|
|
کدخبر: ۱۴۷۰۱۰

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی از برگزاری اکو رالی پاریس - پرسپولی در مهر ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، ابوالقاسم ایرجی در نشست خبری اکورالی پاریس - پرسپولیس اظهار داشت: کانون جهانگردی و اتومبیل رانی از سال ۱۳۱۴ شروع به فعالیت کرد ولی ثبت آن در سال ۱۳۱۷ بود که هدف از تشکیل آن حمایت از جهانگردان در ایران و گردشگران ایرانی خارج از کشور و فعالیت هایی در زمینه اتومبیل رانی بود.

وی اضافه کرد: عضویت ایران در فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی موجب شده ماموریت های جهانی در این زمینه به ما محول شود لذا در این زمینه برگزاری رالی های مختلف را در نظر داریم و طبق برنامه ۱۳ مهرماه سال آینده تا ۲۴ مهرماه رالی پاریس - پرسپولیس را با همکاری شرکت جی تی او فرانسه برگزار می کنیم.

ایرجی تصریح کرد: توسعه گردشگری از اهداف مهم کشور و دولت است و ما در این زمینه فعالیت های مختلفی را در حال ساماندهی هستیم که از جمله آنها برگزاری رالی است. پیش بینی می کنیم کانون اتومبیل رانی طبق برنامه به دنبال توسعه حمایت از گردشگران باشد و البته این راه را هم باید در نظر داشت که یکی از نیازهای مهم توسعه گردشگری، اطلاع رسانی است.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی یادآور شد: در کنار این فعالیت ها ترجمه و صدور گواهینامه ها و اسناد و مالکیت اتومبیل ها و توسعه امدادخودرو کانون را در دستور کار داریم. همچنین در مورد خودروهای تاریخی چند سالی هست که شناسنامه این خودروها را طراحی کردیم اما عملی نشده است و بنا داریم این طرح را از سال آینده عملی کنیم.

وی با بیان اینکه اولین جلسه کارگروه صیانت از خودروهای تاریخی را برگزار کردیم یادآور شد: یکی دیگر از برنامه های این زمینه معرفی جاذبه های گردشگری کشور توسط دفاترمان در کشورهای دیگر بود و دیگر اولویت ما در این حوزه افزایش امنیت جاده ای است که اخیرا رئیس فدراسیون اتومبیل رانی طی نامه ای صیانت از جان مسافران و امنیت جاده ها را به همه کشورها ابلاغ کرده است.

ایرجی با بیان اینکه مراسم پایانی این اکورالی در تخت جمشید برگزار می شود خاطر نشان کرد: در این رالی حداقل ۴۰ ماشین شرکت خواهد کرد و از ۹ کشور عبور می کنند از طرفی به علت اینکه محوریت و مقصد این اکورالی ایران است خبرنگاران تلویزیونی مختلفی در کنار ما این برنامه ها را پوشش می دهند که از این طریق اخبار جاذبه های گردشگری ایران نیز وارد تلویزیون های آنان می شود.

وی با بیان اینکه این رالی یک بار در سال ۱۹۷۱ انجام شد در پاسخ به این سوال که آیا کانون جهانگردی و اتومبیل رانی از افرادی که با خودرو خواهان ورود به ایران هستند و دارای مجوز می باشند حمایت می کند یا خیر، تصریح کرد: قطعا کانون از افرادی که اخذ مجوز کرده اند و مدارکشان تکمیل است حمایت می کند و نمونه مشابهی را در هفته پیش در پیرانشهر شاهد بودیم که مشکل را حل کردیم. ما در این زمینه مسئولیت داریم و بنایمان این است که حمایت ویژه ای از این موضوع کنیم.

ایرجی خاطر نشان کرد: این رالی ویژگی های منحصر به فردی دارد به طوریکه برنده آن فردی است که بنزین کمتری مصرف کند و سرعت مناسب و قوانین راهنمایی و رانندگی کشورهای مختلف را رعایت کند.

وی در پاسخ به این سوال که پلاک های تاریخی که ماشین های کلاسیک ارائه شود وجود ندارد گفت: این فعالیت در سال ۸۸ آغاز شده است و آیین نامه داخلی آن تصویب شده همچنین مدل شناسنامه نیز طراحی شده و این طرح در حال حال حاضر در پلیس راهور است و البته در این راستا جلساتی را با مسئولان پلیس راهور داشتیم و امیدواریم به زودی این اتفاق عملی شود.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی خاطر نشان کرد: در حاشیه برگزاری این اکورالی اتفاقات فرهنگی برای معرفی ایران در سطح بین المللی داریم به طوری که جشنواره غذاهای ایرانی در وین و جشنواره فجر را در استانبول و برنامه های دیگر را برای معرفی سنت های ایرانی در کشورهای مختلف داریم از طرفی بروشورها و کاتالوگ هایی را برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران طراحی کردیم که در طول مسیر اکورالی در کشورهای مختلف بین بازدیدکنندگان پخش می کنیم.

وی افزود: اسپانسرهایی در کنار این موضوع برای هزینه ها خواهند بود که هنوز قراردادها ثبت نشده است.

در ادامه این نشست پاسکال روستانی، مدیر عامل شرکت جی تو او فرانسه گفت: در حال حاضر تعداد شرکت کننده های این اکو رالی ۳۰ تا ۴۰ نفر هستند که علاقه مندی آنها به خاطر اکو رالی و رعایت مقررات کشورهای دیگر است و امیدواریم در سال های بعد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: خیلی ها مایل به بازدید از ایران هستند و در ۱۰ کشور مورد مقصد جهانگردی در مجلات فرانسوی، ایران یکی از این کشورها محسوب می شود لذا بسیاری از اروپایی ها به ویژه فرانسوی های مایل به بازدید از ایران هستند.

روستانی با بیان اینکه پروژه اکو رالی ۶ ماه آینده اجرا می شود گفت: نزدیک به دو سال روی طراحی آن کار شده است و این اکو رالی در واقع یک رقابت نیست بلکه یک برنامه و فرآیند جدیدی است و از جهت سنتی مانند رالی های دیگر است اما جدید بودن آن به این خاطر است که در دنیای امروز برای کم مصرف کردن بنزین و سوخت رقابت است که این اکو رالی در واقع مسابقه ای برای کمتر مصرف کردن سوخت است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار