|
|
کدخبر: ۱۱۱۴۴۰

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در زمان حاضر بیش از ۷۰۰ کمپ مخصوص ترک اعتیاد درنقاط مختلف ایران خدمات لازم را برای افراد معتاد ارایه می کنند.

به گزارشامیدبه نقل از ایرنا،همایون هاشمی؛ چهارشنبه شب درنشستی با خبرنگاران دراردبیل افزود: تعداد کمپ هایاعتیاددر ایران دو سال پیش ۱۷۲ کمپ بود که هم اکنون این تعداد با بیش از ۳۰۰ درصد افزایش به ۷۰۰ کمپ رسیده است.

وی اظهارکرد: این کمپ ها دارای مشاوران، پزشکان، کارشناسان و مددکاران مجرب بوده و ازتجهیزات استاندارد برخوردار بوده وآماده پذیرش و درمان افراد معتادی هستند که به شکل آگاهانه برای ترک دائم به این مراکز مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه درارتباط با کاهش بار معضل اعتیاد در دو سال اخیر اقدام های مطلوبی ازسوی سازمان بهزیستی انجام گرفته است ازهمکاری دولت یازدهم و به خصوص وزارت کشور و تشکیل نشست های مکرر دراین زمینه تقدیر کرد.

وی از دو معضل طلاق واعتیاد به عنوان مهم ترین آسیب های اجتماعی در ایران یاد کرد که اساس زندگی و جامعه را نشانه رفته اند.

اوبا اشاره به ضرورت همکاری همه ارگان های ذیربط برای مبارزه با این دو معضل اجتماعی افزود: اگر این نهادها بهسازمان بهزیستیکشور دراین ارتباط برنامه دقیق ارایه کنند بطور قطع این سازمان وظایف خودش را بهتر و مفیدتر انجام خواهد داد.

رییس سازمان بهزیستی ادامه داد: دراستان یزد پارسال برنامه ای به عنوان پایلوت درارتباط با کاهش طلاق توسط این سازمان اجرا شد که نتیجه آن کاهش ۴۳ درصدی طلاق بود.

به گفته وی، این برنامه موفقیت آمیز از سال آینده به شکل ملی در سراسر ایران اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: باتاسف میزان بعضی آسیب های اجتماعی مانند طلاق؛ کودک آزاری؛ همسرآزاری؛ فرار از منزل؛ اعتیاد؛ کودکان خیابانی ونظایر آن امسال در سطح کشور در مقایسه با پارسال رشد داشته اند.

هاشمی تعداد ازدواج ها درکشور را در۱۰ماه امسال۴۵۰ هزار فقره وتعداد طلاق ها را ۸۰ هزار فقره دانست وبیان کرد: باتاسف بار پدیده طلاق در مقایسه با سال قبل سنگین تر شده است.

رییس سازمان بهزیستی، درقسمت دیگری ازسخنان خود بااشاره به اینکه توانمند سازی مددجویان اثربخش تر ازحمایت های صرف و گذرا می باشد، افزود: کفه توانمند سازی به عنوان رویکرد اصلی وجدید این سازمان سنگین تر شده است.

او گفت: ۱۵۰ فقره خدمات و فعالیت در سازمان بهزیستی ارایه می شود که ۸۰ درصد آنها به معلولان مربوط است.

وی با اعلام اینکه فقط هزینه های مربوط به ویلچر و تجهیزات و لوازم مورد نیاز معلولان پرداخت می شود، گفت: به هیچ وجه پرداخت مستمری صرف توسط این سازمان به مددجویان کار درستی نیست وباید برای توانمندسازی این عزیزان فعالیت بیشتری انجام شود که این کار به شکل جدی دنبال می شود.

وی همچنین ازسازمان بهزیستی ایران به عنوان نهادی ذکر کرد که دو سال پی درپی درزمینه ساخت مسکن برای مددجویان ازسوی وزارت راه و شهرسازی برتر شناخته شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار