|
|
کدخبر: ۱۰۶۴۴۷

قیمت انواع تلویزیون های ال ای دی پر فروش با برندهای مطرح در بازار را از ارزانترین تا گرانترین به همراه عکس آنها منتشر کرد.

به گزارشامیدبه نقل از بازار خبر، تلویزیون های ال ای دی نام نوعیتلویزیونLCD است که بجای لامپ فلورسنت از سیستم نورافشانی LED استفاده می کند. البته این تلویزیون ها بطور ۱۰۰ درصد LED نیستند و نباید این نام به آنها اطلاق شود.

نمایشگرهای واقعی LED همچنان برای نمایشگرهای بزرگ در استادیوم ها و اهداف تجاری استفاده می شود.

مزایای خرید ال ای دی نسبت به ال سی دی و پلاسما

مهمترین مزایای خرید انواع تلویزیونهای ال ای دی عبارتنند از:

طیف رنگ در آنها وسیع تر است بخصوص وقتی از تکنولوژی نوردهی RGB - LED استفاده شده باشد.

آلودگی زیست محیطی کمتری دارند.

فرکانس تغییر تصویر در آنها بالاتر است.

تصویر در ال ای دی بسیار روشنتر است و کنتراست بسیار بهتری دارد بطوری که نقاط سیاه و نقاط روشن در آن عمیق ترند.

تشخیص و ایجاد تمایز بین LCD که از طریق لامپ فلورسنت نوردهی میکند با LED که از دیودهای نورانی استفاده می کند بسیار مهم است آنقدر که در انگلستان شرکت سامسونگ در تبلیغاتش اجازه ندارد از لفظ LED TV استفاده کند مگر اینکه توضیحی درباره شیوه نوردهی در آن به بیننده بدهد.

در تکنولوژی LED، دیودهای پیشرفته و بسیار کوچکی در پشت پنل LCD گذاشته می شود. شرکت سونی در مدل سونی براویا خود ۲۰۰۸ از تکنولوژی LED استفاده کرده است. امروزه استفاده از ال ای دی بخاطر افزایش عمر نمایشگر و صرفه جویی انرژی به صرفه تر از نمایشگرهای دیگر است. همچنین در ساخت تلویزیون های ال ای دی، بجای جیوه از عناصر دیگری مانند آرسنیک و گالیوم استفاده شده است.

همانطور که می دانید دیود ها با سرعت بسیار بالایی می توانند خاموش و روشن شوند. همین قضیه باعثمی شود که در تلویزیون های LED، کنتراست بهتری ایجاد شود بطوریکه وقتی دیود خاموش است رنگ مشکی عمیقی ایجاد می شود و همچنین در زمان روشن بودن، قادر است روشنایی بسیار زیادی داشته باشد.

ویژگی های خاص LED ها

اما مهمترین نکته در زمینه پر طرفدار بودن انواع تلویزیونهای ال ای دی نسبت به سایر تلویزیونها در میانخریداراناین است که آنها انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند و در مقایسه LED و LCD با سایز یکسان، مصرف برقشان ۴۰ درصد کمتر است.

بسیاری از شرکت ها برای تلویزیون های LED خود طول عمر میانگین ۱۰۰هزار ساعت را در نظر گرفته اند. این زمان بسیار زیاد است و با توجه به اینکه مدت زمان زیادی نیست که تکنولوژی LED وارد بازار شده است و سابقه ای در این زمینه ثبت نشده است نمی توان قطعی اظهار نظر کرد. اما با توجه به نحوه تولید تصویر و نور پس زمینه، تلویزیون های LED طول عمر زیادتری نسبت به تلویزیون های LCD دارند.

همچنین از آنجاییکه تا امروز بهترین زاویه دیدی که سایر شرکتهای تولید کننده تلویزیون ارائه کرده اند نمی تواند زاویه های کمتر از ۳۰ درجه از لبه تصویر را پوشش دهد، اما در تکنولوژی تلویزیون های ال ای دی این مقدار بسیار بهتر شده است تا حدی که در این زمینه(زاویه دید) با تلویزیون های پلاسما رقابت می کند.

در این گزارش قیمت انواع تلویزیونهای ال ای دی پر فروش با برندهای مطرح در بازار در قالب جدول زیر به همراه عکس آن آورده شده است:


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار