|
|
کدخبر: ۱۴۶۷۳۹

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان تأمین اجتماعی با تأیید مشکل زیرمیزی از استخدام ۳ هزار نیروی درمانی و بیمه ای در سال ۹۳ خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی این سازمان پس از ۵ سال احیاء شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، تقی نوربخش در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره معضل دریافت های غیرمتعارف در بیمارستان های تامین اجتماعی که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز به آن انتقاد داشت، عنوان کرد: این مشکل وجود دارد البته باید عنوان کنم که پدیده زیرمیزی به صورت ریشه ای باید حل شود. براین اساس برای جبران پرداختی ها در سال ۹۳ تأمین اجتماعی شرایط مناسبی را در این حوزه اتخاذ خواهد کرد.

وی درباره انتقادات در زمینه پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی نیز بیان داشت: همان طور که اطلاع دارید تا پایان آذر تمام مطالبات داروخانه ها را پرداخت کرده ایم. به طوری که رئیس انجمن داروسازان ایران از این بابت از سازمان تأمین اجتماعی تشکر کرد که این مسئله درباره پرداختی های داروهای نازایی نیز صدق می کند.

نوربخش درباره استخدام پرسنل جدید به خصوص پرستاران برای سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۳ گفت: با توجه به این که در سال ۸۹،۲۳ هزار و ۵۰۰ پرسنل در تأمین اجتماعی فعالیت می کردند ولی امروز این تعداد به ۲۰ هزار نفر کاهش یافته است که دلیل آن بازنشستگی زود هنگام نیروها است. بر این اساس در سال ۹۳،۱۵۰۰ نیروی درمانی و ۱۴۰۰ نیروی بیمه ای استخدام خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که بیمه شدگان تأمین اجتماعی آماری بالغ بر ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفرند، ما شاهد آن هستیم که از دو دهه قبل تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی افزایش یافته است ولی تعداد پرسنل با این افزایش برابری نداشته است. البته سعی ما بر این است تا با ارتقای فضای IT بتوانیم یک تعادل در نیروی انسانی به وجود آوریم. بر این اساس مجوز ۴۰ کارگزاری جدید را نیز صادر کرده ایم.

* تعداد مستمری بگیران فاقد منزل را نمی دانم

رئیس سازمان تأمین اجتماعی درباره حل مشکل مسکن بازنشستگان و مستمری بگیران عنوان کرد: در گذشته یک حق مسکن از طریق تأمین اجتماعی ارائه می شد که ۵۰ درصد پرداختی آن را افزایش دادیم که در سال گذشته این گونه نبود؛ بر این اساس شرکت خانه سازی ایران که در سال ۴۷ در زیرمجموعه تأمین اجتماعی تأسیس شد تا برای ساخت خانه های ارزان جهت بیمه شدگان اقدام کند که بعدها به ساخت بیمارستان اقدام کرد ولی خوشبختانه با همکاری هیئت مدیره جدید این شرکت که امروز تغییر کرد و هم افزایی که با بانک رفاه ایجاد خواهد شد برای برطرف کردن مشکل مسکن بازنشستگان و بیمه شدگان اقدام خواهیم کرد ولی اطلاع دقیقی از این که چه تعداد از مستمری بگیران ما خانه ندارند، ندارم.

نوربخش در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره چگونگی جبران کسری های سازمان نیز گفت: این کسری ها را از ۳ طریق سعی کردیم آن ها را برطرف کنیم. نخستین روش پرداخت مناسب حق بیمه جامعه کارفرمایان بود و با توجه رشد اقتصادی منفی ۵۶ درصد کشور از ابتدای کار دولت و جمعیت بیکار وصولات سازمان دچار تأثیرات منفی بود که با این پرداختی ها شرایط بهتر شد.

وی در ادامه پاسخ به چگونگی جبران کسری سازمان تأمین جتماعی بیان داشت: روش دیگر استفاده از سود سرمایه گذاری های شرکت های زیرمجموعه تأمین اجتماعی بود زیرا به هر حال سود این شرکت ها به سهامداران که همان تأمین اجتماعی است، برگردد. البته در گذشته مشکلاتی در این زمینه وجود داشت اما هم اینک این سود سرمایه گذاری ها به سازمان بازگشته است که می توانند از سود شرکت های شستا و دیگر شرکت ها اشاره کنم.

نوربخش تصریح کرد: منابع دیگری نیز از جمله ۶۰۰ میلیارد تومان برای جبران مابه التفاوت هزینه های دارویی از طرف وزارت بهداشت به سازمان واریز شد و این در حالی بود که در گذشته این پرداختی ها با چالش هایی مواجه بود در این راستا اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومانی کارگران ساختمانی نیز به طور صد درصد به سازمان تأمین اجتماعی تخصیص یافت و در نهایت سهام های که تأمین اجتماعی در برخی بانک ها را داشتیم را توانستیم برای جبران کسری اعتبارات سازمان استفاده کنیم.

وی در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی تأمین اجتماعی نیز پس از ۵ سال فعالیت توقف فعالیت بار دیگر احیا شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار