|
|
کدخبر: ۱۴۶۸۰۹

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: پلیس تهران بزرگ به منظور تامین امنیت هرچه بیشتر و جلوگیری از سرقت ۲۵۰ ایستگاه پلیس در محلات تهران دایر کرده که این تعداد به علاوه ۱۰۰ ایستگاه فعلی پلیس در ایام نوروز فعال خواهند بود.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سردار حسین ساجدی نیا در نشست خبری صبح امروز خود در تشریح اقدامات صورت گرفته در سالجاری اظهار داشت: امسال با توجه به طرح های برگزار شده و عملیات های صورت گرفته سال خوبی بود و نزدیک به ۱۰۱۵ باند در حوزه پلیس آگاهی تهران بزرگ متلاشی شد که در کاهش سرقت ها و زورگیری های شهر تهران موثر بود.

وی در ادامه به اجرای ۳۶۷ طرح در سالجاری توسط پلیس تهران بزرگ، خاطرنشان کرد: در طول سالجاری نزدیک به ۶۰ طرح در حوزه پلیس امنیت از قبیل طرح های اراذل و اوباش، ساماندهی پوشاک، آتلیه ها و طرح پلیس در امنیت محله محور برگزار شد که طی آن بیش از ۱۳ میلیون لوح فشرده حاوی فیلم های غیرمجاز و مستهجن جمع آوری و امحاء شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین پلیس فتای تهران بزرگ نیز توانست بیش از ۹۰ درصد از پرونده های سالجاری را کشف کند و در مجموع به نظر می رسد که موفق به عمل به قول هایی که در ابتدای سال به مردم داده ایم شد.

* کشف ۱۵ تن مواد محترقه در ۲ ماه اخیر

ساجدی نیا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش رو بودن چهارشنبه پایانی سالی از استقرار ماموران پلیس در نقاط حادثه خیز خبر داد و افزود: در چند سال اخیر خوشبختانه شاهد کاهش گسترش مصدومین و مجروحین چهارشنبه پایان سال بودیم و امیدواریم با توجه به این موضوع که در سالجاری استقبال از خرید مواد محترقه کمتر از سالهای گذشته نیز بوده است مورد خاصی گزارش نشود.

وی با بیان اینکه تا امروز موارد خاصی در تولید انبوه مواد محترقه دست ساز به چشم نخورده و هیچ مصدومی و مجروحی نیز در رابطه با چهارشنبه آخر سال گزارش نشده است از کشف ۱۵ تن مواد محترقه غیراستاندارد در طول ۲ ماه گذشته خبر داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به اقدامات ترافیکی پلیس تهران بزرگ در آخرین چهارشنبه سال از مردم خواست تا با توجه به شلوغی معابر در این روز برنامه ریزی زمانی برای حضور به موقع خود در کنار خانواده ها انجام دهند.

ساجدی نیا همچنین افزود: بررسی های سالهای اخیر نشان داده که حضور والدین در کنار فرزندانشان می تواند در برابر اتفاقات ناگوار این شب از بازدارندگی بسیاری برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه جوانان باید در این شب مراعات حال بیماران را کنند از آنها خواست تا به هیچ وجه در معابر اصلی تجمع نکنند و در کوچه و محل سکونت خودشان حضور داشته باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به ابلاغ پلیس افتخاری توسط نیروی انتظامی از جذب تعدادی نیروی داوطلب در ایام عید به منظور کمک به ماموران پلیس تهران بزرگ خبر داد.

ساجدی نیا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقارن بازی فوتبال فردا و چهارشنبه پایان سال از تمهیدات پلیس برای این بازی و ممانعت از ورود مواد محترقه به استادیوم آزادی خبر داد.

* استقرار ۳۵۰ ایستگاه پلیس در ایام نوروز

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات پلیس در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: پلیس تهران بزرگ به منظور تامین امنیت هرچه بیشتر و جلوگیری از سرقت ۲۵۰ ایستگاه پلیس در محلات تهران دایر کرده که این تعداد به علاوه ۱۰۰ ایستگاه فعلی پلیس در ایام نوروز فعال خواهند بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ حضور گشت های سواره و پیاده در خیابان های اصلی و بزرگراه ها را از دیگر اقدامات پلیس در ایام نوروز برشمرد و گفت: گشت های پیاده ما در نوروز ۹۳ افزایش یافته و امیدواریم مردم با اهمیت دادن به توصیه های پلیس از بروز هرگونه سرقت و جرایم اینچنینی ممانعت کنند.

ساجدی نیا همچنین راه اندازی سامانه اموال مکشوفه را در سال ۹۳ عنوان کرد و گفت: متاسفانه مقادیر قابل توجهی از اموال مسروقه در انبارهای پلیس انباشته شده که امیدواریم با راه اندازی این سامانه به دست صاحبان آنها برگردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اشراف ماموران پلیس بر اماکن تجاری و محدوده بازار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در طول ۲ ماه گذشته گزارش خاصی از زورگیری، کیف قاپی و سرقت در این مناطق اعلام نشده است.

* دستگیری ۵۰ اراذل تهرانی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از دستگیری ۵۰ اراذل تهرانی توسط پلیس امنیت تهران بزرگ در روز گذشته خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر این موضوع از امروز تا روز پنج شنبه پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ طرح جمع آوری معتادان متجاهر را در مناطق ۲،۱۲، ۱۳،۱۴ و ۱۵ به اجرا در خواهد آورد که افراد پس از جمع آوری تحویل مرکز شفق داده می شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار