|
|
کدخبر: ۱۷۰۶۰۴

رسایی در جمع دانشگاهیان مشهد مقدس:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: توافق نامه ژنو از عجایب دنیا بود، زیرا پس از این توافق ایران ۱۳ بار تهدید نظامی شده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازمشهد مقدس، حجت الاسلام حمید رسایی در مناظره با داریوش قنبری، نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: از نگاه حضرت امام خمینی(ره) یک نگاه و ملاک نه شرقی و نه غربی بود و ما به استقلال و عدم وابستگی اشاره می کنیم, البته این مهم به صورت مطلق ممکن نیست و در سایر کشورها هم چنین چیزی مشاهده نمی شود. اما در کنار استراتژی نه شرقی و نه غربی امام(ره) به استکبار ستیزی هم اشاره کردند و اینکه چگونه در برابر استکبار بایستیم و از آنها مطالبه گری کنیم، چیزی مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بوده و ما باید این کار را انجام دهیم.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) معتقد بودند که در کنار مطالبه گری از مظلومان و ستم دیدگان عالم حمایت کنیم که در اصل ۱۵۲ و ۱۵۴ قانون اساسی به آن اشاره شده است.

رسایی افزود: دولت های بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هر موقع که به این شاخص ها نزدیک بودند موفق شدند و دولتی هم که با این شاخص ها فاصله داشته شکست خورده است, ما باید به سه موضوع سیاست، اقتصاد و فرهنگ به صورت ویژه توجه داشته باشیم و از وابستگی مطلق نسبت به موضوع نفت به دور باشیم.

وی عنوان کرد: ما باید تابع قانون باشیم و آمریکا به گفته امام(ره) و مقام معظم رهبری شیطان بزرگ است و نباید خودش را مالک تمام دنیا بداند, ما ۸ سال با دشمن و طبق ایدئولوژی حضرت امام خمینی(ره) جنگیدیم و با خون پاک شهدا و مجاهدت رزمندگان به پیروزی رسیدیم.

رسایی اظهار کرد: دولت قبلی مقبول شرق و دولت فعلی مقبول غرب شد، در صورتی که هر دوی آنها را رد می کنیم, زیرا خارج از دیدگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به توافقنامه ژنو عنوان کرد: شما چرا خودتان را در مقابل آمریکا ذلیل می بینید؟ ما اگر خاک پرست باشیم و باید از فلسطین و لبنان حمایت کنیم, توافق نامه ننگین ژنو از عجایب دنیا بود، زیرا پس از این توافق ایران ۱۳ بار تهدید شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: صادرات نفت به یک میلیون و ۳۰۰ بشکه رسیده و داریم تحقیر می شویم, کجای این شرایط عزت و افتخار است؟ ما به سه دلیل دسترسی به بمب هسته ای، ناقض حقوق بشر و حمایت از صهیونیسم متهم شده ایم.

رسایی با بیان اینکه وزارت خارجه نسبت به غرب مرعوب است گفت: بر اساس توافق نامه ژنو تحریم های نقض حقوق بشر سرجایش باقی می ماند, تحریم های نفتی و بانکی به سنای آمریکا مرتبط است و ربطی به اتحادیه اروپا و سازمان ملل ندارد, کار ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان همانند دروازه ای بوده که به سه قسمت تقسیم شده و از یک قسمت آن دفاع کرده که آن هم به خوبی نبوده و دو قسمت دیگر را رها کرده است.

وی عنوان کرد: پارلمان اروپا حجاب و عفاف را نقض حقوق بشر عنوان کرده و بیان این مسئله مهم دینی به این صورت شرم آور است, اگر توافق نامه ژنو مایه افتخار ماست پس چرا محرمانه است؟ اگر این گونه ادامه یابد سبب خوشنودی دشمنان ما می شود.

رسایی گفت: ما به رای مردم احترام می گذاریم و آقای حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور این کشور قبول داریم و از اصول درستش هم حمایت می کنیم.

وی گفت: توافق نامه ژنو به هیچکس ارائه نشد و مقام معظم رهبری هم تاکنون حرفی درباره تائید نتیجه مذاکرات نزدند، بلکه خود مذاکرات را تائید کردند, این توافق نامه کنونی چیزی نیست که در شأن و شخصیت ملت ایران باشد و هرگز رضایت بخش نبوده و نیست و در نهایت هم به بن بست خواهد رسید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار