|
|
کدخبر: ۱۴۶۶۹۶

فرمانده مرزبانی ناجا:

خبرگزاری تسنیم: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: از سرویس اطلاعاتی پاکستان انتظار داریم، اقدامات اطلاعاتی داخل خاک خود را گسترش دهد و مانع از تردد علنی تروریست ها در برخی از مناطق شود.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با اشاره به اقدامات دولت پاکستان در برابر ناامنی های اخیر مرزهای شرقی کشور گفت: آنچه از مجموع ارتباطات ما با طرف پاکستانی مشخص است آن است که دولت پاکستان به دنبال حمایت از اشرار نیست ولی باید اهتمام بیشتری را برای جلوگیری از استقرار و فعالیت های تروریستی گروه های مختلف در خاک خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه منطقه وسیعی به ابعاد ۷۰ در ۱۵۰ کیلومتر بدون هیچ مرزبان دولت پاکستان رهاست افزود: ما از دولت و سرویس اطلاعاتی پاکستان در وهله اول تقاضای حضور فیزیکی قوی تر در مناطق مرزی را داریم و در وهله دوم این انتظار را داریم تا سرویس اطلاعات پاکستان اقدامات اطلاعاتی خود را در داخل خاک خود گسترش دهد و مانع از تردد علنی تروریست ها در برخی از مناطق شود.

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به انتشار فیلم چگونگی به گروگان گرفتن مرزبانان به گروگان گرفته شده، به برخی از تناقضات موجود از قبیل دوگانگی زبان فارسی بلوچی و عربی اشاره کرد و گفت: ما چندین مرتبه منطقه ای را که مرزبانان ما در آن نقطه به گروگان گرفته شده اند بررسی کردیم و به فرضیه هایی نیز دست یافته ایم ولی اینکه چند نفر با قصد قبلی به منظور گروگانگیری سربازان ما اقدام کرده باشند امری غیر طبیعی است.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با تاکید بر ایمن سازی سنگرهای نا امن در مناطق جنوب شرقی کشور، از ساخت ۱۱۵ پایگاه و اقدامات جهادی به منظور راهسازی هر چه سریعتر در این منطقه خبر داد.

وی در ادامه افزود: به دلیل وسعت منطقه و جغرافیای پیچیده مرزهای جنوب شرقی کشور در حال حاضر نیروهایی در قسمت هایی از مرز استقرار دارند که جز خداوند کسی از آن مناطق مطلع نیست و تنها راه دسترسی به آنها به وسیله هلی کوپتر امکانپذیر است.

ذوالفقاری با انتقاد از تخصیص نیافتن اعتبار پیش بینی شده برای انسداد مرزها خاطر نشان کرد: متاسفانه تا امروز تنها ۲۰ درصد از اعتبارات انسدادات مرزی به دست ما رسیده و برای ۸ هزار و ۷۵۰ کیلومتر مرزهای ما تنها ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است لذا با توجه به این حجم از کار کدام مشکل با چنین اعتباری قابل حل است؟!

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه اگر هر کس به اندازه سهم خود مسئولیت پذیر باشد این اتفاقات رخ نخواهد داد ابراز امیدواری کرد تا وضعیت مرزهای شرقی ظرف مدت ۴ ماه آینده ساماندهی شود و نگرانی های موجود تاریخی در مورد برخی از مناطق جنوب سیستان مرتفع شود.

گزارش عملکرد مرزبانی در سال جاری

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر مستدل نبودن آمار قاچاق سوخت در برخی مرزهای کشور از کشف ۳۶ میلیون لیتر سوخت قاچاق خبر داد و گفت: در طول سال جاری ماموران مرزبانی عملکرد خوبی را در این حوزه داشتند و امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کشفیات قاچاق سوخت افزایش داشت ولی تفاوت فاحش قیمت سوخت در کشور ما با کشورهای همسایه و همچنین فروش سهمیه سوخت کامیون ها و… باعثتشدید انگیزه قاچاقچیان برای قاچاق سوخت است.

ذوالفقاری همچنین به کشف ۷۲ تن مواد مخدر در سال جاری توسط مرزبانی ناجا خبر داد و در ادامه به افزایش ۵۳ درصدی کشف سلاح اشاره کرد و گفت: در سال جاری افزایش کشفیات سلاح باعثشده تا میزان کشفیات در عقبه کاهش یابد که از این میزان ۲۳ درصد سلاح جنگی و ۷۷ درصد سلاح شکاری بوده است.

فرمانده مرزبانی ناجا در بخش دیگری از سخنانش به ۳۹۴ درگیری مسلحانه با اشرار در نقطه صفر مرزی اشاره کرد و افزود: در این مدت به میزان شهدای مرزبانی ماموران ما موفق به وارد آوردن تلفات دو برابری به اشرار شده اند.

وی همچنین از کاهش ۴۰ درصدی ورود مشروبات الکلی به کشور و کشف و انهدام یک میلیون بطری از انبار مشروبات الکلی در سال جاری خبر داد و در ادامه افزود: در سال جاری در مورد تجهیزات ماهواره ای شاهد کاهش ۱۸ درصدی بودیم و در مورد اجناسی همچون کیف، کفش، پارچه، طلا و ارز افزایش ۲۷ درصدی تا چند برابری را تجربه کردیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه کشفیات مربوط به شکر، برنج، احشام و دارو با کاهشی ۱۲۸۹ درصدی همراه بوده از استقرار ۲۰ پایگاه اطلاعاتی در جوار مرز و استفاده از پهپادها و جایروپلندها در نقاط مرزی و به منظور کنترل هر چه بهتر این مناطق خبر داد.

فرمانده مرزبانی ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ملاقات های انجام شده با مرزبانان سایر کشورها گفت: در طول سال جاری ۹۳۳ ملاقات مرزی انجام شد و تجهیزات رفت و برگشت با مسئولان مرزی کشور و ۱۱ مورد با مرزبانان سایر کشورها برگزار شد.

وی حد اختلافات مرزی در حوزه نخجوان و اصلاح نقاط مرزی و بازگشت ۴۴ متر به خاک ایران را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری عنوان و تاکید کرد: در طول ۱۲ ماه سال جاری ۱۴۱۱ میله مرزی، اصلاح و مرمت شد و همچنین ۶۰ کیلومتر جاده، ۱۷ کانال و ۵۳ کیلومتر سیم خاردار در مناطق مرزی نصب شد.

ذوالفقاری ادامه داد: در طول این مدت ۵۰ واحد مرزبانی مرمت و ۱۳ تعمیرگاه اپتیک الکترونیکی برای تعمیر تجهیزات مورد نیازمان به بهره برداری رسید که با یک پنجم هزینه بیرونی امکان تعمیر تجهیزات داخلی را برای ما فراهم می آورد.

فرمانده مرزبانی ناجا در بخش دیگری از سخنانش به بازسازی ۱۶ شناور سنگین، بکارگیری ۳ فروند شناور در خلیج فارس و عملیاتی شدن ۸ شناور اشاره کرد و افزود: با توجه به اقدامات انجام شده هزینه این اقدامات یک سوم قیمت پیشنهاد شده از سوی خارجی ها شده است.

ماموران مرزبانی ۹۰ تن وزن کم کردند

وی در بخش دیگری از سخنانش از پایش جسمانی ماموران مرزبانی ناجا خبر داد و تاکید کرد: با توجه به طرح پایش جسمانی ماموران مرزبانی ناجا، ماموران مرزبانی موفق به کم کردن ۹۰ تن از وزن خود شدند.

مسئولان مرزبانی در لحظه سال تحویل کنار سربازان هستند

ذوالفقاری با بیان اینکه در طول مدت تعطیلات نوروز ۱۲۷ تیم بازرسی از مرکز و مراکز استان ها بر عملکرد مرزبانان نظارت دارند خاطر نشان کرد: طبق تصمیمات صورت گرفته مقرر شد تا تمامی مسئولان مرزبانی مرکز و استان که در شیفت اول کاری تعطیلات نوروز قرار دارند در لحظه سال تحویل در کنار سربازان قرار گیرند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار