|
|
کدخبر: ۱۴۶۱۴۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه افزایش دستمزد سال ۹۳ کارگران را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابلاغیه علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه(دولت، کارفرمایان و کارگران) در جلسه مورخ ۱۳۹۲/۱۲ / ۲۳ پس از بحثو بررسی راجع به تعیین حداقل مزد سال ۱۳۹۳، در اجرای ماده ۴۱ قانون کار و با در نظر گرفتن مصالح کارگران در انطباق هرچه بیشتر میزان درآمد آنان با سطح معیشت و همسو با سیاست های دولت در راستای تثبیت، حفظ و توسعه اشتغال موجود و همچنین با توجه به مقتضیات بنگاه های تولیدی و کارفرمایان و شرایط اقتصادی جامعه موارد زیر را به جامع و اتفاق آرا مورد تصویب قرار داد.

۱ - از اول سال ۱۳۹۳ حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار(اعم از قرارداد دایم یا موقت) مبلغ ۲۰۲.۹۷۰ ریال(دویست و دو هزار و نهصد و هفتاد ریال) تعیین می گردد. همچنین از اول سال ۱۳۹۳ سایر سطوح مزدی نیز روزانه ۱۲ درصد مزد ثابت یا مزد مبنا(موضوع ماده ۳۶ قانون کار) به اضافه روزانه ۲۱۱۱۰ ریال به نسبت آخرین مزد در سال ۱۳۹۲ افزایش می یابد.

تبصره: با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارگران مشمول طرح های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ ۲۰۲.۹۷۰ ریال(دویست و دو هزار و نهصد و هفتاد ریال) بند(۱) کمتر شود.

۲ - به کارگرانی که در سال ۱۳۹۳ دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد روزانه مبلغ ۵۰۰۰ ریال نیز به عنوان پایه(سنوات) پرداخت خواهد شد.

تبصره۱: پرداخت مبلغ مربوط به پایه سنواتی کارگران مشمول طرح های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با در نظر گرفتن رقم فوق الذکر برای گروه یک با توجه به دستورالعمل و جدول اعلامی توسط اداره کل روابط کار و جبران خدمت صورت می گیرد.

تبصره ۲: به کارگران فصلی به نسبت مدت کارکردشان در سال ۱۳۹۲، میزان مقرر در این بند یا تبصره یک آن حسب مورد تعلق خواهد گرفت.

برای دریافت متن کامل ابلاغیه می توانید "اینجا" را کلیک کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار