|
|
کدخبر: ۱۴۶۸۱۵

خبرگزاری تسنیم: با تشدید تنش ها بین غرب و روسیه بر سر اوکراین قیمت طلا در معاملات امروز دوشنبه ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۳۸۳ دلار در هر اونس رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از رویترز، با تضعیف شاخص ها در بازارهای بورس و در حالی که دیروز اکثریت مردم کریمه به پیوستن به روسیه رای مثبت دادند و بدین ترتیب تنش ها بین موسکو و غرب تشدید شد، قیمت طلا امروز به نزدیکی بالاترین رقم در شش ماه گذشته رسید.
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون و همزمان با افزایش تنش های ژئوپلتیک و نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی ۱۵ درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز پس از رسیدن به ۱۳۹۱ دلار و ۷۶ سنت که بالاترین قیمت از ۹ سپتامبر تاکنون بود، با ۰.۱ درصد افزایش ۱۳۸۳ دلار و ۶۰ سنت معامله شد. ارزش سهام های آسیایی نیز در نزدیکی پایین ترین رقم یک ماه اخیر قرار گرفت.
دیک پون، تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «فضای سیاسی حول موضوع اوکراین نسبت به قیمت طلا بسیار حمایتی است و تا مدتی این وضع ادامه خواهد داشت. من فکر می کنم پیمودن همه مسیر برای رسیدن به قیمت ۱۵۰۰ دلار در چند هفته آینده آسان است.»
مقامات کریمه اعلام کردند که ۹۶ درصد شرکت کنندگان در همه پرسی دیروز به جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه رای داده اند. اما کشورهای غربی می گویند این همه پرسی غیرقانونی است و موجب وضع تحریم های فوری خواهد شد.
باراک اوباما در گفت و گو با رئیس جمهوری روسیه گفت، وی و متحدان اروپایی اش آماده تحمیل «هزینه های اضافه» بر موسکو به دلیل نقض حاکمیت اوکراین هستند.
در حالی که سرمایه گذاران به دنبال محل سرمایه گذاری کم ریسک تری نسبت به بازارهای سهام هستند، سرمایه های جدیدی روانه صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا شده اند.
حجم دارایی اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در روز جمعه ۳.۲۹ تن افزایش یافت و به ۸۱۶.۵۹ تن رسید.
انتهای پیام / / ۶۶

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار