|
|
کدخبر: ۱۸۵۸۲۲

روش تمیز کردن کفش سفید به کمک چندین راهکار خانگی را برایتان شرح داده ایم.

روش تمیز کردن کفش سفید اصلا سخت نیست اما باید ترفند های آن را بلد باشید. با کمک چند روش خانگی که در امیدنیوز یادتان داده ایم به سادگی می توانید انواع لکه را از کفش و کتونی های سفید پاک کنید.

روش تمیز کردن کفش سفید با روش های خانگی

شستن کفش - روش تمیز کردن کفش سفید

۱. جوش شیرین و مواد شوینده

کفش‌های سفید می‌توانند مدل‌های مختلفی مانند کتونی سفید، کفش اسپرت سفید، کفش سفید عروس، کفش سفید مجلسی مردانه و … با جنس‌های متفاوتی باشند. برخی افراد برای تمیز کردن کفش‌های سفید خود از ترکیب چند مواد شوینده که در خانه همه ما وجود دارد، استفاده کرده‌اند و محلولی جدید به دست آورده‌اند. از این روش برای تمیز کردن لکه فرش هم میتوانیم استفاده کنیم.

مواد مورد نیاز برای ساخت این محلول شامل جوش شیرین، مواد شوینده و مسواک می‌شود. تنها کافی است این دو مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس با استفاده از یک مسواک منافذ کفش خود را کاملا تمیز کنید. بعد از آن کفش‌ها را بشویید و در ماشین لباسشویی قرار دهید. از برداشتن توری‌ها و کفه داخلی کفش قبل قرار دادن آن در ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید. همچنین بهتر است مقداری حوله به بار اضافه کنید که متعادل شود و از کوبیده شدن کفش به دیواره‌ها و آسیب دیدن آن جلوگیری کند.

شستن کتونی - روش تمیز کردن کفش سفید

چگونه می‌توانیم کفش‌های سفید را با جوش شیرین و سرکه تمیز کنیم؟

شما با استفاده از جوش شیرین و سرکه می‌توانید یک محلول فوق‌ا‌لعاده برای تمیز کردن کفش سفید خود درست کنید. برای ساختن این محلول باید یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با دو قاشق غذا خوری سرکه سفید و یک فنجان آب مخلوط کنید. سپس می‌توانید یک مسواک یا پارچه قدیمی را به این محلول آغشته کرده و کفش خود را تمیز کنید. ۳۰ دقیقه صبر کنید تا محلول جوش شیرین جادوی خود را نشان دهد، سپس کفش را با آب بشویید.

همچنین جالب است بدانید که این محلول برای تمیز کردن چرم یا بوم هم کار می‌کند. ظاهرا این روش با ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین و ۲/۱ قاشق غذا خوری ترکیب پراکسید هیدرژن/ آب نیز کار می‌کند.

۲. پاک کن جادویی

یکی دیگر از موثرترین راهکارهای تمیز کردن کفش یا کتانی سفید استفاده از پاک کن جادویی است که زیره‌های لاستیکی چسبناکی مانند ابزار تمیز کننده دارد. این مکعب کوچک و فوم سفید تقریبا می‌تواند هر نوع لکه‌ای را از بین ببرد. تنها کافی است به آن آب اضافه کرده و شروع به مالیدن لکه‌های روی کفش کنید تا تمیز شوند.

از بین بردن لکه کفش - روش تمیز کردن کفش سفید

۳. روش تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان

احتمالا شما با دیدن نام خمیر دندان برای تمیز کردن کفش سفید متعجب شده‌اید، اما نکته قابل توجه این است که اگر یک خمیر دندان آنقدر خوب است که می‌تواند دندان‌های شما را زیبا و سفید نگه دارد، صد در صد توانایی تمیز و سفید کردن کفش‌های شما را نیز دارد.

برای شستشوی کفش‌ها و کتانی سفید با خمیر دندان باید مقداری خمیر دندان را به یک مسواک قدیمی و کهنه اضافه کرده، کمی آغشته به آب کنید و قسمت کثیف کفش را بشویید. سپس اضافی آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. جالب است بدانید از خمیر دندان می‌توانید برای پاک کردن کثیفی‌های چرم، بوم و کفش‌های مشبک نیز استفاده کنید.

۴. روش تمیز کردن کفش سفید با آب میسلار

میسلار واتر یک محصول انقلابی پاک کننده آرایش است که قابلیت تمیز کردن کفش‌ها را هم دارد. فقط کافی است مقداری میسلار واتر را روی یک پارچه بریزید و روی لکه‌های کفش خود به خوبی مالش دهید و تاثیر جادویی آن را ببینید. محلول میسلار واتر روی روکش‌های چرم، لاستیک و جیر نیز کار می‌کند.

۵. دستمال توالت و آب

در بعضی از کفش‌ها مانند کفش‌های کرباسی ممکن است که حتی بعد از تمیز کردن آن با استفاده از روش‌های دیگر نیز لکه‌های خیلی کمرنگ و زرد رنگی روی آن باقی بماند. در این زمان این روش که معمولا برای تمیز کردن کتونی سفید با جنس کرباسی استفاده می‌شود، به کمک شما می‌آید.

ورق‌های کاغذ توالت را با آب خیس کنید و بدنه کفش سفید خود را با ورق‌های مرطوب شده بپوشانید، سپس بگذارید ۱۲ ساعت روی کفش بماند و خشک شود و بعد از ۱۲ ساعت آنها را از کفش جدا کنید. بدین ترتیب می‌توانید تاثیر چشمگیر آن را مشاهده فرمایید.

تمیز کردن کفش جیر - روش تمیز کردن کفش سفید

عدم خشک شدن کامل کفش قبل از استفاده از آن

عدم خشک شدن کامل کفش قبل از استفاده از آن می‌تواند سبب بروز مشکل زردی کفش چرم سفید شود. رطوبت باقی‌مانده در کفش باعث رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود که در نتیجه زردی و لکه‌های ناخواسته را روی چرم سفید ایجاد می‌کند. به همین علت حتماً قبل از استفاده، کفش‌ها را به طور کامل خشک کنید.

برای این منظور از دمای ملایم و محیط‌های مناسب استفاده کنید و آن‌ها را به‌طور طبیعی خشک نمایید. با رعایت این مورد می‌توانید از زرد شدن غیرمطلوب کفش‌های چرم سفید جلوگیری کرده و از زیبایی طبیعی آن‌ها لذت ببرید. در نتیجه وقتی که کار تمیز کردن کفش چرم سفید را تمام کردید، حتما وقت لازم برای خشک کردن آن را هم در نظر بگیرید تا با مشکل مواجه نشوید.

قرار گرفتن کثیفی و آلودگی روی کفش چرم سفید

قرار گرفتن کثیفی و آلودگی روی کفش چرم سفید از دلایل مهم در زرد شدن کفش‌های چرم سفید در نظر گرفته می‌شود. ذرات آلودگی و کثیفی می‌توانند با مرور زمان به چرم چسبیده و باعث تغییر رنگ و زردی در نقاط مختلف شوند. برای جلوگیری از این مسئله، باید کفش‌ها را پس از استفاده به طور منظم تمیز کرده و آلودگی‌ها را با یک پارچه از روی آن‌ها بردارید.

همچنین از پوشیدن کفش‌ها در محیط‌های آلوده پرهیز کنید تا کمتر کثیف شود. با این اقدامات، می‌توانید از زرد شدن کفش‌های چرم سفید جلوگیری کرده و آن‌ها را به حالت اصلی و شاداب خود بازگردانید. در فرایند تمیز کردن کفش چرم سفید حتما از روش‌هایی که در ابتدا بیان کردیم استفاده کنید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید.

روش تمیز کردن کفش سفید با مسواک

چگونه کفش سفید خود را در بهترین شرایط نگه داریم ؟

حالا که کفش سفید شما دوباره مانند روز اول نو و تازه به نظر می‌رسد، چند نکته مفید وجود دارد که به شما کمک می‌کند آنها را در بهترین شرایط نگه دارید:

پیشگیری بهتر از درمان است

هر چند هفته یک بار، با استفاده از اسپری ضد لکه و آب کفش خود را تمیز کنید تا امکان لک شدن کفش سفید خود را به کلی از بین ببرید. درست است که هنوز نیاز دارید کفش خود را گهگاه تمیز کنید، اما این کار سبب می‌شود جرم و کثیفی امکان نفوذ به بافت کفش را نداشته باشد. البته اسپری‌هایی که پوشش آب گریز ایجاد می‌کنند برای کفش‌های ورنی انتخاب مناسبی نیستند زیرا ممکن است سبب کدر شدن سطح براق شوند.

تمیز کردن نقطه‌ای

به محض اینکه متوجه لکه‌ها یا کثیفی کفش شدید، در اولین فرصت آن‌ها را تمیز کنید و در صورت نیاز از روش‌های بالا استفاده کنید. هرچه بیشتر آن‌ها را رها کنید، جرم و لکه بیشتر به خورد کفش می‌رود و احتمال ثابت شدن آن بیشتر می‌شود.

روش تمیز کردن کفش سفید با جوش شیرین

از ماشین لباسشویی دوری کنید

در حالی که ممکن است انداختن کفش‌های خود در ماشین لباسشویی وسوسه انگیز باشد، بهتر است این کار را انجام ندهید چرا که ممکن است به بافت کفش آسیب برساند. البته شستن کفش‌های در ماشین لباسشویی غیر ممکن هم نیست، به شرطی که آن‌ها را در یک کیسه توری مخصوص قرار دهید و کم‌ترین دما و زمان ممکن را نیز تنظیم کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار