانتون

پارچه تابستانی شانتون با ظاهری شکیل یکی از پر استفاده ترین پارچه های برای فصل های تابستان و بهار به شمار می آید. شانتون برای دوخت مانتو تابستانی و شومیز مجلسی مورد استفاده قرار می گیرد. البته می توانید از این پارچه برای تهیه انواع لباس رسمی و مناسب میهمانی نیز استفاده نمایید. از مهم ترین ویژگی های پارچه شانتون می توانیم به چروک نشدن و خوش دوخت بودن آن اشاره کنیم.

پارچه کرپ حریر

در معرفی بهترین پارچه برای مانتو تابستانی پارچه کرپ حریر نیز گزینه خوبی برای مانتو‌های تابستانی مخصوصا مدل‌های پانچو و گشاد است. از ویژگی‌های پارچه کرپ حریر که آن را مناسب لباس و مانتو تابستانی کرده است می‌توان به نازک بودن آن اشاره کرد در عین حال با وجود این ویژگی بدن نما نیست. پارچه‌های کرپ حریر در رنگ‌های متنوع طراحی و تولید می‌شود و می‌توانید برای مانتو‌های تابستانی از رنگ‌های روشن استفاده کنید. نوع الیاف پارچه کرپ حریر در انواع مختلف طبیعی و مصنوعی می‌باشد و در بازار ایران پارچه‌های کرپ حریر کره‌ای و چینی موجود است اگر به دنبال بهترین نوع پارچه‌های کرپ حریر هستید کره‌ای را انتخاب کنید.

لباس تابستانی دخترانه - پارچه مانتویی برای تابستان

پارچه کرپ اسکاچی

یکی دیگر از پارچه‌های مناسب فصل تابستان پارچه کرپ اسکاچی است این پارچه همانطور که از نامش پیداست یکی از انواع پارچه‌های کرپ است که بافتی سبک دارد و چروک نمی‌شود. این پارچه برای دوخت انواع لباس و مانتو‌های تابستانی مناسب است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

پارچه لی کاغذی

این پارچه برای مانتو‌هایی به سبک اسپرت بسیار مناسب است. لی کاغذی نازک بوده و الیافی شبیه پارچه کتان دارد. از ویژگی‌هایی که موجب شده است تا پارچه لی کاغذی پارچه مناسب برای دوخت مانتو تابستانی باشد می‌توان به تار و پود پارچه که به صورت راه راه است اشاره کرده که سبب می‌شود تا هوا در بین تار و پود آن جریان پیدا کند و میزان تنفس پارچه نیز بالا برود.

مانتوی دخترانه - پارچه مانتویی برای تابستان

پارچه چیت

چیت یک نام آشنا برای همه افراد می باشد. مادر ها و مادربزرگ ها، با اولین گرمای سال، با استفاده از پارچه چیت، شروع به دوخت پیراهن و دامن گلدار می کردند. امروزه مدل های ساده چیت نیز مورد استقبال قرار گرفته است و در دوخت انواع مدل لباس های راختی خنک و تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد. تراکم تار و پود پارچه چیت کم می باشد و همین مسئله منجر به خنک بودن و نازک شدن آن شده است.

پارچه ریون

از پارچه ریون برای دوخت مانتوهای تابستانه استفاده می‌شود این پارچه علاوه بر خنک بودن بسیار خوش حالت بوده و تن پوش خوبی نیز دارد. ریون از سلولز درختان تولید می‌شود و ضخامت کمی‌ نیز دارد. تنوع رنگ پارچه ریون بسیار بالا است و رنگ‌هایی مثل سفید، قرمز، کرم و دیگر رنگ‌های روشن انتخاب ایده‌آلی برای دوخت مانتوهای تابستانی و لباس‌های این فصل هستند.

پارچه شیر شکری

پارچه شیر شکری یک پارچه مناسب برای مانتو تابستانی محسوب می‌شود که از خانواده پارچه‌های نخ پنبه است. این پارچه به بدن نمی‎چسبد و به دلیل اینکه فاصله دار می‌ایستد هوا در لباس جریان خواهد داشت و از طرفی گرما جذب نمی‌شود. منافذ باز نیز یکی دیگر از دلایلی است که موجب می‌شود تا جریان هوا در مانتوهایی با پارچه شیر شکری به خوبی عبور کند. این پارچه دوام بالایی نیز دارد و آب نمی‌رود.

پارچه - پارچه مانتویی برای تابستان

چند نکته در مورد پارچه های مناسب مانتو تابستانی

از پارامترهای مهم برای انتخاب انواع مانتو یا سایر پوشاک زنانه می توان به کیفیت و ماندگاری رنگ پارچه و هم چنین هزینه پرداختی برای آن اشاره کرد. خصوصا لباس های فرم اداری مناسب فصول گرم در محیط کار، باید در برابر شستشوی مکرر، مرغوبیت خود را از دست ندهند. پس هنگام خرید، علاوه بر قیمت مقنعه، مانتو و شلوار، حتما به جنس آن دقت کرده و فروشگاهی را انتخاب کنید که تنوع بالایی از طرح و مدل در اختیار شما قرار می دهد.

  • اولین نکته این است که از انتخاب پارچه های تابستانی در رنگ های تیره و مشکی اجتناب کنند، زیرا رنگ های تیره گرمای بیشتری به خود جذب می کنند.
  • همچنین پارچه مناسب مانتو تابستانی حالت کشسانی یا جذب ندارد.
  • معمولا در فصل تابستان لباس های گشاد بیشتر ترجیح داده می شوند؛ به ویژه که در سال های اخیر مدل لباس های گشاد بسیار ترند شده است.
  • نکته دیگر برای خرید مانتو تابستانی این است که اگر روزانه در معرض تابش مستقیم آفتاب هستید، لباسی را انتخاب کنید که تمام پوستتان را بپوشاند. در واقع، از انتخاب مانتوهای آستین کوتاه صرف نظر کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار