|
|
کدخبر: ۱۸۵۶۶۶

رفع بوی بد سینک ظرفشویی و نحوه تمیز کردن چاه سینک ظرفشویی و رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه و نگهداری مناسب از آن رایادتان داده ایم.

برای رفع بوی بد سینک ظرفشویی چه راهکار هایی وجود دارد؟ بوی بد ناشی از فاضلاب آشپزخانه معمولا به دلیل پسماند غذاها ایجاد می شود. امیدنیوز چند نکته که به شما کمک می کند از بوی بد فاضلاب خلاص شوید را در اختیارتان قرار می دهد.

علت بوی بد کابینت زیر سینک ظرفشویی و رفع آن

از دلایل بوی بد زیر سینک ظرفشویی و در کابینت، گرفتگی و انتشار بوی فاضلاب از لوله های سینک می باشد. بنابراین برای رفع بوی بد کابینت زیر سینک حتما ابتدا گرفتگی و بوی بد سینک ظرفشویی را با استفاده از روش های بالا از بین ببرید.

رفع گرفتگی سینک - رفع بوی بد سینک ظرفشویی

برای رفع بوی بد کابینت زیر سینک ظرفشویی هم می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • خارج کردن وسایل های داخل کابینت و شستشوی آنها
  • استفاده از دانه های قهوه برای رفع بوی فاضلاب در کابینت
  • استفاده از ذغال در کابینت برای رفع بوی بد

رفع بوی بد سینک ظرفشویی

رفع بوی بد سینک ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکه در میان روش های رفع بوی بد فاضلاب سینک ظرفشویی بسیار کاربردی و تاثیرگذار است. برای استفاده از آن کافی است ابتدا نصف فنجان جوش شیرین را درون لوله سینک بریزید و بعد نصف فنجان دیگر سرکه را درون لوله بریزید. اجازه دهید این ترکیب تا چندین ساعت بماند و بعد با آب گرم شستشو دهید.

شما برای از بین بردن بوی فاضلاب سینک نیز می توانید با درخواست لوله بازکن جنوب تهران در برچسب، در هر منطقه ای از این محدوده هستید، فوری و با هزینه ای مناسب این بو را از بین ببرید.

ترفند های تمیز کردن گاز شیشه ای را در امیدنیوز بخوانید.

از بین بردن بوی بد سینک با آب جوش و مواد شوینده

ساده ترین راهی که ابتدا برای رفع بوی بد لوله سینک ظرفشویی می توان تست کرد استفاده از آب جوش و مواد شوینده خوشبو است. ممکن است لوله سینک رسوب کمی گرفته باشد و با استفاده از این روش به راحتی بوی بد سینک ظرفشویی از بین برود.

توجه داشته باشید که برای استفاده از آبجوش نباید بسیار داغ باشد. بگذارید آب کمی ولرم شود و سپس از آن استفاده کنید.

شستن سینک - رفع بوی بد سینک ظرفشویی

استفاده از لیمو و یخ و سرکه برای رفع بوی بد لوله سینک ظرفشویی

برای از بین بردن رفع بوی بد چاه سینک ظرفشویی با این روش کافی است تعدادی لیمو، یخ و سرکه داشته باشید. کافی است لیموها را تیکه کنید و در قالب های یخ بگذارید. سپس سرکه را در قالب یخ ریخته و بگذارید در فریزر یخ بزند.

هر چند روز یکبار تعدادی از تیکه های یخ را روی ورودی لوله سینک گذاشته و آب سرد را باز بگذارید تا یخ آب شود. توجه داشته باشید این روش زمانی جوابگو است که گرفتگی در لوله وجود نداشته باشد و لوله درست نصب شده باشد.

از بین بردن بوی زیر سینک با دانه قهوه

می‌توانید از دانه های قهوه نیز برای رفع بوی بد کابینت نیز استفاده کنید.

رفع بوی بد کابینت زیر سینک با ذغال

اگر هیج کدام از موارد فوق بوی کابینت را از بین نبرد می توانید درون کابینت ذغال بگذارید که کاملا یک ماده ی آنتی باکتریال است تا بوی آن را بگیرد.

از بین بردن بوی بد سینک با بررسی سیفون سینک

سیفون سینک ظرفشویی که به شکل U است وظیفه جلوگیری از انتشار بوی فاضلاب را با نگه داری آب دارد. بنابراین هنگامی که سیفون خشک یا درز آن باز باشد، بوی فاضلاب در سینک و کابینت می پیچد. همچنین اگر مواد غذایی و آشغال در آنجا گیر کرده باشد هم باعث انتشار بوی فاضلاب می شود.

برای رفع بوی بد فاضلاب سینک ظرفشویی از سیفون ابتدا باید بررسی کنید که در این مواد غذایی گیر نکرده باشد. در صورتی که این امر وجود داشت باید سیفون را باز و تخلیه کنید. اگر این مشکل وجود ندارد باید بررسی کنید که سیفون به خوبی چفت باشد و در صورت نیاز درزگیری کنید.

رفع بوی فاضلاب سینک ظرفشویی با آبلیمو و جوش شیرین

برای از بین بردن بوی بد سینک ظرفشویی با استفاده از آبلیمو و جوش شیرین کافی است که این دو ماده را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری ایجاد شود. سپس آن را درون لوله سینک بریزید و بگذارید مدتی بماند. سپس آب سرد را باز کنید تا لوله را شستشو دهد.

گرفتگی سینک - رفع بوی بد سینک ظرفشویی

روش از بین بردن بوی بد سینک با محلول لوله بازکنی

استفاده از اسید لوله بازکنی یکی از سریعترین روش های رفع بوی بد سینک ظرفشویی است. از آنجایی که گرفتگی را در لوله رفع می کند باعث می شود تا بوی فاضلاب نیز از بین برود. اما استفاده از اسید لوله بازکنی توصیه نمی شود؛ زیرا باعث پوسیدگی و خوردگی لوله می شود و گاز آن مسموم کننده است.

بنابراین تا جایی که می توان از این روش برای از بین بردن بوی فاضلاب سینک ظرفشویی استفاده نکنید و بگذارید این روش از آخرین راهکارهای شما برای از بین بردن بوی بد سینک باشد.

موادی که هیچگاه نباید در سینک ظرفشویی بریزید

دقت داشته باشید هر وسیله ای نیاز به مراقبت داشته و باید درست مورد استفاده قرار بگیرد اگر شما از سینک ظرفشویی خود خوب مراقبت کنید شاید کمتر با مشکل روبرو شوید بعضی مواد هستند که هیچ گاه نباید داخل سینک ظرفشویی بریزید زیرا باعث انسداد لوله ها می شود در ادامه می خواهیم شما را با این مواد آشنا کنیم:

۱- پوست خرد شده تخم مرغ

توجه کنید هیچگاه پوست تخم مرغ را که ریز شده باشد داخل سینک ظرفشویی نریزید زیرا پوست تخم مرغ از سینک عبور کرد و وارد لوله های فاضلاب می شود لوله های فاضلاب این تیکه های پوست تخم مرغ را به خود جذب کرده و باعث بسته شدن راه لوله خواهد شد و در این صورت شما بوی بدی را از سینک استشمام می کنید.

۲- آرد

درست است که شما تمام ظروف را داخل سینک ظرفشویی می شوید ولی دقت داشته باشید اگر داخل ظرف شما آرد وجود دارد حتماً آن را با دستمال کاغذی پاک کرده و داخل سطل آشغال بریزید شستن آرد در سینک ظرفشویی باعث گرفتگی لوله ها خواهد شد آرد قطرات آب را به خود جذب کرده و خمیری می‌شود و این خمیر باعث انسداد لوله ها خواهد شد.

ضدعفونی کردن سینک - رفع بوی بد سینک ظرفشویی

۳- برگه های تبلیغاتی و برچسب

گاهی ممکن است افراد خانواده برچسب های ریز و درشت را که روی مواد مصرفی وجود دارند کنده و داخل سینک ظرفشویی بریزند اگر این مواد داخل لوله شود باعث انسداد و بوی بد لوله ها می شود.

۴- موی زیاد در داخل سینک ظرفشویی

یکی از موادی که اصلاً نباید داخل سینک ظرفشویی بریزید مو می‌باشد زیرا مو به راحتی با مواد غذایی گره خورده و باعث مسدودی لوله خواهد شد.

۵- موادی که در آب حل نمی شوند

بعضی از مواد هستند که در آب حل نشده و سفت می باشند مانند سنگ ریزه و شن، هیچگاه این مواد را داخل سینک ظرفشویی نریزید زیرا وارد لوله فاضلاب شده و باعث گرفتگی لوله خواهد شد.

تمیز کردن رسوب سینک - رفع بوی بد سینک ظرفشویی

راه های جلوگیری از بوی بد سینک ظرفشویی

برای اینکه بتوانید از بوی بد سینک ظرفشویی جلوگیری کنید می بایست به صورت دوره ای سیفون سینک را تخلیه و با استفاده از یکی از روش های بالا سینک را شستشو دهید. علاوه بر آن برای جلوگیری از انتشار بو دادن سینک ظرفشویی حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • از صافی در سینک ظرفشویی استفاده کنید.
  • چربی و روغن را در سینک ظرفشویی نریزید.
  • پس از شستن ظرف‌ها، آب داغ در سینک بریزید.
  • هر چند وقت یک بار، از جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استفاده کنید.
  • از دستگاه بوگیر سینک ظرفشویی استفاده کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار